روستاگردی در ایران بسیار مهیج است همراه باشید و درباره بهترین روستاهای گرمی در اردبیل بدانید.

بهترین روستاهای گرمی در اردبیل

سلام نو _ سرویس گردشگری: در شهرستان گرمی روستاهای فراوانی برای گردش و تفریح وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به روستای خان کندی، روستای قلعه برزند، روستای آزادلو، روستای تولون، روستای شاه تپه سی و روستای اینی است که هر کدام دارای مناطق زیبایی طبیعی، دشت‌ها، کوه‌ها، رودها و چشمه‌های زیبایی هستند که از بودن در آن می‌توانید لذت ببرید.

همچنین در این روستاها چندین زیارتگاه مربوط به امام زادگان نیز وجود دارد.

شهر گرمی در شمال شرقی اردبیل و در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا قرار گرفته است، فاصله آن با اردبیل 108 کیلومتر است. آب و هوای آن در تابستان گرم و بقیه فصول سال معتدل و مطبوع می باشد.

منطقه گرمی از کهن ترین مناطق مسکونی آذربایجان و بنای اولیه آن توسط تیره هائی از قوم پارت (اشکانی) گذاشته شده است.

رودهای مهم آن زینگیر (تپه چائی)، زینگیاد (شور دره)، گرمی چائی (تولون) و برزند چائی (ساری قمیش) می باشد.

گرمی منطقه کشاورزی و دامداری بوده و تولیدات زراعی آن غلات، علوفه، صیفی جات، نباتات علوفه ای و انواع میوه است.

روستای قلعه برزند

روستای برزند در شهر گرمی به همراه چند روستای نزدیکش از بقایای شهر تاریخی برزند بودند که در زمان حمله مغول‌ها به‌طور کامل از بین رفتند.

از شهر قدیمی برزند با نام شهر سوخته نیز یاد می‌کنند. روستای برزند آب‌وهوایی گرم و طبیعتی باصفا و خرم دارد.

بهترین روستاهای گرمی در اردبیل

جاذبه مذهبی این روستا بارگاه محمد بن حنفیه، از نوادگان امام اول شیعیان، است.

این روستا که به عنوان الگوی هدف گردشگری معرفی گردیده است، در بخش مرکزی شهرستان گرمی در فاصله 30 کیلومتری بخش انگوت از توابع گرمی و 20 کیلومتری گرمی در ارتفاع 1090 متری از سطح دریا واقع شده است.

این روستا دارای جاذبه های فراوان گردشگری از جمله امام زاده و قبرستان های تاریخی بقایای قلعه افشین سردار سپاه عباسی، تپه موزیک، یاریم تپه سی، باغات میوه و کوچه باغ ها، رودخانه برزند چای، عاشیر شاهسون مغان کمپینگ رفاهی گردشگری می باشد.

روستای آزادلو

مرکز دهستان آزادلو روستای «آزادلو» می‌باشد که در نقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این منطقه دارای جاذبه گردشگری بالایی بوده و تمامی ماه‌های بهار و تابستان شاهد گردشگرانی از هر نقطه ایران می‌باشد.این دهستان از شمال و شرق، به جمهوری آذربایجان و از جنوب به دهستان اجارود شرقی و از غرب به بخش مرکزی شهرستان گرمی محدود است.

همچنین وجود چند صد هکتار باغات مختلف در این روستا یکی از دیگر از مزیت‌های مهم این منطقه به شما می‌آید.

بهترین روستاهای گرمی در اردبیل

روستای تولون

این روستا در استان اردبیل و بخش مرکزی شهرستان گرمی در 25 کیلومتری جنوب غرب شهر گرمی مغان و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این روستابه دلیل واقع شدن در دامنه کوه‌ها دارای معماری زیبا و منحصر بفرد به اصطلاح ماسوله‌ای است و در ردیف روستاهای زیبای گردشگری ایران قرار دارد.

تولون دارای مراتع سرسبز و پوشیده از انواع رستنی‌ها و گیاهان دارویی و گل‌های رنگارنگ و برکه‌ها و چشمه‌های آب سرد خودجوش مسکن اعصاب و روان و جویبارهای جاری است.

کوه‌های اطراف روستای خان کندی (قبله داشی و قلی تاش) سرچشمه رودخانه تولون (تولون چایی) یکی از مهم‌ترین رود خانه‌های فصلی شهرستان گرمی است که با شیبی تند پس از پیمودن مسیر میان روستاهای لسگه درق، عزیزلو، تولون، سلیمانلو، مشهدلو، قشلاق و روستای تنگ سرانجام به شهر گرمی می‌رسد و درآنجا برخی آن را «گرمی چایی» می‌نامند.

این رودخانه در مرز جمهوری آذربایجان به رودخانه بلغار چای یا بالهارود می‌پیوندد و در شهر بیله سوار وارد خاک جمهوری آذربایجان می‌شود.

این روستا مخصوصا در دوره حکومت نادرشاه از شهرت و آبادانی خاصی برخوردار بوده‌است.

روستای تولون بدلیل واقع شدن در دامنه کوهها دارای مراتع سرسبز و پوشیده از انواع رستنی‌ها و گیاهان دارویی و گلهای رنگارنگ و برکه هاو چشمه‌های آب سرد خودجوش مسکن اعصاب و روان و جویبارهای جاری بوده که همه ساله پذیرای میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط کشور می‌باشد که برای گذراندن تعطیلات و استراحت به تولون سفر می‌نمایند.

بهترین روستاهای گرمی در اردبیل

روستای شاه تپه سی

روستای شاه تپه مربوط به دوره اشکانیان است و از جمله روستاهای تاریخی و مهم شهرستان مغان ودر دهستان برزند است که در شمال غربی گرمی مغان بین روستا های مجید لو ،آلیشان قشلاقی وتیکانلو در محل تلاقی رود خانه های برزند وساری قمیش قرار دارد. این روستا به خاطر داشتن تپه تاریخی شاه تپه سی اهمیت خاصی دارد بررسی های بعمل آمده نشان می دهد قدمت آن به اوایل اسلام وحتی قبل از آن می رسد .اهالی معتقدند که نادر شاه افشارهم در این محل تاج گذاری کرد.

روستای اینی

روستای اینی در استان اردبیل واقع شده است. این روستا بزرگترین روستای جلگه مغان به حساب می آید.

روستای اینی خود به سه بخش روستای اینی علیا روستای اینی سفلی و روستای اینی وسطی تقسیم میشودکه اینی وسطی مرکز این سه روستا محسوب میشود.روستای اینی علیا بزرگترین روستای اینی می باشد.

روستای اینی دارای جاذبه های گردشگری متعددی است. از جمله این آثار: اینی قالاسی ، شهر قدیمی دیگه بر و تپه های باستانی، آتشکده ها (اوجاق)، و مسجد غریبان، جنگل تفریحی می باشند.

با توجه به قرار گرفتن این روستا در مناطق کوهپایخ ای و وجود ناهمواریهای اطراف این روستا دارای اب و هوای مطبوع می باشد که اطراف آن را جنگل ها فرا گرفته اند.

بهترین روستاهای گرمی در اردبیل

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 1
    خوبه من رفتم
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    6 0
    شهر بسیار زیبا ست من رفتم
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    گرمی بهشته واقعا 😍

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید