در مطلب زیر در سلام نو به بررسی کامل خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۴ پرداخته ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

همه چیز درباره خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۴ | خودرو تویوتا کرولا 2024 چه امکاناتی دارد؟

به گزارش سلام نو، خودروی تویوتا کرولا ۲۰۲۴ دارای ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، دوچرخه‌سوار و موتورسیکلت، کمک حفظ خطوط، هشدار خروج از خط، دوربین دنده‌عقب و کیسه هوای جلو است.سوخت خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۴ بنزینی ۶.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو پرداخه ایم.

بررسی تویوتا کرولا از نظر ظاهری

قبل از پرداختن به مشخصات تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو، بهتر است نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو داشته باشیم. خودرو تویوتا کرولا در هیچ کدام از نسل‌های خود، طراحی هیجان‌انگیز و جوان‌پسندی نداشته و رویکردی محافظه‌کار را دنبال می‌کرده است. تویوتا کرولا ۲۰۲۴ هم از این قاعده مستثنی نیست و ظاهری ساده و نسبتاً عامه‌پسند دارد.

البته در نمای جلو تویوتا کرولا به لطف ورودی هوای حجیم روی سپر، امتداد خطوط اطراف لوگو تویوتا تا بالای چراغ‌ها و قطعه کرومی C شکل طرفین سپر، چهره‌ای نسبتاً جسور و خشن را می‌بینیم. اما با گذر از این نما، هیجانات کم‌کم فروکش می‌کنند و جای خود را به سادگی می‌دهند.

در نمای داخلی تویوتا کرولا ۲۰۲۴ هم المان‌هایی به‌روز مثل مانیتور ایستاده بالای داشبورد و صفحه نشان دهنده‌های تمام دیجیتال (نسخه‌های فول) را می‌بینیم اما هم‌چنان سادگی حرف اول را می‌زند. در واقع برخلاف بسیاری از چینی‌های این رده، اثری از صفحات لمسی متعدد یا نورپردازی‌های شلوغ را نمی‌بینیم و طراحان تویوتا تمرکز خود را روی ارگونومی بالا و کاربردی بودن داشبورد صرف کرده‌اند.

در مجموع برای بررسی تویوتا کرولا از نظر ظاهری باید بگوییم این خودرو چهره‌ای ساده و منطقی دارد که شاید در خیابان چندان جلب توجه نکند اما نمی‌توانیم ایراد چندانی از آن بگیریم. چراکه قشر اصلی خریدار تویوتا کرولا افراد میان‌سال هستند و این رده سنی با چنین چهره‌ای ارتباط مناسبی برقرار می‌کنند.

تویوتا کرولا 2024

مشخصات تویوتا کرولا

مشخصات تویوتا کرولا نسل دوازدهم بسیار متنوع است و این خودرو با طیف گسترده‌ای از موتورهای بنزینی، هیبریدی و حتی چندگانه سوز با سوخت‌های تجدیدپذیر (Flex Fuel) در نقاط مختلف دنیا عرضه می‌شود. اما تویوتا کرولا قرار است فعلاً با دو تیپ فنی به بازار کشورمان وارد شود.

در یک تیپ تویوتا کرولا شاهد پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر هستیم. اما تیپ دیگر از پیشرانه‌ ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر بهره می‌گیرد. گیربکس این دو تیپ تویوتا کرولا مشابه و از نوع اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) است.

از سایر مشخصات تویوتا کرولا ۲۰۲۴ هم می‌توانیم به سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع چند اتصالی (Multi Link) مستقل اشاره کنیم که هندلینگ و نرمی قابل قبولی را برای این خودرو ایجاد می‌کند.

تویوتا کرولا 2024

بررسی تویوتا کرولا از نظر آپشن

تویوتا کرولا به دلیل محدودیت‌های قیمتی واردات خودرو نمی‌تواند در نسخه‌های فول آپشن خود به ایران بیاید. به همین دلیل شرکت معین خودرو یک نسخه تقریباً رده پایین از این خودرو را برای واردات انتخاب کرده است. ناگفته نماند که نسخه‌های تنفس طبیعی و توربو تویوتا کرولا از نظر آپشن کاملاً مشابه هستند.

از مهم‌ترین آپشن‌های تویوتا کرولا ۲۰۲۴ در بازار ایران می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کی‌لس استارتر
  • مالتی مدیا با مانیتور ۹ اینچی لمسی + بلوتوث + USB + نویگیشن + ۶ بلندگو
  • کروز کنترل
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین دید عقب
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سنسور باران
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
  • ۲ ایربگ
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید