دبیرکل حزب موتلفه گفت: در نامه‌ای که برای مدیر مسئول روزنامه شرق فرستادم پرسیدم تعریف شما از اصلاحات چیست؟ نتوانستند منظور خود را بیان کنند.

جریان اصلاحات در ایران به پایان رسیده است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در فاصله پنجاه و چهار روز مانده به انتخابات مجلس دوازدهم، احزاب و جریان‌های سیاسی کشور در تلاشند تا با ارائه لیستهای انتخاباتی و تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای، تکلیف خانه ملت را برای چهار سال آینده مشخص کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان این بار سراغ  اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی رفت تا نظرات او درباره فضای سیاسی-انتخاباتی کشور و فعالیت‌های شورای وحدت را به اطلاع مخاطبان خود برساند.

شرکت نکردن در انتخابات برای جریانات سیاسی نوعی خودکشی سیاسی محسوب می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان:  انتخابات آینده را چگونه می‌بینید؟

انتخابات آینده را پرشور، قوی و با حضور گروه‌های مختلف میدانم و همچنین با حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم علیرغم برخی فضاسازی‌ها مبنی بر اینکه مردم حضور پیدا نخواهند کرد. مردم به دو علت در انتخابات حاضر خواهند شد؛ ابتدا اینکه پیشرفت‌های خود را ارتقا دهند و دوم اینکه جایگزین کنند افرادی را که کارآمد نبودند با نمایندگان جدید. شرکت نکردن در انتخابات برای جریانات سیاسی نوعی خودکشی سیاسی محسوب می‌شود، زیرا اگر در انتخابات شرکت نکنند نمیتوانند نظرات خود را بیان کنند. در انتخابات مردمی ما همه گروه‌ها حاضر هستند و در نتیجه در این ۱۱ مجلس همه نوع افکار حضور داشتند و اکثریت با حضور افرادی است که جامعه به آن‌ها تمایل داشته است.

در انتخابات اخیر هم اگر افراد شرکت نکنند یعنی خود را از داشتن نماینده محروم کرده و جا را به افرادی داده‌اند که مدنظر آنها نبوده‌اند. به تعبیری دیگر، رای ندادن هرکس باعث می‌شود تا دیگران رای دهند به افرادی که مدنظر آن شخص نیستند. انتخابات این دوره ویژه است، زیرا بعد از چهل و خورده‌ای سال این اولین مجلس گام دوم انقلاب است.

در این مجلس باید مشکلات به خوبی حل شود و در مواردی که لازم است تحول و تکامل ایجاد شود. به همین دلیل هم مقام معظم رهبری در آغاز سال در حرم مطهر امام رضا (ع) موضوع تحول را مطرح کردند. بنابراین این مجلس باید به سمت تحول و تکامل برود. مجلسی باشد که در مواردی که لازم است با شجاعت تحول ایجاد کند؛ برای مثال از نظر من باید تحول در قانون اساسی با نظر مقام معظم رهبری ایجاد شود.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

نحوه اخذ مالیات مورد رضایت مردم نیست

درباره مسائل دیگر هم باید تحول ایجاد شود برای مثال مردم از روند قوه قضائیه رضایت ندارند. این تشریفاتی که تقلید از غرب است به درد ایران و نظام اسلامی ایران نمی‌خورد. باید تحول عمیق در قوه قضائیه ایجاد شود تا مردم دچار این مشکلات نشوند. در دولت هم اگرچه آقای رئیسی شبانه روز کار می‌کند و افراد خوبی دارد، اما بازهم شاهدیم که مشکلات برقرار است.

نظام اداری ما مورد رضایت عامه مردم نیست و سرگردانی در دستگاه‌ها زیاد به چشم می‌خورد. اینکه یک مرتبه اختلاسی نظیر ماجرای چای دبش رخ می‌دهد به این دلیل است که ما نیاز به یک تحول داریم و گرنه نباید در دولتی که در تلاش برای اداره درست کشور است این مشکلات رخ دهد. در نظام اداری نباید به جای اینکه دولت همراه مردم باشد و مردم احساس آرامش کنند، حس ناآرامی و آقابالاسری داشته باشند. 

کاری که دولت انجام می‌دهد باید طبق رضایت مردم باشد. برای مثال در موضوع مالیات‌ها نحوه اخذ مالیات مورد رضایت مردم نیست در حالی که برای اداره کشور لازم است. ملتی که در جنگ از پیرزن روستایی تا سایر مردم کمک کردند چرا باید نسبت به پرداخت مالیات اکراه داشته باشند. روش مالیات‌گیری که از غرب تقلید شده، غلط است. فرار مالیاتی چرا باید در کشور باشد؟

 چرا دولت در سرمایه هر کاسب تجسس می‌کند؟

نظام ما که یک نظام طاغوتی نیست که درباره فرار مالیاتی صحبت کنیم بلکه باید به گونه‌ای باشد که مردم مالیات خود را با رضایت کامل به دولت بدهند و این نیاز به تحول جدی در اخذ مالیات و اداره امور مالیاتی کشور دارد.

قانون چک یک بخش خوب دارد و آن استحکام قانون چک است، اما ۱۰ ایراد اساسی دارد. اخیرا اشتباه اساسی دیگری انجام شده است مبنی براینکه به طلافروشان گفته شده هرچقدر طلای آب شده دارید باید میزانش را در شناسه قرار دهید. کاسب به میزان اعتبارش کسب می‌کند نه به میزان سرمایه‌اش. چرا دولت در سرمایه هر کاسب تجسس می‌کند که از هر جهت سیاست خطا و غلطی است درحالی که برخی از طلافروش‌ها ممکن است طلای مردم را در دست داشته باشند. لابد به مرور به افراد می‌گویند هرچه در منزل دارید باید میزانش را در شناسه قرار دهید. این‌ها نیاز به تحول دارد که این تحول را مجلس باید انجام دهد که در قانون‌گذاری و در انتخاب وزرا قدرت مربوط را دارد پس مجلس آینده باید مجلس تکامل و تحول باشد. مقام معظم رهبری نیز نظرشان به تحول است. لذا از نظر من مردم در انتخابات آینده برای تحول حضور خواهند داشت و به فهرستی رای خواهند داد که بتواند تحول و تکامل ایجاد کند. برای اینکه کشور از این مشکلات رها شود و به تمدن نمونه اسلامی برسد مردم باید در انتخابات حضور جدی داشته باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم تا میدان را برای نظر مردم باز بگذارند

باشگاه خبرنگاران جوان: گویا نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال کرده بودید. مفاد این نامه چه بود و عملکرد شورای نگهبان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از تحول‌های مهم مساله شورای نگهبان است که مقدس‌ترین نهاد در دستگاه جمهوری اسلامی ایران است، زیرا پاسدار اسلام، قوانین شرع و قانون اساسی است. اما کاری شده است که مساله تایید صلاحیت افراد نامزد انتخابات را برعهده شورای نگهبان قرار داده‌اند در نتیجه زمانی که ۴۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در دور بعد ۲۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند و ۲۲ هزار نفر در ثبت‌نام تایید شده‌اند شورای نگهبان باید بگوید که کدام یکی از این‌ها صلاحیت حضور در انتخابات را دارد در حالی که در قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و انگلیس این کار برعهده احزاب است. برای مثال در آمریکا مردم باید به نامزدهای حزب دموکرات و یا جمهوری‌خواه رای دهند. هیچکس به دیوان عالی آمریکا که مسئول اصلی انتخابات‌هاست حمله نمی‌کند و برخورد نمی‌کند.

در کشوری مانند ایران که افراد فرهیخته زیادی دارد ده درصد از ۲۰ میلیون تحصیلکرده واجد شرایط هم اگر بخواهند نماینده شوند حدود ۲ میلیون نفر می‌شود. آیا میتوان این افراد را از حضور در انتخابات محروم کرد؟ آیا شورای نگهبان میتواند به همه این افراد رسیدگی کند؟ وقتش را ندارد. من نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم که عدم احراز صلاحیت‌ها را شما طبق قانون اعلام فرمایید و بخش دیگر عدم احراز صلاحیت را به مردم واگذار کنید. وقتی شورای نگهبان مثلا به ۲۰ هزار نفر هم اجازه ورود در انتخابات ندهد ۲۰ هزار مخالف ایجاد می‌شود. به همین دلیل من نامه‌ای نوشتم به شورای نگهبان تا میدان را برای نظر مردم باز بگذارند، چون نمی‌توانند هر کس صلاحیتش احراز نشده است تایید کنند می‌توانند این امر را در افرادی که عدم احراز صلاحیت آن‌ها مشخص است اجازه دهید در انتخابات حضور یابند، تایید هم نکنند. مردم بتوانند به آن‌ها رای بدهند در نهایت هم رای آورده‌ها به مجلس می‌روند.

برخی از تشکل‌ها معتقدند مجلس فقط باید از دوستان آن‌ها تشکیل شده باشد

 باشگاه خبرنگاران جوان: در فهرست انتخاباتی شما چقدر از زنان حمایت می‌شود؟

در فهرست ما تلاش کردیم که افراد تحول‌شناس، تکامل دهنده و افراد پاک و سالم و افراد شجاع را در فهرست قرار دهیم، زیرا اصل تحول نیاز به شجاعت دارد. اگر زنان واجد شرایط داشته باشیم حمایت می‌کنیم. افرادی که اهل سازش نباشند و باند تشکیل ندهند، زیرا یکی از مشکلات ما این است که برخی از تشکل‌ها با اینکه افراد خوبی هستند، اما معتقدند که مجلس فقط باید از دوستان آن‌ها تشکیل شده باشد. این تشکل‌های باندی زمانی که پایشان به مجلس باز می‌شود بیش از اینکه نماینده مردم باشند نمایندگی باند خود را برعهده دارند و یکی از مشکلات عمده‌ای که در مجلس‌ها داشتیم، این بود.

ما تلاش می‌کنیم که فهرست‌مان از افراد و چهره‌های علمی و تخصصی آکنده باشد. امیدواریم که مردم هم به فهرست موتلفه اسلامی توجه کنند.

جریان اصلاحات در ایران به پایان رسیده است

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شرط و شروط گذاشتند. نظر شما در این باره چیست؟
جریان اصلاحات در ایران به پایان رسیده است، من پیشتر نیز این را گفتم. در ۱۱ نامه‌ای که برای مدیر مسئول روزنامه شرق فرستادم از آن‌ها پرسیدم که تعریف شما از اصلاحات چیست؟ شرح دهید که چه اقدامی میخواهید انجام دهید. نتوانستند منظور خود را بیان کنند، اما در آخرین نامه نوشتم که من تعریف از اصلاحات را بیان میکنم اگر درست نبود، جواب دهید. 

از دید من اصلاحات دو بخش دارد؛ ابتدا جریان اصلاحات وارداتی غربی است که از زمان فتحعلی شاه و میرزا صالح شیرازی فراماسونر شروع شد و در طول زمان قاجاریه و پهلوی فراماسون‌ها و رضا شاه، محمدرضا شاه و سایر عناصر وابسته به غرب هرکاری کردند تا اقداماتی خلاف منافع ملی ایران انجام شود با واژه اصلاحات جلو رفتند. 

شما ملاحظه می‌کنید که ملکم خان خائن انگلیسی که حتی زبان فارسی را هم می‌خواست از میان بردارد و به جای آن زبان لاتین را جایگزین کند گفت که من می‌خواهم اصلاحات انجام دهم فتحعلی آخوندزاده چپ ضد اسلام ضد ایران اعلام می‌کند که من در حال انجام اصلاحات در کشور هستم و یا فراماسون‌ها نظرات خود را اصلاحات می‌دانند.

برخی معتقد بودند  با برجام می‌شود به همه جا رسید

تقی‌زاده خائنی که قرارداد نفت دوران رضا شاه را به نفع انگلیس بسته است و می‌گوید که (اگر ایرانی قرار است متمدن شود باید از موی سر تا ناخن پا غربی شود) شعارش ایجاد اصلاحات بوده است. رضا شاه حرف از اصلاحات ملوکانه میزد و محمدرضا شاه هم می‌گفت که اصلاحات اراضی می‌خواهد انجام دهد و مستکبران اعلام می‌کنند که با این اصلاحات را انجام می‌دهد. این نوع اصلاحات که وارداتی است خیانت است و همه عناصر پرچم‌دار آن نیز خائن هستند.

نوع دیگر جریان اصلاحات داخلی است. از دوم خرداد ۷۶ که دولت اصلاحات تشکیل شد و بعد هم در دوران آقای روحانی اصلاحات اعتدالی نامگذاری شد. این‌ها اصلاحات داخلی ایرانی هستند، اما در عین حال نیز پنجره رو به غرب محسوب می‌شوند. پنجره رو به غرب هم بعد از جنگ غزه و حمایت آمریکا و وتوی آمریکا به باد رفت. این‌ها یک زمانی معتقد بودند که با برجام می‌شود به همه جا رسید اما الان دیدند که حتی اگر مانند محمود عباس دست به سازش نیز بزنیم باز به جایی نخواهیم رسید. کسی برنده می‌شود که مستقل و قوی عمل می‌کند.

در نهایت هم این دولت یمن است که ملت کم‌توانی از نظر تجهیزات دارد و هفت سال نیز با بمباران شدید عربستان دست و پنجه نرم کرده است، ولی امروز یک قدرت مقتدر است، زیرا مستقل و مردمی است. ایران اسلامی هم که جای خود را دارد کشوری که وابسته به غرب و ژاندارم آمریکا در منطقه بود و همه چیزش را غرب از او می‌گرفت امروز به این اقتدار رسیده است که یک قدرت اصلی باشد.

به هر حال این اصلاحات چه داخلی و چه واراداتی‌اش به پایان رسیده است و باقیمانده آن نیز گروهی هستند که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند. این گروه هم الان با اختلافات شدید دست و پنجه نرم می‌کنند؛ برخی از آن‌ها برگشته‌اند و برخی نیز لج کرده‌اند.

 قطعا جریان اصلاحات در انتخابات حاضر خواهد شد و تلاش خواهد کرد که افرادشان به مجلس بروند

در انتخابات هم همواره حضور داشتند و مجلس سوم و ششم هم اکثریتش دست جریان اصلاحات بود. همواره هم به شورای نگهبان حمله کردند و مدام هم می‌گفتند اگر انتخابات دست ما بود فلان می‌شد. الان هم در صحنه انتخابات هم نامزد دارند و هم حضور جدی دارند خودشان هم می‌دانند، زیرا اگر شرکت نکنند دیگر تریبونی برای حرفهایشان وجود ندارد. به قول آقای روحانی یا باید در خانه بمانند و منزوی شوند و یا در خیابان شلوغ کنند که هر دوی این‌ها جوابگو نیست؛ بنابراین قطعا جریان اصلاحات در انتخابات حاضر خواهد شد و تلاش خواهد کرد که افرادشان به مجلس بروند، اما سوال اینجاست که آیا ملت به این‌ها رای خواهد داد؟ از نگاه من هرکس به سوابق این‌ها نگاه بیاندازد قطعا به این‌ها رای نخواهد داد.

سوال از اصلاح طلبان این است که شما در دولت آقای روحانی و آقای خاتمی چه کار کردید؟ دلار را به کجا رساندید که دولت آقای رئیسی هنوز هم نمی‌تواند به سادگی درستش کند. بنزین را شب خوابیدید و صبح بلند شدید دیدید که بنزین گران شده است؟ آیا قرار است مردم به این دولت و این افراد رای دهند؟

اسدالله بادامچیان

دولت آقای روحانی عامل گرانی مسکن بود

باشگاه خبرنگاران جوان: گفته شده آقای روحانی با لیست انتخاباتی وارد انتخابات می‌شود. نظرتان درباره فعالیت‌های انتخاباتی روحانی چیست و چقدر مورد اقبال قرار میگیرد؟

چه کسی به آقای روحانی رای می‌دهد؟ البته آقای روحانی هم مانند سایر روسای جمهور می‌خواست کار کند، ولی آن کس که می‌تواند مشکل مملکت را حل کند چه کسی است؟ آیا دولت آقای روحانی است که خودش عامل گرانی مسکن بود؟ اصلا در دوران این‌ها مسکن به این گرانی سرسام‌آور رسید. در روابط خارجی هم برجام به حد امضا هم رسید، اما تحریم‌ها باقی ماند. بنابراین من بعید می‌دانم که ملت هوشمند ایران به این افراد و جریان اصلاحات رای دهند. البته ممکن است افراد محلی به این‌ها رای دهند. اما به نظر من به کسی که به نام اصلاحات وارد صحنه شود رای نخواهند داد؛ همانطورکه در انتخابات مجلس یازدهم به این افراد رای ندادند و تمام افراد ۳۰ نفره آن‌ها در تهران در انتخابات مجلس رایشان زیر صد هزار رای بود.

برخی خودشان صحبت از خالص سازی به میان آوردند

باشگاه خبرنگاران جوان: ادعاهایی مبنی بر فعال شدن یک جریان خالص‌ساز در کشور و حذف جریانات رقیب مطرح می‌شود، نظر شما در این باره چیست؟

من اینگونه نمی‌پندارم که هدف این‌ها از خالص‌سازی حذف همه عقاید و باقی ماندن خودشان در صحنه باشد، اما به طور کلی شعاری که انتخاب کردند مشکل دارد. چرا باید خالص‌سازی باشد؟ اینکه فقط ما خلص و مخلص در مسیر انقلاب هستیم، شعار زیبایی نیست. به همین دلیل هم برای آن‌ها حساسیت ایجاد شده است.

البته مردم این را به این جریان نسبت می‌دهند. خیر این‌ها در لابه‌لای صحبت‌هایشان به این موضوع اشاره کردند و از اصطلاحات خودشان این گرفته شده است. خب اگر اینگونه نیست بیایند همین را تکذیب کنند؛ بعد هم بگویند که ویژگی‌های فهرستشان چگونه خواهد بود.

نیازی به سرفهرست نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان: سر فهرست شما در انتخابات چه کسی خواهد بود؟

ما نیازی به سرفهرست نداریم. سر فهرست به چه معناست؟ یعنی فردی که ممتازتر از سایر نمایندگان است؟ چرا باید اینگونه باشد؟ نمایندگان همه با هم یکی هستند وگرنه اینکه سایرین در سایه سرفهرست رای بیاورند معنی ندارد. در فهرست ما همه با هم یکی هستند.
 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری و تاثیرگذاری آن‌ها در روند انتخابات چیست؟
من درباره این مجموعه‌ها اظهارنظر منفی و مثبت ندارم. این‌ها همه مجموعه‌های قانونی هستند که از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مصوبه گرفتند و طبعا در جامعه حاضرند و میخواهند حق قانونی معرفی نامزد و فعالیت انتخاباتی داشته باشند.

اگر در تهران وحدت کردیم و همه یک فهرست ارائه کردیم مردم میتوانند ببینند که از این فهرست آن مجلس تحول‌خواه ایجاد می‌شود یا خیر. اگر هم وحدت نشد و در تهران مثلا ده فهرست سی نفره ایجاد شد که ۳۰۰ نفر برای انتخابات حضور داشتند مردم میتوانند از میان این افراد ۳۰ فرد را به عنوان نماینده اصلح در تهران انتخاب کند. این کار برعهده ملت است.

اگر آمریکا و اسرائیل می‌کوشند که این انتخابات را کمرنگ کنند مردم باید این نقشه آن‌ها را نقش بر آب کنند

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره بیانیه مراکش نظرتان را می‌فرمایید؟
روسیه با ایران همراه است و همراهی با ایران را به نفع خود میداند و هرگز مایل نیست ایران رنجیده شود و در جبهه کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار بگیرد. این‌ها برخی از تعارفات سیاسی است. اینهمه سال این حرف زده شد به کجا کشید؟ این جزایر متعلق به ایران است و با این اظهارت هم از ایران جدا نمی‌شود. کشورهای حاشیه خلیج فارس هم که این اظهارات را دارند اشتباه بسیار بزرگی مرتکب می‌شوند، زیرا به جای اینکه با همسایه بزرگ و قوی و حامی صلح در خلیج فارس همراهی کنند حرف‌هایی میزنند که حاصلی ندارد. معتقدم که باید تجدیدنظر کنند و در این کوچه بن‌بست راه عبور خود را جستجو نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: نکته پایانی را بفرمایید
اگر آمریکا و اسرائیل می‌کوشند که این انتخابات را کمرنگ کنند مردم باید این نقشه آن‌ها را نقش بر آب کنند و انسان باید بداند که اگر دشمنان اسلام و بشریت اگر چیزی را گفتند باید مخالف آن عمل شود حتی اگر نکته خوبی باشد، شیطان به یکی از پیامبران گفت که بگو «لا اله الا الله». او در جواب گفت نمی‌گویم زیرا از تو این حرف بر نمی‌آید؛ بنابراین ما نباید از افراد شیطان‌صفت حرفی را قبول کنیم.

نکته دوم هم این است که فهرست‌دهندگان از افرادی که عملکرد خوبی نداشتند نباید حمایت کنند و این نیاز به برخورد هم ندارد. مردم هم برای انتخاب فرد میتوانند به حامیان یک نماینده نگاه کنند که اگر دیدند حامیانش افراد درستی نیستند نباید رای دهند. اگر دیدند فردی پول‌های میلیاردی خرج می‌کند باید بپرسند برای چیست؟ کسی که ۵ میلیارد تومان برای نمایندگی خرج می‌کند آیا واقعا به فکر خدمت به مردم است؟ خیر این فرد به وزیری رای می‌دهد که زمینه را برای اینکه او ۵ میلیارد از زد و بند در نمایندگی بدست آورد به اضافه سود پنجاه میلیاردی وی آماده سازد. مردم به افرادی رای دهند که سابقه آن‌ها پاکی و درستی و امانت‌داری را نشان دهد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید