هرمزگان بندرهای شگفت‌انگیزی دارد در این میان حتما از جاهای دیدنی بندر خمیر بازدید کنید.

حتما از جاهای دیدنی بندر خمیر بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای بازدید از جاذبه‌های این بندر تماشایی باید بهترین زمان را انتخاب کنید. این بندر به طور کلی آب‌وهوایی گرم دارد.

بنابراین، بهتر است اصلا به سفرهای تابستانی فکر نکنید، چرا که تابستان این منطقه آب‌وهوایی گرم و شرجی پیدا می‌کند.

بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر پاییز تا اوایل بهار است؛ یعنی زمانی که هوای سایر نقاط کشور سرد می‌شود.

در این زمان، این بندر و جنگل‌های حرای آن آب‌وهوایی مطبوع و دلپذیر پیدا می‌کنند و قدم زدن در سواحل آن لذت‌بخش‌تر از هر کاری خواهد بود. سواحل آفتاب‌گیر این بندر در فصول سرد سال پذیرای گردشگران از همه جای ایران و جهان می‌شوند.

جاذبه های دیدنی اطراف خمیر

خانه قاضی رویدر

خانه قاضی رویدر در شهرستان خمیر و بخش رویدر واقع شده و مربوط به دوره قاجار می باشد. در ساخت این بنا از مصالح خشت و آجر استفاده شده است.

سبک معماری این بنا سبک ساحلی خلیج فارس و دارای بادگیر است. احتمالا این بنا در گذشته خانه کدخدا یا خان منطقه رویدر و مکانی برای رفع مشکلات و اختلافات اهالی بوده است.

این خانه در میان نخلستان زیبایی در منطقه انجیری واقع در رویدر بنا شده است. لازم به ذکر است خانه قاضی رویدر در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۴۴۹۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تاکنون در دو مرحله مورد مرمت قرار گرفته است.

حتما از جاهای دیدنی بندر خمیر بازدید کنید

دیوار سدار

یکی از آثار تاریخی بندرخمیر، سدار بروزن جدار می باشد. سدار دیوارهای بلندی است از بالای کوه تا ساحل دریا که برای محافظت از شهر بنا گردیده است. باستان شناسان قدمت آن را به دوره زندیه می رسانند. این دیوار ساحلی تاریخی جهت مقابله با هجوم قبایل ساخته شده و مرحوم صدرالاسلام از شعرای بنام بندرخمیر در وصف این دیوار و رشادت مردم اشعاری سروده است. این دیوار در ۳ کیلومتری شرقی بندرخمیر و در نزدیکی جنگل حرای «مردو» قرار دارد.

پل لاتیدان

پل لاتیدان یکی از پل های تاریخی ایران بوده که در مرکز هرمزگان ، بر روی رودخانه کُل و در زمان شاه عباس ساخته شده است.پل لاتیدان از سنگ های تراش نخورده و ملات ساخته شده و در زمان آبادانی هزار و پانصد متر طول داشته است(سی و سه پل اصفهان سیصد متر). قسمتی از پل که در محل عمیق تر رودخانه قرار گرفته، بکلی ویران گردیده است.

جنگل های حرا

جنگل های حرا، یکی از دیدنی ترین نقاط بندرخمیر است که در کناره جنوبی شهر بندرخمیر و درون آب های آرام تنگه خوران واقع شده است. این جنگل یکی از بزرگترین جنگل های دریایی جهان و زیست گاه پرندگان نادر است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. جزایر مرجانی و آبراهه های جنگلی حرا به نام خمرد، چیروو و گرمونو از جمله مراکز دیدنی هستند که می توان به وسیله قایق های دریایی موجود در اسکله، دقایقی را در این طبیعت بی نظیر سپری کرد و لذت برد.

حتما از جاهای دیدنی بندر خمیر بازدید کنید

کهورستان بندر خمیر

معمولا اغلب افرادی که به استان هرمزگان سفر می کنند، انتظار دارند تنها دریا و یا شوره زار مشاهده نمایند، اما وجود آب های زیر زمینی باعث به وجود آمدن منطقه ای بسیار سرسبز و دیدنی در بندر خمیر به نام کهورستان شده است. وجود درخت های بسیار زیاد و تنومند در منطقه کهورستان و از طرفی محاصره شدن منطقه با کوه ها باعث به وجود آمدن مناظر بی نظیری شده است.

آبگرم سیاهکش

وجود چشمه های آبگرم سیاهکش در بندر خمیر تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های دیدنی بندر خمیر شده است.خاصیت درمانی آب چشمه های آبگرم و امکان اقامت در اتاق های مخصوص گردشگران، باعث شده تا افراد زیادی از این چشمه های آبگرم در طول سال دیدن نمایند.

حتما از جاهای دیدنی بندر خمیر بازدید کنید

فاصله بندر خمیر تا قشم

بندر تماشایی خمیر در استان هرمزگان جایی کنار ساحل خلیج همیشه فارس قرار گرفته است. روستاهای لشتقان بالا و پایین در غرب و بندر پل در شرق همسایگان این بندر زیبا هستند. این شهر در غرب بندرعباس قرار گرفته و با آن ۹۶.۶ کیلومتر فاصله دارد. فاصله بندر خمیر تا کیش هم حدود ۲۶۹ کیلومتر است که البته از بندر چارک تا جزیره کیش با کشتی طی می‌شود.

برای سفر به این بندر محبوب باید ابتدا خودتان را به استان هرمزگان برسانید. اگر از تهران عازم این بندر هستید، سریع‌ترین مسیر زمینی پیش روی شما مسیر یزد و بعد بندرعباس و در نهایت شهر مقصد شماست. طی این مسافت ۱.۳۶۳ کیلومتری با خودرو حدود ۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه به طول می‌انجامد. اگر هم از سمت استان فارس و شیراز راهی این شهر ساحلی می‌شوید، باید ۱/۳۸۹ کیلومتر را در ۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه رانندگی کنید.

برای سفر به این بندر دیدنی مسیر هوایی بسیار سریع‌تر است. برای این کار باید ابتدا با هواپیما به مقصد بندرعباس سفر کنید که حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. از آنجا هم با خودروهای سواری یا تاکسی‌های این بندر حدود یک ساعت و ۳۳ دقیقه در راه خواهید بود؛ یعنی زمان این سفر در مجموع حدود ۳ ساعت است.

مسافت ۵۵ کیلومتر

فاصله زمانی ۳۳ دقیقه

براساس سرعت میانگین ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید