مهرصادقی از کشور امارات متحده عربی به عنوان نمونه دراین زمینه یادمی کند و می گوید: امارات در سال‌های اخیر اقدام به تاسیس وزارتخانه هوش مصنوعی کرده و محور اصلی فعالیت های آن هوش مصنوعی و کاربردهای آن در تحقق دولت الکترونیک و دولت هوشمند است.

علیرضا مهرصادقی: تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» لازم اما ناکافی!

یک فعال حوزه هوش مصنوعی تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» را اقدامی لازم اما ناکافی دانست. علیرضا مهرصادقی بااشاره به ماموریت اخیر رئیس‌جمهور به معاون علمی و فناوری برای تشکیل شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی گفت: این اقدام بسیار لازم و ضروری است اما با توجه به نقشی آفرینی این حوزه در جوامع آن هم در آینده نزدیک ، می تواند این اقدام تا تشکیل یک وزارتخانه نیز پیش رود.

این مدیر وکار آفرین بااشاره به اینکه هوش مصنوعی درآینده  منجر به ایجاد و شکل­‌گیری حوزه های جدیدی در زندگی انسان خواده شد و  مفاهیم بنیادین این حوزه را دچار تحولی شگرف می‌کندمعتقد است ، بسیاری کارشناسان در ایران خواستار بررسی و تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند و  معتقدند این حوزه یکی از لبه‌های دانش در آینده است که در فناوری نیز ظهور و بروز خواهد یافت و اگر امروز به فکر برنامه‌ریزی و تشکیل زیرساخت‌های آن نباشیم، فردا دیر است.

علیرضا مهر صادقی چت جی پی تی  (ChatGPT) که این روزها ازآن زیاد نام برده می شود را تنها یکی از مصادیق ورود هوش مصنوعی به زندگی روزمره مردم عنوان می کند و می گوید: ما از سال ۲۰۳۰ به بعد در دنیا شاهد تحولات عظیم پلتفرم‌ها هستیم و با دنیای عجیب دیجیتال مواجه خواهیم بود و بحث اقتصاد دیجیتال از سال ۲۰۳۰ به بعد به شدت رشد خواهد یافت. حتی در مسائل دفاعی و امنیتی هم با  دنیای دیگری روبرو خواهیم بود و به طور کل تا 10 سال آینده در دنیای  کاملا دیجیتال زندگی خواهیم کرد.

علیرضا مهرصادقی: تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» لازم اما ناکافی!

این فعال اقتصادی که تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده می گوید: با توجه به کاربردهای هوش مصنوعی در آینده جهان، ضرورت تشکیل نهادی که به طور متمرکز مسئولیت هوش مصنوعی را در کشور بر عهده داشته باشد، مهم است و اگر بخواهیم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و چشم اندازی که برای آینده کشور در منطقه جهان متصور هستیم حرکت کنیم ، باید در 10 سال آینده  ایران  یکی از ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد و این مهم ایجاب می کند که تشکیلات مجزایی برای مدیریت این حوزه داشته باشیم .

مهرصادقی از کشور امارات متحده عربی به عنوان نمونه دراین زمینه یادمی کند و می گوید: امارات در سال‌های اخیر اقدام به تاسیس وزارتخانه هوش مصنوعی کرده  و محور اصلی فعالیت های آن هوش مصنوعی و کاربردهای آن  در تحقق دولت الکترونیک و دولت هوشمند است.

بگفته این کارشناس در کشور ما نیز طی دو سال گذشته تلاش‌هایی جهت تبیین جایگاه هوش مصنوعی توسط مراجع مختلف از جمله مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است که اولا از انسجام و کامل بودن کافی برخوردار نبوده و  بلکه قابل همگرا کردن هم نیست؛ چون هر یک از زاویه نگاه خود به موضوع نگریسته و پرداخته‌اند و لذا تجربه دو سال اخیر کشو نشان می‌دهد که هوش مصنوعی نیاز به یک متولی مشخص دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید