حساس بودن برای بعضی از افراد به شدت آزاردهنده است! آسیب‌های زیادی از آن می‌خورند و روی تمام زندگیشان تاثیرگذار است.

نشانه های افرادی که شخصیت بسیار حساسی دارند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرفوری، «چقدر تو حساسی! اینقدر خودتو اذیت نکن!». شاید فردی مهربان، دلسوز، وفادار و فداکار به نظر برسید اما وقتی با خودتان مهربان نباشید تمام این موارد زیرسوال می‌رود! در قدم اول باید برای خودتان مادری کنید و بعد نسبت به دیگران احساس مسئولیت داشته باشید.

افرادی که شخصیت بسیار حساسی دارند نسبت به اتفاقات اطراف و مواردی که پیش می‌آید واکنش شدیدتری نشان می‌دهند. البته اینکه دیگران به شما برچسب حساس بزنند همیشه نشان‌دهنده‌ی این نیست که شما شخصیت حساسی دارید اما اگر این نشانه‌ها را در خود می‌بینید باید باور کنید که واقعا تیپ شخصیتی شما حساس است!

  • تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیرید

اگر حال و روز دیگران، روحیه و رفتار آنها خیلی زود روی شما اثر می‌گذارد و با آنها شاد یا غمگین می‌شوید، یا حتی در خود فرومی‌روید شخصیت شما حساس است! واکنش شما به حالات بقیه خیلی زیاد است!

  • فشار روانی همیشگی دارید!

همه آدم‌ها فشار روانی را تجربه می‌کنند. بالا و پایین شدن زندگی باعث می‌شود دغدغه‌ها و فشارهای زیادی را تجربه کنیم! اما اینکه شما اغلب موارد حال روحی خوبی نداشته باشید و هر مساله کوچکی برایتان تبدیل به یک فشار روانی سنگین بشود شک نکنید که حساسیتتان بالاست!

  • داشتن تصورات قوی!

برای خودتان دنیایی در ذهن ساخته‌اید و به آن پروبال می‌بخشید. با هر مساله به درونتان پناه می‌برید و در آنجا به تصویرسازی می‌پردازید. بله، شما یک فرد حساس هستید!

  • از مسائل به راحتی گذر نمی‌کنید!

یکی از مشکلاتی که افراد با تیپ شخصیتی حساس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند رد نشدن از مسائل و اتفاقات است! وقتی یک موردی رخ می‌دهد برای شما تمام نمی‌شود! تا مدت‌ها با خود کلنجار می‌روید و قضیه را از زوایای مختلف بررسی می‌کنید. این می‌تواند نگاه یک فرد باشد یا جمله‌ای که در شوخی شنیده‌اید! بی خیال شدن در کار شما نیست!

  • شکست خوردن را نمی‌بخشید!

شما و شکست؟! اگر این اتفاق برایتان بیفتد از خودتان خشمگین می‌شوید و به راحتی آن را نخواهید بخشید! تنبیه خودتان را رها نمی‌کنید و بسیار زیاد سخت می‌گیرید! شما حق شکست خوردن ندارید!

  • اجتناب از بحث و اختلاف!

هر نوع بحث حتی اگر دنباله‌ی آن قرار نباشد به جای بدی ختم شود، شما را می‌ترساند و از آن دوری می‌کنید. از اینکه نظرتان، حرفتان، سلیقه‌تان با دیگران مخالف باشد نگران هستید و از بیان آن سعی می‌کنید اجتناب کنید. حوصله بحث کردن ندارید چون روحتان زخم می‌شود! آیا شما هم همین ویژگی را دارید؟! حساس نباشید!
  • پذیرش تغییرات برایتان سخت است!

دوست دارید برای آرامش خیالتان تنها یک مسیر ثابت و همیشگی را طی کنید. تغییرات شما را به هم می‌ریزد و به شدت دچار فشار روانی می‌شوید. اینکه در پس هر تغییر چه چیزی منتظر شماست از توان شما فراتر است!

  • نگران تصویر خود در ذهن بقیه هستید!

دیگران برای شما خیلی مهم هستند! آنجا خیلی مهمتر می‌شوند که در مورد شما چه فکری دارند؟! خیلی نگران این هستید که موردتایید بقیه باشید و در ذهنشان تصویرتان لک برندارد! این نگرانی شما را از پا درمی‌آورد!

  • دیگران باید راضی باشند!

برای اینکه دیگران راضی و خشنود باشند همه کاری می‌کنید حتی اگر این وسط خواسته‌های خودتان به راحتی لگدمال شود برایتان مهم نیست! بقیه باید خوشحال باشند که هستند! و بقیه باید بدانند که شما دوست دارید آنها را شاد نگه دارید!

این 9 مورد را خواندید؟ اگر شما هم با توجه به این ویژگی‌ها شخصیتی حساس دارید خیلی زود به خودتان بیایید و برای نجات روح و روانتان قدمی بردارید در غیر این صورت افسردگی، اضطراب فراگیر، دردهای روان‌تنی در انتظار شما هستند!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید