آبشارگردی در کرمان بسیار هیجان‌انگیز است همراه باشید و درباره زیباترین آبشارهای رابر در کرمان بدانید.

زیباترین آبشارهای رابر در کرمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: رابر را که در جنوب شرق استان کرمان واقع شده است همه با طبیعت و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند و بعلت استقرار در محدوده‌ی کوهستانی و آب و هوایی مطبوع و مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و دلپذیری که دارد به همراه دره‌های خوش آب و هوا، سرسبز و کوه‌های مرتفع، آبشار و چشمه‌سارها که این شهر را دربرگرفته‌اند در هر فصل سال پذیرای تعداد بی‌شماری از گردشگران داخلی و خارجی است.

آشنایی با رابر در کرمان

شهرستان رابر در جنوب غرب استان کرمان واقع شده و همه آن را با طبیعت و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند و بعلت استقرار در محدوده‌ی کوهستانی ،آب و هوایی مطبوع و مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و دلپذیری دارد. شهرستان رابر، یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان محسوب می‌شود.

وجود طبیعت بکر، آب هوای مطبوع و مناظر چشم اندازهای چهار فصل، گیاهان دارویی، قله‌های بلند، دشت‌های سرسبز و آبشارها و چشمه سارهای خروشان در کنار بقاء متبرکه و مدفن امام‌زادگان زیبایی‌های این شهرستان را دو چندان کرده است.

از آنجا که شهرستان رابُر دارای ذخایر طبیعی بکر فراوانی است و بصورت عام، این شهرستان را با طبیعت و محصولات طبیعی اش می‌شناسند شناخت منابع طبیعی و گیاهان دارویی بسیار غنی و ارزشمند آن چشم دل هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

زیباترین آبشارهای رابر در کرمان

رابر تابستان‌های کوتاه و خنک و زمستان‌های سردی دارد آب و هوای شهر رابر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه‌های مرتفع و نیز ارتفاع بالا از سطح دریا معتدل و کوهستانی است.

از مناطق دیدنی این شهر می‌توان به چشمه‌ی عروس، غارمموشا و آبشارهای دیمموئیه و پسله ودرخت توت ۴۰۰ ساله و روستای پلکانی سیه بنوئیه، بندر سیه بنوئیه، قله دیمموئیه و درختان زیبای گردو در دیزنگماه (دیزما) گردو درکار (قدیمی‌ترین گردوهای جهان)، روستای انجرک، روستاهای زیبای اسکر (گلی اسکر)، عشق آباد، دارنجان، تذرج، جواران، گنجان، قدرودخانه و بنه سوخته، گرموئیه، عشق‌آباد اسکر در شمال غرب شهرستان، تخت سرتشتک، بندر هنزا، چق چق، چشمه عسلی، چهرن شمال رابر امامزاده سید مرتضی (فرزند بزرگ امام موسی بن الجعفر) شرق شهرستان، تخت شاهزاده کوشا، گردودره کار شمال غرب رابر، تنگل هونی، تنگ کررو جنوب رابر، آبشارگرموئیه، آبسر، باغ رفعت الدوله، قلعه شهر، تپه باستانی تل کوشک، تاج آباد، ده فیروز، آبدر اشکان تل کوشک: با پیشینه بیش از ۲۵۰۰ سال که در جنوب شهر رابر وجود دارد، اشاره کرد.

گلیم، پته، نمد مالی، صنایع چوبی و تراش سنگ‌های قیمتی از صنایع دستی این شهرستان به شمار می‌رود.شبیه خوانی، تعزیه خوانی، حلیم پزی روستای سیه بنوییه، الله خدا بارانی و مراسم سده از مهمترین مراسمات این شهرستان هستند.

این منطقه یکی از ییلاقات مهم عشایر شهرستان رابر است که در تابستان‌ها از شهرهای کهنوج و جیرفت و عنبرآباد به این منطقه کوچ می‌کنند و در واقع ییلاق عشایر علیدادی، ایل لری، سلیمانی، کوچیمی، ایل امیری و ایل علیدادی از مهمترین ایل‌های این شهرستان هستند.

زیباترین آبشارهای رابر در کرمان

آبشارگردی در رابر کرمان

آبشار عشق آباد

آبشار عشق آباد در استان کرمان واقع است.

در بخش شمالی رابر ودر دامنه های جنوب غربی رشته کوه لاله زار، دره ای با طراوت به نام عشق آباد با شیبی ملایم وجود دارد که جریان آب بر کف آن آرامش و دل ربایی طبیعت را به شکلی مناسب نمایان ساخته است.

در انتهای این دره که با گل های وحشی و عطر پونه در آمیخته است، سقوط آب خنک و زلال قله های لاله زار بر دیواره های سنگی، آبشار جالبی را به وجود می آورد.

جریان آب، ابتدا حدود ۵ متر فرو می ریزد و ده ها متر بر شیب صخره‌های پایین دست پخش می گردد و با سرعت قابل توجه ای پس از برخورد با تخته سنگ های مسیر و عبور از لابه لای پوشش خزه ها و دیواره های سبز و رسیدن به انبوه پونه ها، در بستر رودخانه جریان شور انگیزی را به تصویر می کشد.

طراوت و صدای ریزش آب در انتهای این دره و رایحه مدهوش کننده گل ها وگیاهان وحشی، این فضا را سرشار از هدیه های ناب طبیعت نموده است.

آبشار کوه شاه

آبشار کوه شاه در استان کرمان واقع است. این آبشار در دامنه های قله ۴۳۵۰ متری کوه شاه در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان رابر قرار گرفته است.

این آبشار در ارتفاعات هزار قرار گرفته که بلندترین قله آن کوه هزار با ارتفاع ۴۵۰۱ متر چهارمین قله مرتفع کشور محسوب می گردد.

کوه هزار به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون ، هزار نامیده شده است و با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع سرچشمه رودخانه هایی چون هلیل رود تهرود میباشد.

زیباترین آبشارهای رابر در کرمان

آبشار چهرن

یکی از مناطق زیبا وجذاب منطقه رابر ،منطقه چهرن می باشد و درختانی همچون گردو،صنوبر،زردآلو و نیز چشمه و چمنزار ومسیر رودخانه زیبایی این منطقه را دوبرابر کرده است.

بخشی از جمعیت این روستا را عشایری که به این قسمت ییلاق میکنند تشکیل داده است.

در بخش شمالی این روستا که حدودا کمتر از ۲۰۰۰ متر است مسیر رودخانه ای وجود دارد که چشمه این رودخانه از ارتفاعات لاله زار جریان دارد.

در سمت راست با پیاده روی حدودا ۱ کیلومتر به تنگه کوچکی میرسیم ک صدا آبشار چهرن و تصویر آن معلوم می شود. آبشاری حدودا ۱۲متر ارتفاع که جذابیت خاصی به این تنگه داد است.

جریان آب این آبشار بعد از گذشت دیواره ۱۲ متری و شیب ۹۰ درجه ای به پایین میریزد، و بعد از طی مسافت ۲۰۰ متری ب رودخانه فرو میریزد.این آبشار از جاذبه های رابر کرمان می باشد.

آبشار آبسر

آبشار آبسر از ارتفاعات بحر آسمان سرچشمه می‌گیرد و در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی رابر فرو می‌ریزد.

ارتفاع این آبشار زیبا به ۲۵ متر می‌رسد. فاصله آبشار تا روستای سید مرتضی در حدود ۷ کیلومتر است.

دسترسی به آبسر از طریق جاده‌ی رابر-هنزاء-جیرفت، جاده‌ی فرعی امامزاده سید مرتضی ممکن است.

زیباترین آبشارهای رابر در کرمان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید