در روزهای گذشته به دلیل وارونگی دما و افزایش آلودگی هوا مدارس و ادارات در این شهرستان تعطیل شده بودند.

صدور هشدار جدی سطح زرد در خراسان رضوی به دلیل آلودگی هوا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای در خصوص ایجاد وارونگی و افزایش آلایندگی هوا هشدار سطح زرد صادر کرد.

روز جمعه خبرنگار ما در این اطلاعیه آمده است، بر اساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود، استان خراسان رضوی از امشب تحت تاثیر سامانه پایدار جوی قرار گیرد، که این پایداری موجب گسترش لایه وارونگی دمایی (اینورژن) در سطح استان خواهد شد.

در این اطلاعیه پیش‌بینی شده است، با توجه به بارشهای ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان روند کاهش آلاینده‌های جوی از نوع PM (ذرات گرد و غبار) همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود، گسترش وارونگی دمایی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان موجب انباشت آلاینده‌های فسیلی و صنعتی و همچنین کاهش کیفیت هوا گردد.

در این اطلاعیه آمده است: کاهش دمای حداقل شبانه طی امشب و همچنین اوایل وقت یکشنبه هفته آتی یخزدگی و لغزندگی محورهای استان بویژه محورهای سردسیر و کوهستانی را در پی خواهد داشت و بر همین اساس از اوایل وقت امشب تشکیل گسترده مه در بیشتر نقاط استان موجب کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان می‌گردد. این در حالی است که وزش باد در نوار شرقی بویژه جنوب شرق گاهی شدید همراه با گردوخاک و هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه با اشاره به آغاز فعالیت این سامانه از امروز تا پایان روز یکشنبه در خصوص اثرات مخاطره آمیز آن می‌افزاید: کاهش کیفیت هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی استان، یخزدگی و لغزندگی محورها، تشکیل مه، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان قابل پیش‌بینی است.
همچنین توصیه شده است تا تمهیدات لازم در مدیریت ترافیک شهرهای بزرگ و صنعتی استان صورت پذیرد.
از سوی دیگر با توجه به کاهش دمای هوا، بر بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی در محورهای سردسیر و کوهستانی استان و رعایت قوانین و نکات ایمنی در ترافیک با توجه به تشکیل مه و کاهش دید مورد تاکید قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید