تارنمای شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی نوشت: با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، روسیه بزرگترین حمله هوایی به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی خود را انجام داد .

پیش بینی آینده جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این شبکه خبری آمریکایی نوشت: اوکراین سال گذشته [میلادی] قانونی در راستای فاصله گرفتن از سنت‌های رایج در روسیه تصویب کرد که بر اساس آن تاریخ جشن‌ کریسمس خود را مطابق با تاریخ‌ بسیاری از کشورهای غربی تغییر داد.

سی‌ان‌ان ادامه می‌دهد: اما جدا شدن از حضور قریب‌الوقوع روسیه تقریبا غیرممکن است، به ویژه در چند هفته گذشته که چندین شهر اوکراین از جمله «اودسا» تحت رگبارهای سنگین موشک‌ها و پهپادها بوده است.

شدت و فراوانی حملات و به دنبال آن گزارش‌هایی مبنی بر توقف ضدحمله اوکراین و اینکه حامیان غربی کی‌یف میلیاردها بودجه [برای ارائه به اوکراین] را متوقف می‌کنند، نقطه عطف بزرگی در جنگ است.

این موضوع و همچنین تغییر گسترده توجه جهانی از جنگ اوکراین به سوی جنگ اسرائیل و حماس، اوکراینی‌ها را نگران کرده است.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین، اکنون و به ویژه پس از دومین رگبار مسکو در سال جدید میلادی، حتی جنگ آزموده و باتجربه‌ترین افراد نیز ابراز نگرانی می‌کنند.

سی‌ان‌ان عنوان می‌کند: «در یک برهه زمانی کارشناسان امنیتی حدس می‌زدند که ذخایر تسلیحاتی روسیه رو به اتمام است اما ظاهرا کرملین موفق به تامین مجدد شده و اکنون گزارش شده است که از موشک‌های بالستیک کوتاه برد که توسط متحدش کره شمالی تولید می‌شود، در اوکراین استفاده می‌کند.»

بسیج مردم: دردسر سیاسی اوکراین

از نگاه این شبکه خبری، از آنجایی که حمله روسیه به دومین سال نزدیک می‌شود و از قرار معلوم در آینده نزدیک پایانی نخواهد داشت، رهبران اوکراین باید بیشتر از شهروندان خود بخواهند که بسیج شوند.

انتظار می‌رود که پارلمان اوکراین قانون جدیدی درباره بسیج نیرو تصویب کند که می‌تواند تا ۵۰۰ هزار مرد دیگر را وارد نبرد کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به نظر می‌رسید در حال فاصله گرفتن از این اقدام بحث برانگیز است، اعلام کرد که [بسیج مردم] برای جایگزین شدن با افرادی که ماه‌ها در خط مقدم جنگیده‌اند، لازم است.

بر پایه این گزارش زلنسکی همچنین پیشنهاد کاهش سن خدمت سربازی از ۲۷ سال به ۲۵ سال را مطرح کرده است.

جنگ در بسیاری از جبهه‌ها

نویسنده این مطلب در ادامه با بیان اینکه «این جنگی است که در بسیاری از جبهه‌ها در حال انجام است»، نوشت: در سفری که پیش از کریسمس به کی‌یف داشتم، کاهش قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی و آسیب‌های گسترش یافته جنگ را شاهد بودم.

این شبکه خبری خاطرنشان کرده است: با وجود نگرانی‌ها درباره اینکه ۲ بسته کمکی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب به مبلغ ۶۱ و ۵۲ میلیارد دلار به دلیل مشاجره‌های سیاسی متوقف شده است، حال و هوای سراسر اوکراین به طرز قابل توجهی تیره و تار شده است؛ این درحالیست که اوکراین با کسری بودجه زیادی روبرو بوده است.

سی‌ان‌ان در پایان با اشاره به «دارایی‌های مسدود شده روسیه» نوشت: این تنها امیدواری اوکراین است. کی‌یف ممکن است به زودی از حدود صدها میلیارد دارایی مسدود شده روسیه در خارج از کشور سود دریافت کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید