هر جا مسئله جنسیت مطرح نبوده و فرصت ها برابر و هیچ محدویتی برای حضور زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت های اجتماعی، دولتی و خصوصی وجود نداشته است و ملاک شایسته سالاری بوده است زنان مجرب و کار آمد با شایستگی نتایج بهتری را کسب کرده اند.

لزوم بکار گیری زنان شایسته و توانمند در سطوح بالای مدیریتی کشور

سیده ناهید کریمی*: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان کشورمان پیشرفت های چشمگیری در برخی حوزه ها داشته اند که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
در علم و دانش، ورزش، هنر و فعالیت های اجتماعی زنان دانشمند، نخبه و فعال فراوان داریم و در این زمینه کشور ما غنی از استعداد های درخشان است.
برای پیشرفت بیشتر زنان راه باید بیشتر باز باشد تا بانوان بتوانند در همه زمینه ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توانمندی هایشان را نشان بدهند.
زنان و مردان در کارهای خانه باید با هم تفاهم داشته باشند و به همدیگر یاری برسانند. زیرا کارهای خانه جزء وظیفه و مختص زنان نیست بلکه باید زن و مرد با هم تعامل و همکاری داشته باشند. 
در دین مبین اسلام در همه بخش های مربوط به زن، منطق محکم، قوی و پشتوانه ی عقلانی است. در اسلام بحث زن و مرد مطرح نیست بلکه مسئله کرامت انسانی است. ارزش های انسانی در زن و مرد یکسان است و مسئله جنسیت مطرح نیست. چه بسا زنانی هستند که هیچ مردی به پای آنها نمی رسد و افتخارات بسیاری را آفریده اند. در هر جایگاهی قرار گرفته اند با دقت، ظرافت و حساسیت خاصی توانمندی خود را به رخ دیگران کشیده اند. امروزه زنان در مسئولیت های اجتماعی نقش اساسی دارند و در مقدرات کشور دخالت دارند و خیلی خوب توانسته اند در مسئولیت هایی که داشته اند نقش آفرینی کنند. امروزه باید ملاک انتخاب مدیران در کشور بر اساس شایستگی و شایسته سالاری و توانمندی حرفه ای باشد و نباید جنسیت مطرح باشد. 
هر جا مسئله جنسیت مطرح نبوده و فرصت ها برابر و هیچ محدویتی برای حضور زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت های اجتماعی، دولتی و خصوصی وجود نداشته است و ملاک شایسته سالاری بوده است زنان مجرب و کار آمد با شایستگی نتایج بهتری را کسب کرده اند.
اگر پست ها و سمت ها به افراد نه بر اساس جنسیت، بلکه بر اساس شایسته سالاری عطاء شود و زنان اصلح، توانمند و پر تلاش در مناصب مدیریت سطوح عالی کشور به کار گرفته شوند، کشور ما شاهد شکوفایی بیشتر در تمامی شاخص ها و عرصه ها بوده و نتایج بهتری کسب خواهد کرد.
دکتری مدیریت تکنولوژی

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید