داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون عکسی جدیدی از او و همسرش که با چهره کاملا پیر و با کمک عصا در حال راه رفتن می‌باشد در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

عکس جدید و تامل‌برانگیز از داریوش ارجمند

به گزارش سلام نو، داریوش ارجمند متولد ۵ مرداد ۱۳۲۳ در مشهد ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه فردوسی و فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه سوربن فرانسه و از شاگردان دکتر علی شریعتی می باشد.

پدرش تیمسار ارجمند ارتشی و رئیس بیمارستان رضاشاه در مشهد و مرکز مامایی در بیرجند و مادرش خانم یغمایی دختر صاحب کارخانه نوشابه سازی بود.

داریوش ارجمند در بین سه برادر و دو خواهر ، فرزند دوم می باشد که برادر کوچکترش مرحوم انوشیروان ارجمند نیز از چهره های شاخص بازیگری بودبازیگری را بصورت جدی از سال ۱۳۴۹ وقتی ۲۶ سال بود از تئاتر آغاز کرد سپس با همراهی علاقمندان این رشته سینمای آزاد مشهد را تاسیس کرد.

طولی نکشید به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و علاوه بر بازی و کارگردانی تئاتر، شروع به ساخت فیلم های کوتاه ۸ میلیمتری کرد که هیس مشهورترین آنها استدر سال ۱۳۶۲ وقتی ۳۹ ساله بود در مقام کارگردان فیلم ۹۰ دقیقه ای «گفت زیر سلطه من آیید» را ساخت که نویسندگی آن نیز برعهده خودش بود.

او سپس در سال ۱۳۶۵ با فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی ناصر تقوایی جلوی دوربین رفت و برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول فجر را گرفتفعالیت خود را در سینما با فیلم پاییزان در سال ۱۳۶۶ ادامه داد تا اینکه با سریال امام علی در سال ۱۳۷۰ وقتی ۴۷ ساله بود با نقش مالک اشتر به شدت محبوب شد.

محبوبیت ایشان در سال ۱۳۸۸ وقتی ۶۵ ساله بود با سری سریال ستایش در نقش حشمت فردوس دوباره جان گرفت.

داریوش ارجمند در سال ۱۳۵۲ وقتی ۲۹ سال داشت با خانم فرشته یغمایی ازدواج کرد که حاصل این زندگی دو پسر بنام امیرسام و امیریل و یک دختر بنام یلدا است.

امیر سام سالهاست در انگلیس حضور دارد و یلدا نیز ساکن کشور مالزی می باشد ، امیریل نیز با همسرش یاسمینا باهر در عرصه بازیگری مشغول است.

داریوش ارجمند

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید