روستاگردی در سمنان جذاب است پس همراه باشید تا بدانیم قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: در شمال شرقی این شهر منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا قرار دارد که طبیعتی چشم‌نواز و حیات وحش غنی دارد.

خانه‌های این روستا به سبک پلکانی ساخته شده است و از آنجا که مسیر رسیدن به این روستا چندان ساده نیست، مناطق طبیعی آن بکر مانده است.

در این روستا مکان‌های دیدنی تاریخی و طبیعی چون قلعه ۲هزار ساله ضحاک، قبرستان قدیمی، رودخانه رامه و آبشارهای مرتفع وجود دارد.

روستای رامه؛ قدیمی ترین روستای گرمسار

روستای رامه گرمسار، جزء یکی از قدمتی ترین روستاهای این شهر به شمار می رود و تاریخی بسیار طولانی دارد و به دلیل اینکه دارای شرایط آب و هوایی مساعدی بوده است، از گذشته مردمان بسیاری این منطقه را برای سکونت برگزیده اند.

بسیاری از آثار تاریخی و گردشگری که در روستای رامه وجود دارد، بر اساس تحقیقات باستان شناسی مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که این آثار حدود بیش از ۲ هزار سال هم قدمت دارند.

یکی از این اماکن تاریخی قلعه ای است که با نام «ضحاک» شهرت دارد.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

درختان سر به فلک کشیده این روستا هم همگی عمری ۵۰۰ ساله دارند. همین موضوع هم مشخص می کند که مردمان رامه از گذشته تا به اکنون فعالیت های چشمگیری در زمینه کشاورزی داشته اند.

شاید برای تان این سوال به وجود بیاید که رامه یعنی چه؟ و اصلا این نام چرا باید بر روی ین روستا گذاشته شود؟

معمولا نام بسیاری از روستاها ریشه در گویش محلی مردمان آن دارد. مردم محلی این روستا نامش را «رومه» می خوانند.

این روستا حدود ۴۰ کیلومتر از ضلع شرقی گرمسار فاصله دارد و در ۶۰ کیلومتری استان سمنان هم واقع شده است.

مسئله جالب تری که در مورد روستای رامه وجود دارد این است که در سال های دور یعنی قبل از سال ۱۳۵۸ این منطقه جزئی از استان تهران و دماوند به حساب می آمده است.

به طوری که پس از تحقیق از اهالی قدیمی روستا این نکته تایید شد و گفته می شود که در گذشته مردم برای خدمت سربازی و کارهای شخصی شان به این دو شهر سفر می کردند.

رامه حدود ۴۰ کیلومتر با فیروز کوه فاصله دارد و تا پیش از انقلاب اسلامی عبور و مرور با ماشین از جاده ها و مسیر های این روستا غیر ممکن بود.

به طوری که مردم مجبور می شدند که با اسب یا پای پیاده سفر کنند.

در سال ۱۳۵۸ بر اساس تقسیمات شهری این روستا به استان سمنان و شهرستان گرمسار تعلق گرفت و شهرداری برای بازیابی و تعمیر مسیرها، جاده ها را ماشین رو کرد.

این روستا که در کنار چهارطاق و لزوره مناطق گردشگری رامه را تشکیل می دهند در ۵۵کیلومتری شمال شرق شهر گرمسار و ۳۰ کیلومتری روستای تاریخی ده نمک واقع شده است.

این منطقه از پیشینه ای بسیار کهن برخوردار است و موارد زیر حاکی از قدمت هزار ساله آن است: قلعه های قدیمی مانند قلعه ضحاک، قبرستان های قدیمی، ظروف سفالی و اشیاء عتیقه و سنگ نوشته های به دست آمده، درختان کهنسال گردو وآثار به جا مانده از بناهای بسیار قدیمی.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

بازدید از روستای رامه

برای بازدید از روستای خوش آب و هوای رامه هیچ محدودیتی وجود ندارد و هیچ هزینه ای هم برای ورود به آن از شما دریافت نخواهد شد.

شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز به این روستا سفر کنید و از طبیعت زیبا و بکر و دست نخورده اش لذت ببرید.

معمولا اکثر گردشگران یک سفر کوتاه نیم روزه به این روستا دارند اما از آن جا که گفتیم جاذبه های تاریخی و قدمتی بسیاری در روستای رامه وجود دارد برای بازدید از آن ها بهتر است که یک روزی یا در همین منطقه مستقر شوید. برای اقامتگاه هم هیچ جای نگرانی نیست.

بسیاری از مردم بومی این منطقه برای درآمد زایی بیشتر خانه های خود را تبدیل به اقامتگاه کرده اند و می توانید با پرداخت مبلغی یکی از آن ها را برای چند روز کرایه کنید.

البته منظور ما از اقامتگاه، وجود اقامتگاه هایی که به ثبت رسمی رسیده اند نیست.

منظور همان خانه های روستایی کوچک اما با صفایی است که خودشان به شما کرایه می دهند.

برای دسترسی به روستای رامه بهترین حالت این است که با خودروی شخصی خود به گرمسار سفر کرده باشید.

اما به هر حال برای رسیدن به این منطقه ابتدا باید به ۵۵ کیلومتری گرمسار بروید و به ۴۰ کیلومتری شهرستان آرادان که یکی از توابع گرمسار به شمار می رود.

مسیر دیگر هم این است که از جاده گرمسار که به سمت تهران-مشهد می رود، مسیر را تا ۳۴ کیلومتر ادامه دهید. بعد از آن به ضلع شمالی بپیچید تا به روستا برسید.

البته پس از آن یک جاده دیگر هم وجود دارد که باید آن را با احتیاط کامل سپری کنید، خصوصا در ایام زمستان که برف های سنگین موجب بسته شدن اش می گردد.

آدرس: استان سمنان، شهرستان آرادان از توابع گرمسار، روستای رامه.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید