دبیر کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت: تمام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز از امروز تا فردا صبح در مشهد ممنوع است.

ممنوع شدن این فعالیت در مشهد

به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب. مهدی اله‌پور در کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی با توجه به پدیده گرد و غبار در شهرهای شمالی، شرقی و مشهد اظهار کرد: نظر به اعلام وضعیت هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا تا صبح روز جمعه (۸ دی ماه ۱۴۰۲) در نواحی بادخیز استان و متاثر شدن مشهد، به شهروندان توصیه می شود، از تردد غیر ضروری صورت خودرویی و پیاده روی خودداری و خودمراقبتی و استفاده از ماسک و ممنوع بودن ورزش در اماکن باز را جدی بگیرند.

دبیر کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی بیان کرد: مردم برخی از شهرستان‌های شمالی و شرقی استان با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و امروز عصر نیز، شهروندان مشهدی شاهد وقوع لحظه ای این پدیده و کاهش سطح دید هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد، و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از امروز عصر تا فردا صبح، افزایش میزان گرد و غبار و پیش بینی می‌شود و در مشهد با این پدیده رو به رو خواهیم بود.

اله‌پور گفت: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار و عدم فعالیت در فضاهای ورزشی رو باز همراهی کنند.

دبیر کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر توصیه می شود و آنان باید پیاده روی، ورزش های عمومی و فضای باز، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند و از ماسک استفاده نمایند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    هرروز بر سرعت گیرهای خیابان اضافه میشود که خود با عث الودگی هواست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید