رییس جمهور کوبا در دیدار با سید حسن خمینی گفت: امام خمینی یک رهبر بزرگ قابل ستایش است؛ در کوبا هر روزه تجمعاتی در دفاع از فلسطینیان برگزار می شود.

سید حسن خمینی: اشتباهات امریکا برای مردم کوبا بیش از هرکس ملموس است
به گزارش سلام نو به نقل از جماران، رییس جمهور کوبا، همسر و هیأت همراه با حضور در حرم مطهر امام خمینی به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

رییس جمهور کوبا سپس با یادگار امام دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این دیدار با اشاره به خاطره حضور فیدل کاسترو در حرم امام خمینی و جماران، و سفر خود به کوبا، آن سفرها را «بسیار خاطره‌انگیز» خواند و گفت: او از نظر شخصیتی توانایی جذب و برقراری ارتباط بالایی داشت و برای نسل ما شخصیتی بسیار دارای احترام و نماد مبارزات آزادی خواهانه است. او در کنار چه گوارا نماد شخصیت هایی بود که زیر بار ظلم نمی‌رفتند و امیدوارم کوبا راه ایشان را ادامه دهد.

وی گفت: آقای کاسترو خود را بسیار باور داشت و این ویژگی روانی او همواره برای بنده جذاب بود. 

سید حسن خمینی خطاب به رییس جمهور جمهور کوبا گفت: آینده کوبا با وجود یاران کاسترو حتما روشن است و شما دوستان زیادی در ایران دارید.

یادگار امام با آرزوی پایان یافتن وقایع غزه گفت: تمام منطقه به خاطر این وقایع در فضایی غمناک به سر می برد. 

وی یادآور شد: اشتباهات امریکا برای مردم کوبا بیش از هرکس ملموس است ‌و شما باید به تلاش های خود در مجامع بین المللی در قبال این وقایع ادامه دهید.

رییس جمهور کوبا: امام خمینی یک رهبر بزرگ قابل ستایش است

در این دیدار میگل دیاز کانل نیز بر امکان همکاری دو کشور برای خنثی کردن تحریم های امپریالیسم جهانی در حوزه های مختلف مانند فناوری، بهداشت، همکاری های دانشگاهی و… تأکید کرد.

وی افزود: ما فیدل را به عنوان الگوی هرروزه ی ما در کارها قرار داده‌ایم. زمانی که انقلاب ایران به پیروزی رسیدیم ما دانش آموز بودیم. در آن زمان امام خمینی و رهبران مذهبی همراه ایشان به چهره هایی الهام بخش تبدیل شدند. برای ما شگفت انگیز بود که آنان چگونه در مبارزه خود موفق شدند و توانستند قدرت امپریالیستی حاکم بر ایران را شکست دهند و ارزش های اخلاقی مدنظر خود را محقق کنند. به همین خاطر امام خمینی در میان ما به یک رهبر بزرگ قابل ستایش تبدیل شد.

رییس جمهور کوبا نیز جنایات صهیونیست ها در غزه را «نسل‌کشی» خواند و با تأکید بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی و اعتراض کوبا در مجامع بین المللی، گفت: در کوبا هرروزه تجمعاتی در دفاع از فلسطینیان برگزار می شود. ما با سیصد دانشجوی فلسطینی جلسه برگزار کرده و همراه آنان در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردیم.  

وی تأکید کرد: در مقابل نسل کشی نمی‌توان بی تفاوت بود. 

رییس جمهور کوبا از یادگار امام برای سفر مجدد به کوبا دعوت کرد.

میگل دیاز کانل در پایان در دفتر یادبود حرم امام خمینی نیز یادداشت نوشت.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید