جاذبه‌های طبیعی گیلان هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد همراه باشید و درباره بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش بدانید.

بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش

سلام نو _ سرویس گردشگری: در سفری دیگر با کارناول به سوی گیلان این بهشت بی‌همتا و همیشه سبز می‌رویم.

مسیر خود را به سمت تالش ادامه می‌دهیم و به پارک جنگلی سیاه داران می‌رسیم.

پارک سیاه داران که با درختان عظیم و سربه‌فلک‌کشیده بلوط روزگاری نه چندان دور فضایی بکر داشت که کسی به آن وارد نمی‌شد و با سکونت افراد ییلاق‌نشین به سیاه‌داران معروف شد.

در زبان تالشی "دار "به معنای درخت است و سیاه داران به معنای درختان سیاه است.

زیبایی منحصربه‌فرد این خطه همیشه زبانزد بوده است. هنگامی که وارد پارک جنگلی سیاه داران تالش می‌شوید، این زیبایی برایتان معنا می‌شود و آن‌را لمس خواهید کرد.

مناظر دل‌نشین که در هر فصلی با رنگ‌های جذاب چشمان شما را نوازش می‌دهد و عطر سرزندگی و شادابی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

تجربه هیجانی فراموش نشدنی در سورتمه تالش با چشم‌اندازی دل‌انگیز و دیدن غزال‌های وحشی و آهوان این پارک، لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کند.

بهترین پارک جنگلی گیلان

پارک جنگلی سیاهداران یکی از بلندترین نقاط تالش است و به بام تالش اشراف دارد.

کارشناسان هنوز نمی‌دانند جنگل‌های شمال ایران از چه زمانی به وجود آمده‌اند و قدمت چند ساله دارند؛ تنها اطلاعاتی که درباره طول عمر جنگل‌ها داریم این است که آن‌ها از ۳ تا ۵ میلیون سال قبل وجود داشته‌اند.

بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش

در گذشته تراکم درختان به اندازه‌ای بود که انسان‌ها راهی به این جنگل نداشتند. در آن زمان جنگل سیاه جزو مخوف‌ترین جنگل‌های شمال کشور بود.

متاسفانه یا خوشبختانه، به مرور زمان تراکم درخت‌های جنگل کم شد و افراد ییلاق نشین در این منطقه ساکن شدند و روستایی به نام سیاهداران را ساختند.

به مرور زمان شهرداری و مردم این جنگل را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کردند و امکانات مختلفی را به آن اضافه کردند.

اکنون گردشگران علاوه بر طبیعت‌گردی و کوهنوردی، می‌توانند از تفریحات متنوعی که در این پارک وجود دارد، استفاده کنند.

سیاهدار در لغت دو معنی دارد. گروهی از کارشناسان می‌گویند این واژه همان سپاهدار بوده که اکنون به آن سپهدار می‌گوییم.

گروهی از کارشناسان زبان و ادب فارسی هم بر این باورند که سیاه داران خدمتگزاران خاصی بوده‌اند که لباس رسمی آن‌ها به رنگ مشکی بوده و به همین دلیل به آن‌ها سیاهداران می‌گفتند.

البته در بعضی از کتاب‌های فارسی، سیاهدار به معنی فردی که سیاه پوشیده به کار رفته و لزوما به آن دسته از خدمتگزاران اشاره نمی‌کند.

نام جنگل سیاهداران هم از همین سیاهپوشی می‌آید. در این جنگل درختان سر به فلک‌کشیده‌ای وجود دارند که اکثر آن‌ها را درختان بلوط تشکیل می‌دهند.

این درختان سایه سنگینی بر زمین انداخته‌اند و اجازه نمی‌دهند نور خورشید به زمین برسد.

همین موضوع باعث شده جنگل حتی در ساعات میانی روز هم نسبتا تاریک باشد. به همین دلیل به آن جنگل سیاه می‌گویند.

البته از زمانی که ییلاق نشینان گیلان این منطقه از تالش را برای سکونت انتخاب کرده‌اند، جنگل به نام «سیاهداران» شناخته می‌شود.

بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش

چند تفریح جالب پارک جنگلی سیاهداران

سورتمه‌سواری

سورتمه‌سواری یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیز سیاهداران محسوب می‌شود و تا حدود زیادی باعث شهرت پارک شده است.

برای سورتمه‌سواری در این پارک زیبا، ابتدا باید بلیط تهیه کنید. البته امکان سورتمه‌سواری به‌صورت یک یا دو نفره فراهم شده است.

درصورتی‌که می‌خواهید دونفره سوار سورتمه شوید، مجموع وزن هر دو نفر نباید بیشتر از ۱۲۰ کیلوگرم باشد.

جای تردیدی نیست که سورتمه‌سواری در مسیری جنگلی و در میان مناظر رؤیایی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

توصیه می‌کنیم برای این‌که هیجان بیشتری را تجربه کنید، در طول مسیر ترمز نگیرید و اجازه دهید سورتمه‌ مقابل‌تان به‌اندازه‌ کافی از شما فاصله بگیرد تا مجبور به ترمز و کاهش سرعت نباشید.

در ضمن در روزهای بارانی و در ماه‌های زمستان نیز می‌توانید از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید. جای نگرانی وجود ندارد زیرا پوشش گیاهی متراکم اطراف سورتمه مانع لیز شدن ریل سورتمه یا خیس‌شدتان می‌شود.

این سورتمه امنیت بسیار بالایی دارد و حتی در سرعت بسیار بالا نیز به‌هیچ‌وجه از ریل جدا نمی‌شود. در ضمن کمبربند ایمنی نیز به‌خوبی از شما محافظت می‌کند.

پوشش فلزی ایجادشده در اطراف ریل سورتمه نیز یکی دیگر از تمهیدات امنیتی است.

بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش

سورتمه‌سواری بهار و تابستان از ساعت ۸ تا ۲۱ و در پاییز و زمستان از ساعت ۸تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

هزینه‌ استفاده از سورتمه های تک‌نفره ۳۰ هزار تومان و سورتمه‌های دو نفره ۴۰ هزار تومان است (قیمت‌ها مربوط به پاییز ۹۸ است).

در طول مسیر دستگاهی به‌صورت خودکار از شما عکس می‌گیرد و درصورت تمایل می‌توانید فایل عکس را با قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری کنید.

تماشای گوزن‌ها ‌و آهوها

در پارک جنگلی سیاهداران چند قلاده گوزن مارال وجود دارند که بیشتر اوقات دیده می‌شوند؛ البته این قسمت از پارک فنس‌کشی شده است و گردشگران نمی‌توانند کاملا به گوزن‌ها نزدیک شوند.

شما می‌توانید قبل از رسیدن به ورودی ایستگاه سورتمه‌سواری (محل نگهداری گوزن‌ها در سمت چپ جاده‌ منتهی به ورودی است) یا در حین سورتمه‌سواری این گوزن‌های زیبا را رایگان ببینید.

لطفا به آهوها و گوزن‌ها غذا ندهید تا مسبب آسیب به آن‌ها نشوید. از دیگر گونه‌های جانوری این پارک می‌توان به غاز و آهو اشاره کرد.

پوشش گیاهی غنی نیز از نقاط قوت این پارک جنگلی محسوب می‌شود و گیاهانی مثل شمشاد، ممرز، آزاد، بلوط، انجیل و راش جراحان به‌وفور به چشم می‌خورند.

بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش

بام تالش

پارک جنگلی سیاهداران به بام تالش نیز شهرت دارد و در بخشی از پارک که با همین نام مشخص شده است، می‌توانید مناظر گسترده و زیبایی از شهر تالش و فضاهای طبیعی اطراف آن را تماشا کنید.

طبیعت پاییزی و زمستانی نیز این پارک به‌معنای واقعی کلمه رویایی است است. در فصل پاییز نیز شاهد جشنواره‌ای از رنگ‌های آتشین پاییزی خواهید بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید