رندرهای سری آیفون ۱۶ نشان می‌دهند که مدل پرو مکس این سری قرار است بزرگ‌ترین آیفون تاریخ باشد.

رونمایی از آیفون ۱۶ پرو مکس

به گزارش سلام نو به نقل از زومیت، از زمانی که اولین نسل آیفون در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد، شاهد تکرار متوالی نسخه‌های بعدی آن بودیم. همانطور که به پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شویم، شایعات و اطلاعات بیشتری از مدل جایگزین آیفون ۱۵ منتشر می‌شود. سری آیفون ۱۶ پاییز سال آینده راهی بازار خواهد شد.

وب‌سایت فون‌آرنا رندرهای سه‌بعدی‌ سری آیفون ۱۶ و نسخه‌های آن یعنی آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس منتشر کرده و مقایسه‌ای جانبی از سری جدید گوشی آیفون را با نسخه‌های قبلی آن فهرست کرده است تا بتواند چشم‌اندازی از تفاوت ابعاد به کاربران ارائه دهد.

شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن است دستخوش تغییرات ظریفی شوند، کمی بلندتر و پهن‌تر از مدل‌های قبلی باشند و وزن خود را افزایش دهند. همچنین به نظر می‌رسد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس مشخصاتی مشابه با آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس داشته باشند.

آیفون ۱۶ پرو مکس شاید دارای نمایشگر ۶٫۸۶ اینچی باشد درحالی که نمایشگر آیفون ۱۶ پرو فقط تا ۶٫۲۷ اینچ افزایش خواهد یافت. ابعاد احتمالی سری آیفون ۱۶ ممکن است به شرح زیر باشد:

مدل گوشی

طول (میلی‌متر)

عرض (میلی‌متر)

ضخامت (میلی‌متر)

وزن (گرم)

آیفون ۱۶

۱۴۷٫۶

۷۱٫۶

۷٫۸

۱۷۳

آیفون ۱۶ پلاس

۱۶۰٫۹

۷۷٫۸

۷٫۸

۲۰۳

آیفون ۱۶ پرو

۱۴۹٫۶

۷۱٫۴۵

۸٫۲۵

۱۹۴

آیفون ۱۶ پرو مکس

۱۶۳

۷۷٫۵۸

۸٫۲۵

۲۲۵

انتظار می‌رود آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، ابعاد فعلی خود را حفظ کنند؛ اما مدل پرو احتمالاً متفاوت خواهد بود. ابعاد آیفون ۱۵ پرو ۱۴۶٫۶ در ۷۰٫۶ در ۸٫۲۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۷ گرم است. در مقایسه، انتظار می‌رود آیفون ۱۶ پرو بزرگتر و سنگین‌تر باشد و وزن آن به ۱۹۴ گرم برسد.

همین امر در مورد آیفون ۱۶ پرو مکس نیز صدق می‌کند که گفته می‌شود از مدل قبلی خود بزرگ‌تر و حدود ۴ گرم سنگین‌تر است. مقایسه‌ی اندازه و وزن سری آیفون ۱۵ و سری آیفون ۱۶ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

آیفون ۱۶

آیفون ۱۵

آیفون ۱۶ پلاس

آیفون ۱۵پلاس

آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس

طول (میلی‌متر)

۱۴۷٫۶

۱۴۷٫۶

۱۶۰٫۹

۱۶۰٫۸

۱۴۹٫۶

۱۴۶٫۶

۱۶۳

۱۵۹٫۹

عرض (میلی‌متر)

۷۱٫۶

۷۱٫۶

۷۷٫۸

۷۷٫۸

۷۱٫۴۵

۷۰٫۶

۷۷٫۵۸

۷۶٫۷

ضخامت (میلی‌متر)

۷٫۸

۷٫۸

۷٫۸

۷٫۸

۸٫۲۵

۸٫۲۵

۸٫۲۵

۸٫۲۵

وزن (گرم)

۱۷۳

۱۷۱

۲۰۳

۲۰۱

۱۹۴

۱۸۷

۲۲۵

۲۲۱

شاید همه در یک نگاه متوجه تفاوت اندازه نشوند؛ چراکه فقط با چند میلی‌متر و چند گرم سروکار داریم. با این حال، برای کسانی که دست‌های کوچک‌تری دارند، کار با آیفون ۱۶ پرو یا پرو مکس ممکن است کمی چالش‌برانگیزتر باشد. این تفاوت‌های کوچک در اندازه و وزن، به‌خصوص در استفاده‌ی روزمره تأثیرگذار است.

پیش از این شایعاتی درمورد افزایش قیمت گوشی آیفون منتشر شده است اما هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت گوشی جدید آیفون و تفاوت آن نسبت‌به نسل قبلی این گوشی یعنی آیفون ۱۵ در دست نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید