جاهای دیدنی گیلان هر گردشگری را تحت تأثیر قرار می‌دهد همراه باشید و بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید.

بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: شفت یکی از شهرستانهای استان گیلان است که دارای دو بخش و چهار دهستان میباشد، از بهترین ویژگی های این شهرستان میتوان به کوه های سرسبز و ییلاقی، زمین های کشاورزی، استخر های طبیعی، جنگل هایی با پوشش انبوه درختانی که عمر برخی از آنها به بالای هزار سال نیز میرسد و در نهایت مکانهای معروف گردشگری که هر ساله در ایام و تعطیلات مختلف گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند.

شفت شهرستانی کوچک با بافت روستایی است که در دل کوهستان‌های جنگلی گیلان و در بخش شرقی کوه‌های تالش جا خوش کرده است.

این خطه‌ی با اصالت عنوان روستایی‌ترین شهرستان گیلان را به خود اختصاص داده و منتظر است تا با مناظر زیبا و آبشارهای متعددش، با شما ملاقاتی دل‌نشین داشته باشد.

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شفت

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن» (Doodvazan) در فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان «شفت» استان گیلان و در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزگی قرار دارد.

پوشش جنگلی انبوه، چشمه‌های آب، رودخانه پرآب و خروشان و همچنین آب‌وهوای خنک باعث شده است که از این آبشار به‌عنوان یکی از زیباترین آبشارهای گیلان نام ببرند.

اگر می‌خواهید به آبشار دودوزن سفر کنید، فصول بهار و تابستان بهترین زمان است؛ چراکه این منطقه به‌دلیل کوهستانی‌بودن، همیشه آب‌وهوای خنک و تقریبا سردی دارد.

البته این منطقه در پاییز هم زیبایی‌های خودش را دارد و تماشای جلوه‌ی رنگارنگ آن خالی از لطف نیست؛ اما در فصل زمستان به‌دلیل یخ‌زدگی و بارش برف، شرایط سفر کمی سخت می‌شود.

بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید

استخر طبیعی چماچا

در روستای چماچا استخری طبیعی با همین نام قرار گرفته است که محل مناسبی برای شنای گردشگران و اهالی روستا به شمار می‌آید؛ چراکه آب آن کاملاً بهداشتی و پاکیزه است.

استر طبیعی چماچا که به استخر ارگانیک هم شناخته می‌شود، وسعتی به مساحت ۱۴ هکتار دارد و آب آن از طریق رودخانه‌های بالادست و بارندگی‌های سالانه تأمین می‌شود.

جاذبه‌های اطراف این جای دیدنی، خانه‌ چوبی کوجی و پوشش گیاهی سرسبز و متنوعی است که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند.

آدرس: گیلان، شفت، روستای چماچا

ییلاق ونی و ابرهای مجنون

اگر در تابستان سفری به شفت داشتید، حتماً گشت‌وگذار در مناطق ییلاقی ونی را که در دامنه شرقی قله نراب (بام شفت) است، در برنامه سفر خود قرار دهید.

آب‌وهوای پاکیزه و مناظر زیبای این منطقه به‌ویژه در فصل تابستان، شما را شگفت‌زده می‌کند.

ارتفاع این ییلاق از سطح دریا بین ۱۹۰۰ تا ۲۲۰۰ متر است و می‌تواند جای امنی برای فرار از گرمای هوا و آب‌وهوای شرجی باشد.

برای دسترسی به این خطه سراسر زیبایی باید کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید و پس از ۳ تا ۴ ساعت کوه‌پیمایی، خود را در آغوش طبیعت زیبای ییلاق ونی بیندازید.

این ییلاق در بالادست امام‌زاده ابراهیم و در مسیر راه امام‌زاده ابراهیم به کوه نراو و ییلاق تولاب بره قرار دارد.

با اینکه بهترین مسیر دسترسی به این منطقه از مسیر امام‌زاده ابراهیم است، اما می‌توان از ویسرود و یا از ییلاق تولاب بره هم به ییلاق ونی رفت.

آدرس: گیلان، شفت، در مسیر راه امامزاده ابراهیم به کوه نراو و ییلاق تولاب بره

بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید

جاهای دیدنی و مهیج شفت گیلان

آبشار لاس پشت لپوندان

آبشار لاس پشت لپوندان منطقه‌ای بکر و کمتر شناخته در شهرستان شفت است. این آبشار در نزدیکی آبشار وزن بن و در روستای لوپندان قرار گرفته است و نام آن‌هم در گویش محلی، به معنای آبشاری است که زیر صخره و سنگ روییده است.

برای دسترسی به آن باید خودتان را برای ۴۰ دقیقه پیاده‌روی در مسیر رودخانه و در دل جنگلی سرسبز آماده کنید تا با لذت بردن از طبیعت رؤیایی مسیر و شنیدن آواز پرندگان و رودخانه خروشان، به این آبشار زیبا برسید.

برای دسترسی به این آبشار مسیر جاده‌ای وجود ندارد، به همین خاطر توانسته از آسیب‌های زیست‌محیطی نجات پیدا کند و دست‌نخورده باقی بماند.

دیواره زیبای کوهستانی و غاری جالب هم در این منطقه قرار دارد که به دلیل محفوظ ماندن از خرابی‌های زیست‌محیطی اطلاعات چندانی از آن در دست نیست.

آدرس: گیلان، شفت، دهستان لپوندان

تالاب آب بندان گیلده

درباره زیبایی‌های شفت هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم. یکی دیگر از این جاهای دیدنی شفت، تالاب آب بندان گیلده است که از آب پر خیروبرکت آن برای کشاورزی و آبیاری زمین‌های زراعتی اطراف استفاده می‌شود.

طبیعت زیبای تالاب به ۲ بخش تقسیم می‌شود. بخش شرقی آن، زیستگاه گیاهان آبزی مثل نیلوفر آبی، تی، لویی است و بخش غربی آن بسیار سرسبز و زیباست و ۵.۳ هکتار وسعت دارد.

گونه‌های مختلف جانوری مثل قورباغه درختی، قورباغه معمولی، لاک‌پشت، خارپشت اروپایی، شغال، لاسرتای شکم سبز در بخش مردابی تالاب زندگی می‌کنند و حضور پرستوهای دریایی تیره بر روی گیاهان این تالاب، زیبایی آن را دوچندان کرده‌ است.

آدرس: گیلان، شفت، روستای گیلده

بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید

بازار هفتگی شفت

یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی شفت بازارهای هفتگی این شهر می باشند که در روزهای به خصوصی از روزهای هفته برگزار می شوند.

این بازار هفتگی را چهارشنبه بازار می دانند. بازارهای هفتگی یکی از پر شور و هیجان ترین جاهای دیدنی شفت به شمار می رود و افراد بومی و غیر بومی در این بازار به خرید و فروش مشغول هستند.

در بازار هفتگی شفت فرآورده هایی نظیر برنج، دام، صنایع بومی عرضه می شوند.

بومیان شهر شفت به صورت هفتگی در روزهای مشخصی به این بازار می آیند و تولیدات دامی، زراعی و صنایع دستی خود را برای فروش عرضه می نمایند. بازارهای هفتگی این شهر سابقه ای دیرینه دارند.

پیشنهاد می شود اگر به شفت سفر کردید علاوه بر گردش در میان دیدنی های شفت از بازار هفتگی شفت نیز دیدن کنید و از صنایع دستی زیبای آن ها تهیه نمایید.

یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازار گردی این شهر تماشای هیاهو و سرزندگی در بازار هفتگی شفت می باشد.

بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید