وزیر خارجه ایتالیا خواستار افزایش دسترسی بشردوستانه به غزه برای کاهش رنج مردم شد.

ایتالیا: حفاظت از غیرنظامیان در غزه اولویت اصلی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ایتالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که حفاظت از غیرنظامیان در غزه از اولویت‌های اصلی کشورش است.

به گزارش آناتولی،‌ آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اسرائیلی خود، الی کوهن اعلام کرد که «بر حفاظت از غیرنظامیان و افزایش دسترسی‌های بشردوستانه برای کاهش درد و رنج مردم تمرکز کرده است.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر سه‌شنبه در شصت و هفتمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۱۲ تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به بیش از ۵۰ هزار تن خبر داد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید