سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دعوت دولت سوریه نیروهای مستشاری ما در سوریه حضور دارند.

سخنگوی وزارت خارجه: شهید موسوی در حال ماموریت پشتیبانی و مستشاری ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم بود

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۱۱ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت خارجه درباره شهید رضی موسوی اظهار داشت: شهید موسوی مستشار ارشد نظامی ایران در حال ماموریت پشتیبانی و مستشاری ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم بود. به دعوت دولت سوریه نیروهای مستشاری ما در سوریه حضور دارند. مباشرت رژیم صهیونیستی در ترور شهید موسوی قابل تردید نیست و قطعا این رژیم و مقاماتش مسؤول هرگونه پیامدهای ناشی از این اقدام هستند. حق ایران برای پاسخگویی در زمان و مکان مناسب محفوظ است.

کنعانی ادامه داد: حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی که در داخل سوریه به صورت قانونی و به درخواست رسمی دولت سوریه و در راستای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند اولا یک شرارت آشکار و ماجراجویی آشکار توسط این رژیم است و ثانیا کمک به تروریست‌ها و مباشرت به این رژیم در حمایت از تروریست‌ها در خاک سوریه است و ثالثا مصداق بارز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به عنوان کشور عضو سازمان ملل و رابعا به چالش کشیدن صلح و امنیت منطقه است.

وی افزود: حق پاسخگویی برای ایران حقی قانونی و شناخته شده و محفوظ است. ایران حق دارد به این اقدام غیرقانونی و جنایت آمیز این رژیم در زمان و مکان مناسب پاسخ دهد. حق دولت سوریه نیز هست و بر اتخاذ تمام اقدامات لازم در پاسخ به حملات این رژیم تأکید می‌کنیم. رسما به سازمان ملل مکاتبه کرده و درخواست کردیم این سازمان و شورای امنیت به مسؤولیت خود در صلح و امنیت بین‌المللی و ایجاد بازدارندگی علیه این رژیم اقدام کند. اقدامات ایران ادامه خواهد یافت.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید