امروزه ارسال بار هوایی چه به صورت تجاری و چه به صورت فریت بار مسافری بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به بررسی نحوه ارسال بار هوایی پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه ارسال بار هوایی + قیمت حمل بار هوایی

زمانی که شما کالایی را تحویل پست می‌دهید به سه صورت حمل و ارسال زمینی، حمل و ارسال هوایی، حمل و ارسال دریایی به مقصد ارسال می‌شود. ارسال مرسوله شما وابسته به نوع ارسال شما متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به سوالات متداول شما در زمینه ارسال بار هوایی پاسخ دهیم.

مدت زمان ارسال با حمل بار هوایی 

کالاهایی که به صورت فریت بار (مبحث فریت بار در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده است) ارسال می‌شود، با توجه به تعداد پرواز از ایران در روز به مقصد، زمان دریافت توسط گیرنده متفاوت است. البته که دریافت مجوزها و انجام عملیات فریت بار ۴ الی ۵ روز طول می‌کشد و مثلا حمل بار هوایی داخلی به کیش و ارسال بار هوایی خارجی به امارات با توجه به این که معمولا روزانه پرواز به این کشور وجود دارد، در مجموع زمان انجام فریت بار ، کالا یک هفته ای به مقصد می‌رسد اما ارسال بار هوایی به کشورهای اروپایی با توجه به پروازهای موجود از ایران به مقصد با مجموعه زمان فریت بار ۱۵ الی ۲۰ روز به طول می‌انجامد.

نحوه حمل بار هوایی خارجی 

به صرفه‌ترین راه ارسال خرده کالا به صورت بین المللی، حمل بار هوایی است و شما جهت ارسال بار هوایی نیاز به آشنایی با مقوله فریت بار دارید.

فریت بار به چه معناست؟ 

 فریت بار اصطلاحی است که در زمینه حمل و نقل به کار برده می‌شود و به منظور حمل و ارسال بار به صورت هوایی، زمینی و دریایی استفاده می‌شود. به طور معمول این اصطلاح برای شخصی به کار برده می‌شود که می‌خواهد مهاجرت کند و اثاثیه خانه اش را نیز می‌خواهد همراه خود به کشور مقصد ببرد.

مراحل فریت بار

  • دریافت جواز جهت ارسال بار هوایی: اولین کاری که برای ارسال کالا باید انجام دهید گرفتن مجوز فریت بار از فرودگاه مبدا است.
  • بسته بندی: بعد از این که مجوز خود را از فرودگاه دریافت کردید، بار خود را در جهت بسته بندی تحویل می‌دهید. معمولا از نایلون‌های حبابدار، کارتن‌های ضخیم ۵ لایه و سلفون در جهت بسته بندی ارسال بار هوایی استفاده می‌کنند.
  • حمل بار هوایی به گمرگ: پس از بسته بندی بار، باید بارهای خود را به دایره ارزیابی  گمرک منتقل کنید و تا در آن قسمت کارهای اولیه گمرکی آن انجام شود.
  • دریافت بارنامه: پس از انجام مراحل قبلی در این قسمت یک پته سبز از گمرک دریافت می‌کنید و با مراجعه به شرکت‌های حمل و نقل هوایی بارنامه و مجوزهای دیگری که نیاز است ر ا تهیه کنید.
  • قرار دادن تگ روی بارها : پس از دریافت بارنامه باید به بخش فریت فرودگاه مراجعه کرده و روی بارهای خود تگ قرار دهید تا از گم شدن بارها پیشگیری شود و کسی ادعایی برای دریافت بار شما نداشته باشد.

قیمت ارسال بار هوایی خارجی چقدر است؟

عواملی وجود دارد که بر روی هزینه ارسال بار بین‌الملل تاثیرگذار خواهد بود. مثلا اگر بپرسید هزینه ارسال بار به چین چقدر است؟ در پاسخ باید گفت برای این که قیمت دقیق هزینه ارسال بار هوایی به چین را بدانید باید عوامل مختلف و شرایط مختلفی را بررسی کنید به طور مثال

  • میزان بار
  • هزینه گمرک
  • نوع بار ارسالی
  • زمان انتقال بار
  • خدماتی که از شرکت دریافت می‌کنید

قیمت ارسال بار به خارج از کشور یا هزینه فریت بار هوایی، عاملی بسیار مهم و تاثیرگذار در روند فریت بار به خارج از کشور میباشد. هزینه فریت بار مسافری به خارج از کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما پیدا کردن یک شرکت معتبر باربری هوایی با قیمت مناسب، گاه مسافران را دچار سردرگمی میکند.

در اینجا ما قصد داریم تا شما را با عوامل مختلفی که بر قیمت حمل بار با هواپیما به خارج از کشور تاثیر میگذارند، آشنا کرده و به شما کمک کنیم تا بتوانید با رعایت چند نکته در فریت بار خود، هزینه های آنرا مدیریت کنید.

قیمت ارسال بار با هواپیما

هزینه ارسال بار با هواپیما، بیشتر از هزینه فریت بار زمینی و دریایی است ؛ اما محاسن بیشتری نسبت به آنها دارد . محاسنی از قبیل سرعت بالای ارسال بار، امنیت بسیار بالای حمل هوایی ، قابلیت آن برای حمل بارهای فاسد شدنی نظیر مواد غذایی ، دارو و نمونه های آزمایشگاهی و میوه ، و دیگر موارد .

قیمت ارسال بار با هواپیمای داخلی

هزینه ارسال بار با هواپیماهای داخلی مانند شرکت ایران ایر و ماهان و قشم ایر ، به مراتب ارزان‌تر از ارسال بار با خطوط هوایی خارجی میباشد.

قیمت حمل بار با هواپیمای خارجی

قیمت حمل بار مسافری به کشورهای خارجی مانند انگلستان ، کانادا ، آمریکا ، آلمان ، سوئد ، استرالیا ، نروژ ، فنلاند ، سوییس ، ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی ، آسیایی و آمریکایی با هواپیماهای خارجی، همواره تابع قیمت دلار میباشد. چرا که ایرلاین های خارجی هم همواره از قوانین IATA برای حمل بار تبعیت میکنند. هزینه های حمل بار هوایی به اروپا و آمریکا برای همه ی آنها تقریبا در یک سطح است؛ مگر اینکه خدمات ویژه ای برای حمل بار شما داده شود ( مثلا بار شما حیوان زنده و یا بار فاسد شدنی و یا جنازه و تابوت باشد) .

در غیر اینصورت تنها خدمات جانبی شرکتهای حمل بار در کشورهاست که قیمت و هزینه های ارسال بار خارجی را متفاوت می کند. بسیاری از شرکت ها، هزینه های جانبی بیشتری را تحت عنوانهای متفاوت، از مسافران طلب میکنند که اصلا منصفانه نبوده و برخلاف تعهدهای کاری و اخلاقی بین المللی است. برای استعلام نرخ حمل بار با هواپیماهای خارجی با همکاران ما در واحد فروش بار تماس حاصل فرمایید.

حمل بار هوایی از چین چگونه است؟

حمل بار هوایی از چین به ایران یکی از با اهمیت ترین موارد بازرگان در مورد تجارت با کشور چین هست. ممکن است بعنوان یک بازرگان این موضوع را تجربه کرده باشید که در یک بازه زمانی کوتاه نیاز مبرم به یک کالا یا مواد اولیه داشته باشید.

نحوه بسته بندی بار در کشور چین

بسته بندی بار یکی از موارد مهم در کم تر کردن هزینه حمل هوایی می باشد. بعنوان نمونه در صورتی که در زمان خریدن کالا، تامین کننده برای سهولت در ارسال کالا از پالت چوبی استفاده کند، شما را مجبور به پرداخت هزینه لیفتراک در مبدا و مقصد میکند. کمااینکه شما به جز کالای خود یک پالت چوبی را نیز به همراه کالای خود با هزینه حمل هوایی به مقصد فرستاده اید.

وزن بار در ارسال هوایی چقدر است؟

وزن بار شما مشخص کننده میزان قیمت هزینه حمل بار هوایی  شماست. برای مثال یک تاجر در زمینه واردات مواد اولیه برای کارخانه خود یا دیگران می باشید. نیاز ماهانه شما جهت واردات کالا به صورت هوایی بسته به شرایط فصلی و نیاز بازار ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است. ولی در صورتی که با در نظر داشتن ظرفیت تولید و شرایط پیش رو اقدام به حمل هوایی ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلوگرم از مواد اولیه کارخانه مورد بحث کنید تا حدود ۳۰% از هزینه های حمل شما کاهش پیدا می کند.

انتخاب فرودگاه مناسب در چین برای حمل بار هوایی

یکی دیگر از موارد با اهمیت در باره حمل بار هوایی انتخاب برترین فرودگاه در کشور چین می باشد. نمایندگی شرکت های هواپیمایی با توجه به تعداد پرواز های صورت گرفته در برنامه پروازی و افزایش و یا کاهش تقاضا، اقدام به افزایش و یا کمتر کردن هزینه حمل بار هوایی می کنند.

برای مثال فرودگاه پکن برای پروازهای خروجی به ایران با بیشتر شدن تقاضا مواجه می گردد. این بیشتر شدن تقاضا جهت ارسال بار به چین با توجه به محدود بودن، امکان بار در هر پرواز با افزایش قیمت همراه میباشد. و یا بلعکس، با بیشتر شدن تقاضا در فرودگاه شنزن با توجه به نزدیک بودن این فرودگاه به فرودگاه گوانگجو نمایندگی های شرکت حمل در فرودگاه گوانگجو جهت رقابت اقدام به کمتر کردن قیمت حمل هوایی خواهند کرد.

شرکت حمل بار هوایی در چین

شرکت حمل بار در چین بعنوان نماینده شما در کشور چین سهم مهمی در هزینه های حمل شما خواهند داشت. همه موارد گفته شده که در این بخش بررسی شد، مثل انتخاب بهترین بسته بندی و انتخاب بهترین فرودگاه به شرکت حمل طرف قرار داد شما بستگی دارد. یک مورد مهم دیگر در باره هزینه حمل بار، در نظر داشتن شرایط و تاریخ احتمالی حمل کالای شماست. شرکت های حمل با در نظر گرفتن بهترین تاریخ با توجه به تقویم کشور مبدا باید نسبت به رزرو بهترین تاریخ اقدام نمایند.

بررسی وضعیت ترافیک هوایی

زمان فرستادن هم شامل دیگر مواردی می باشد که در هزینه حمل بار هوایی موثر است. بعنوان نمونه بالاترین ترافیک هوایی ارسال بار پیش از تعطیلات سال نو کشور چین می باشد.

حمل بار هوایی به آلمان

کشور آلمان دومین کشور مهاجر پذیر جهان پس از آمریکا محسوب شده و و تقریبا ۵ میلیون مسلمان را در خود جای داده و لذا کشوری بسیار عالی برای مهاجرت هموطنان ما محسوب میشود.همچنین وجود دانشگاههای معتبر و رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث رشد روند مهاجرت دانشجویان ایرانی به این کشور شده است.

تمام این مسائل باعث شده که ارسال بار مسافری و دانشجویی ، و نیز ارسال لوازم منزل مهاجرین به آلمان بصورت باربری هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده باشد. ارسال بار هوایی به شهرهای مهمی چون هامبورگ، فرانکفورت، برلین، مونیخ ، کلن، دوسلدورف و... اهمیت بسزایی دارد.

ارسال خرده بار و هدیه به آلمان 

شاید قصد داشته باشید تا برای دوست و یا یکی از آشنایان خود در آلمان بسته‌ای را به شکل هدیه ، گیفت و یا سوغات ارسال نمایید. ارسال بسته‌ای کوچک و کم حجم که گاها نیاز به ارسال آن برای یکی از دوستان و بستگان پیش می‌آید.  ارسال خرده بار و کالاهایی در زیر ۲۰ کیلوگرم هم برای شما عزیزان مهیاست.  ارسال خرده بار شما به شهرهایی نظیر برلین، مونیخ، فرانکفورت و ... با قیمت ارزان و با بسته بندی‌ استاندارد و بیمه‌نامه هوایی توسط شرکت های ایرانی انجام شده و در کمترین زمان ممکن نهایتا تا ۷۲ ساعت بعد در مقصد تحویل میگردد. 

فریت بار مسافری به آلمان

با توجه به محدودیت ایرلاین‌ها در مقدار مجاز بار همراه مسافر (حدود ۳۰ کیلوگرم) و هزینه زیاد اضافه بار در پای کانتر، در صورت داشتن اضافه بار، ما به شما سرویس فریت بار مسافری را پیشنهاد می کنیم. با این روش، هزینه‌های شما تا یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

قوانین ارسال بار هوایی به خارج از کشور

مهمترین قانونی که باید در فرستادن بار با هواپیما رعایت کنید این است که امور گمرکی بار بایستی بطور کامل انجام شود.

فرقی نمی کند که بار شخصی باشد یا تجاری درهر صورت ابتدا ارزیاب بار شما را مورد بررسی قرار می دهد.در صورتیکه در بار شما هیچ چیز ممنوعه ای وجود نداشته باشد ارزیاب بار را تایید می کند.سپس بسته بندی بار چک می گردد تا برای حمل هوایی مناسب باشد در صورتیکه بسته بندی خوبی نداشته باشید در فرودگاه امام مجددا بسته بندی می گردد.

در مرحله بعد بار توسط سگ های مواد یاب مورد بررسی قرار می گیرد و اگر هیچ مشکلی در بار نباشد نوبت به ایکس ری بار می رسد.

در این گام بار شما چک می گردد تا هیچ مورد مشکوک و غیرقانونی در آن نباشد.لازم به ذکر است که شما در تمامی این مراحل بعنوان صاحب بار باید حضور داشته باشید.

تاکید می کنیم چه بار شخصی باشد چه تجاری فرقی نمی کند و باید تمام این فرایند طی شود.

یکسری از بارهای تجاری هستند که با کسب مجوز می توان آنرا ارسال کرد اما توجه داشته باشید که این بارها را هرگز نمی توان بعنوان بار شخصی ارسال کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید