جاذبه‌های گردشگری استان لرستان هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد همراه باشید و بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: چگنی از سال ۱۳۰۸ به عنوان یکی از بخش های خرم آباد قلمداد شده وتا زمان ارتقاء آن(سال ۱۳۸۶) و شروع به کار فرمانداری (سال ۱۳۸۸) حدود ۸۰ سال به صورت بخشداری اداره می شده است.

سنگ گوهره در سطح کشور، خاصه شهرستان چگنی است واین سنگ در دنیا با نام این شهرستان شناخته می شود.

شهرستان زیبای چگنی دارای طبیعتی سبزپوش با آبشارهایی تماشایی همچون آبشار دال آو است که با رفتن به این مکان رویایی، لحظاتی متفاوت را برایتان رقم می‌زند.

طبیعتی دیدنی که از یک طرف گل‌هایی زیبا به نام لاله های واژگون را در چمن‌زار خود جای داده است و از سوی دیگر رودخانه‌ای زیبا از میانش می‌گذرد که بر جذابیت این دشت همیشه سرسبز می‌افزاید یا سری به سراب رفتخان بزنید که با مناظری زیبا و دیدنی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

آشنایی با چگنی

لرستان از استان های سرسبز ایران زمین به شمار می‌رود که شهرها و شهرستان‌های سرسبزی را در میان خود جای داده است.

یکی از این شهرستان‌های تماشایی می‌توان به شهر چگنی اشاره کرد که چشم‌اندازی زیبا از طبیعت را در برابر چشمان همگان قرار می‌دهد.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

شهرستانی که در سال ۱۳۹۰ از خرم آباد جدا و از به هم پیوستن دو بخش چگنی و ویسیان به‌عنوان دهمین شهرستان به استان لرستان اضافه شده است.

گردشگرانی که می‌خواهند با تور لرستان به این سرزمین سفر کنند، بازدید از دیدنی های چگنی همچون پل کشکان و آبشار دال آو را باید در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهند.

بهترین فصل سفر به شهرستان چگنی، فصل بهار و تابستان است که با وجود طبیعتی سرسبز می‌تواند از بهترین مقاصد گردشگری ایران باشد.

شما می‌توانید به هنگام بازدید از این شهرستان تماشایی علاوه بر نظاره گوشه‌ای از هنرنمایی طبیعت این سرزمین، اگر به تماشای آئین‌های مردم قوم لُر علاقه‌مند هستید سری هم به رویدادهایی که در دیگر شهرستان های لرستان همچون خرم آباد برگزار می‌شود بزنید.

یکی از این رویدادها که در فصل بهار و در ایام نوروز برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی سنتی لری است که در قلعه فلک الافلاک که مورد استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

از دیگر آئین‌های سنتی استان لرستان، اجرای موسیقی و رقص سنتی با پوشیدن لباس محلی است و شما با حضور در این رویداد بهتر می‌توانید فرهنگ و هنر مردمان این مرز و بوم را بشناسید.

شهرستان چگنی با وجود قرارگیری در میان رشته کوه زاگرس و موقعیت مناسب آب و هوایی، بارش نسبتاً خوب در طول سال و وجود چشمه‌ها، سراب‌ها و رودهای خروشان از هزاره‌های پیشین محل سکونت بشر بوده و آثار باستانی و تاریخی فاخری در دل خود جای داده است، علاوه بر آثار تاریخی، وجود مناظر طبیعی زیبا و منحصر به فرد، چگنی را به بهشتی کم‌نظیر تبدیل کرده است.

ویژگی‌های سراب رفتخان

سراب رفتخان با آبی زلال در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان چگنی در شرق روستای رفتخان واقع شده است که با مناظری زیبا و دیدنی چشم هر بیننده‌ای را که در تور لرستان به این منطقه سفر کرده ‌باشد را خیره خود می‌کند.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

در کنار این چشمه، درختان بسیار زیبای بلوط، باغات انار و گردو و چندین سد پرورش ماهی قرار گرفته که جلوه خاصی به این منطقه بخشیده است.

این سراب در دامنه سفیدکوه که دارای جنگلهای بلوط بسیار زیبا و ارژن است و منظره زیبایی را خلق کرده تا بازدیدکنندگان و گردشگران بتوانند لحظات خود را با تفریح و گذراندن اوقات خوش در اینجا سپری نمایند.

اگر شما در بهار و تابستان با گذر از جاده‌ها و معابر روستاهای شهرستان چگنی به سراب رفتخان بروید، در مسیر راهتان می‌توانید نوبرانه‌های فصل که به‌تازگی از مزارع و باغات چیده شده و برای فروش در کنار جاده‌ها بسته‌بندی‌ شده‌اند را دید و با خریداری‌ و صرف میوه‌ها و صیفی‌جات تازه، روحتان را سرگرم گذران وقت در فضای دنج و دلنواز این سراب تماشایی کنید.

سراب رفتخان چگنی جایی است که جوش‌ و خروش سراب از سرچشمه آن تا آرامش و زلالی سراب در پایین‌دست، طبیعتی حیات‌بخش خلق کرده است و هر مسافری که از این منطقه عبور می‌کند، بی‌شک ساعتی از روز خود را در کنار این سراب می‌گذراند و روح خود را جلا می‌دهد.

در کنار سراب رفتخان شما ییلاق عشایر روستایی را که برای پذیرایی از میهمانان خود کمپینگ گردشگری عشایری که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی صنایع و گردشگری استان لرستان است را می‌بیند که در سیاه چادرهای خود آماده میزبانی از مسافران شهر آب و آبشار هستند.

مردمان خونگرم و مهمان‌نواز روستاهای چگنی با پخت انواع غذاهای سنتی خرم آباد همچون زیر برنجی (چلو گوشت) و آش های محلی با سبزیجات بومی که با دستان زنان کدبانو این منطقه طبخ می‌شود، لذت سفر شما را چندین برابر می‌کند.

در مسیر سراب رفتخان، مرقد امام زاده پیر شمس الدین قرار دارد که باعث شده این منطقه جنبه سیاحتی و زیارتی به خود بگیرد و بر جاذبه خود بیافزاید.

شما در سفرتان به لرستان می‌توانید از دیگر دیدنی های خرم آباد همچون قلعه فلک الافلاک، گرداب سنگی ،حمام گپ، دریاچه کیو که بزرگترین قایق سواران ایرانی در آنجا روزگار گذرانده‌اند، بازدید کنید.

همچنین اگر دوست داشته باشید شب‌های به یادماندنی این سفر را در هتل های این شهر سپری کنید، هتل رنگین کمان و هتل سالیز خرم آباد از گزینه‌های ایده‌آل شما برای اقامت در خرم آباد است.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید