اسپیس قصد دارد سرویس ارسال پیامک در گوشی‌ را در سال ۲۰۲۴ تکمیل کند .

اینترنت ماهواره‌ای برای همه کلید خورد!
به گزارش سلام نو، زومیت نوشت: اسپیس قصد دارد سرویس ارسال پیامک در گوشی‌ را در سال ۲۰۲۴ تکمیل کند و تا سال ۲۰۲۵ اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی بیاورد.

شرکت اسپیس ایکس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که با استفاده از ماهواره‌های استارلینکِ Direct to Cell که حدودا یک هفته پیش به فضا پرتاب شدند، توانست اولین پیامک موفقیت‌آمیز خود را از طریق اپراتور T-Mobile و به صورت دوطرفه به زمین ارسال و دریافت کند.

اهداف این پروژه که برای اولین بار در آگوست ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۱) مطرح شد، ارائه‌ی اینترنت ماهواره‌ای به تلفن‌های همراه معمولی است تا مشتریان T-Mobile بتوانند حتی در زمانی که آنتن ندارند، آنلاین بمانند.

T- Mobile گفته که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ ارسال پیامک را برای عموم راه‌اندازی کند و خدمات دیگری مانند پیام‌های صوتی، اینترنت موبایلی و IoT (اینترنت اشیا) را نیز در سال ۲۰۲۵ به مشترکین خود ارائه دهد.

موبایل+اینترنت+ماهواره+ای

اسپیس ایکس در سطح جهان با اپراتور Rogers در کانادا، Optus استرالیا، KDDI در ژاپن و دیگر شرکت‌ها هم‌کاری خود را آغاز کرده است تا سرویس Direct to Cell را ارائه دهند.

اسپیس‌ایکس می‌گوید: «روز دوشنبه ۸ ژانویه (۱۸ دی ۱۴۰۲)، کم‌تر از ۶ روز پس از پرتاب، ما اولین پیام متنی خود را به صورت دوطرفه به یک گوشی همراه معمولی و با استفاده از شبکه‌ی T-Mobile به ماهواره‌های جدید خود در فضا ارسال و دریافت کردیم.»

مایک سیورت، مدیرعامل تی‌موبایل، هنگام رونمایی Direct to Cell گفت که این فناوری مانند قرار دادن یک دکل مخابراتی در آسمان است. او افزود که این کار می‌تواند روزی مناطق بی‌آنتن در زمین را از بین ببرد و به مردم اجازه دهد که به راحتی با عزیزان خود در تماس باشند حتی اگر در وسط اقیانوس باشند.

اسپیس‌ایکس می‌گوید این سیستم از پروتکل‌های 4G/LTE (و نه 5G) استفاده می‌کند و کمی پیچیده‌تر از یک دکل مخابراتی است.

اسپیس‌ایکس و تی‌موبایل اولین شرکت‌هایی نیستند که چنین سیستمی را آزمایش می‌کنند. شرکت AT&T نیز با همکاری AST SpaceMobile اولین تماس صوتی ماهواره‌ای دو طرفه را در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) در شبکه خود با موفقیت انجام داد و با یک گوشی سامسونگ نه چندان جدید یعنی مدل گلکسی S22 در ژاپن تماس گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید