استان هرمزگان جاذبه‌های طبیعی و ساحل‌های تماشایی بسیاری دارد، همراه باشید تا بدانیم زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: در بدو ورود به جزیره هرمز، گردشگران شاهد خاک رنگارنگ و منحصر به‌فرد آن خواهند بود.

این زمین‌های زرد، سرخ، فیروزه‌ای و نارنجی رنگ تصویری فراموش‌نشدنی را در خاطر مسافران به یادگار می‌گذارند.

این همه زیبایی و شکوه در کنار دریایی فیروزه‌ای رنگ و زلال جلوه‌ای دو چندان می‌یابد.
تصویر دلفین‌هایی که در کنار قایق‌ها بالا و پایین می‌پرند از دیگر خاطراتی است که برای همیشه لبخند را بر لب گردشگران این ناحیه می‌نشاند.

غواصی کردن به‌همراه لاک‌پشت‌های بزرگ یکی از جالب‌ترین تجربیات این سفر خواهد بود.

کافی است به آب‌های زلال خلیج فارس چشم بدوزید تا انواع ماهیان آکواریومی و کم‌یاب را در آن مشاهده کنید.

از این‌ها گذشته، گشت‌وگذار در جزیره‌ای رسوبی با عمر چند میلیون سال به خودی خود احساس بی‌نظیری را در فرد ایجاد می‌کند.

چادر زدن در یک ساحل ماسه‌ای نقره‌ای رنگ؛ مشاهده امواج درخشان و سرشار از فیتوپلانکتون‌ها؛ و همچنین، تماشای نور مهتاب و درخشش ستارگان در این فضای شگفت‌انگیز تجربه‌ای ناب و آرامش‌بخش است.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

زیباترین سواحل جزیره هرمز

سواحل هر جزیره‌ای زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ اما سواحل جزیره هرمز مانند دیگر وجوهش که متفاوت و خارق‌العاده است، در میان دیگر جزایر منحصر به فرد است.

ساحل سرخ

همان‌طور که گفتیم یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز، خوراکی بودن خاک این خطه است و به دلیل موارد محیط‌زیستی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کنیم که آن را با خود به همراه بیاورید یا سعی کنید از آن بچشید؛ اما دیدار از آن هیچ ایرادی ندارد و برای سر زدن و دیدار از ساحل خوراکی ایران می‌توانید به ساحل سرخ سر بزنید.

پژوهشگران علت قرمز بودن رنگ ساحل این جزیره را وجود عنصر اکسیدآهن می‌دانند که حدود ۷۰درصد خاک این جزیره را تشکیل داده است.

گفتنی‌ست که ساحل سرخ یا همان ساحل خوراکی در بخش جنوبی این جزیره واقع‌شده و اگر به این جزیره سفر می‌کنید، دیدن منظره خاک سرخی که در آب جلوه‌ای با ابهت و عجیب ایجاد می‌کند را به شما توصیه می‌کنیم.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

ساحل لاک‌پشت‌ها

اگر به حیوانات بیش از عوارض و پدیده‌های زمین‌شناسی علاقه‌مندید، برای شما در جزیره هرمز جاذبه گردشگری دیگری وجود دارد؛ ساحل لاک پشت ها که در آن می‌توانید گونه‌هایی مانند لاک‌پشت پوزه عقابی را پیدا کنید.

البته آن‌ها در فصول خاصی به ساحل می‌آیند تا تخم‌گذاری کنند که می‌توان آن را از اواسط اسفندماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه در نظر گرفت.

یکی دیگر از گونه‌هایی که برای تخم‌گذاری به سواحل هرمز می‌آیند، لاک‌پشت‌های دریایی سبز هستند. آن‌ها نیز از اواخر زمستان تا اوایل بهار به این ساحل جذاب و زیبا سر می‌زنند.

ساحل سنگ مرغان

اگر سواحل دیگری که به شما معرفی کردیم، به محل اقامت شما کمی دور است، ساحل سنگ مرغان در شمال شرقی جزیره هرمز می‌تواند برای شما گزینه‌ی بهتری باشد؛ هرچند که به‌طور کلی، هرمز جزیره‌ی کوچکی است. اما جاذبه ساحل سنگ مرغان چیست؟

همان‌طور که هرکدام از سواحل جزیره هرمز به دلیل مشهورند، ساحل سنگ مرغان نیز به داشتن فرش خاکی‌اش معروف است؛ فرشی که سومین فرش خاکی در جزیره هرمز به‌حساب می‌آید و ما در ادامه این اثر هنری را بیشتر به شما معرفی می‌کنیم.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

ساحل مفنق

ساحل مفنق از جاذبه های جزیره هرمز در شب محسوب می‌شود که شما را سورپرایز می‌کند! اگر قصد دارید تا یک اتفاق خارق‌العاده را شاهد باشید، کافی است تا یک شب سری به منطقه جنوب غربی جزیره هرمز بزنید.

در آن‌جا علاوه بر چادرهایی که گوشه‌وکنار برپا شده‌اند و طبیعت‌گردها را در خود جای داده‌اند، ساحلی را خواهید دید که بیش از هر چیز شما را مسحور زیبایی خود خواهد کرد!

ساحل مفنق، میزبان فیتوپلانکتون‌هایی است که (موجودات بسیار ریزی که جانداران دیگر از آنها تغذیه می‌کنند) در طول شب برخورد آن‌ها به صخره‌ها روشنایی خاصی را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود تا احساس کنید که شفق‌های قطبی را در آب دریا مشاهده می‌کنید! توصیف چنین چیزی به‌سادگی امکان ندارد.

ساحل تک درخت

همان‌طور که از اسمش پیداست، «ساحل تک درخت» ساحلی از جزیره هرمز به حساب می‌آید که در آن تنها یک درخت وجود دارد.

این درخت که چندی پیش با بروز یک طوفان شدید از ریشه جدا شده و به خاک افتاده بود اما با تلاش شهرداری و همراهی جمعی از دوستداران طبیعت دوباره احیا شد و ریشه‌هایش باز هم به خاک بازگشت. گفتنی است که این ساحل نیز یکی از سواحل جذاب جزیره هرمز برای بازدید به شمار می‌آید.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

چند جاذبه جالب در جزیره هرمز

دیدنی های جزیره هرمز بسیار است و از معروفت‌ترینشان می‌توان به قلعه پرتغالی‌ ها و جنگل‌ های حرا اشاره کرد.

فرش های هرمز هم چیزی نیست که به‌سادگی بتوان از کنارش عبور کرد…

جنگل‌ های حرا در هرمز

جنگل های حرا که گونه‌ی خاصی از درختان به‌شمار می‌آیند در برخی نقاط استان هرمزگان مانند جزیره قشم یافت می‌شوند اما این جزیره تنها مکانی نیست که می توانید در آن جنگل های حرا را ببینید؛ جزیره‌ هرمز هم در بخش شمال شرقی خود میزبان این نوع خاص از درختان است که ریشه در آب شور دارند.

این را هم بگوییم که این درختان به‌عنوان تصفیه‌کنندگان طبیعی آب، در بندر خمیر و پهل هم دیده می‌شوند.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌های هرمز در شمالی‌ترین نقطه این جزیره زیبا واقع شده است و قدمتش به ابتدای قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد.

این قلعه زیبا که امروزه بقایای آن به جای مانده است از جمله قلعه‌هایی است که مقر فرماندهی اشغال‌گران در جنوب ایران به شمار می‌آمده و در طی ۳۰ سال ساخته شده است!

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

فرش هرمز

هر سال در واقع بهتر است بگوییم پیش از آن که این ویروس نحس مهمان خانه‌هایمان شود؛ محلی‌های جزیره هرمز، در جشنواره سالانه با خاک زیبای این منطقه، طرح‌ها و نقش‌های متنوعی را بر روی بستر ساحل این جزیره می‌کشیدند.

این نقش‌ها شامل نقوش پوشاک زنانه، تصاویری از قلعه پرتغالی ها و نماد موسیقی بومی و سازهای محلی و … می‌شود که به فرش هرمز معروف است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید