سیستان و بلوچستان سواحلی تماشایی دارد از این رو همراه باشید و درباره دو ساحل صخره‌ای بی همتا در چابهار بدانید.

دو ساحل صخره‌ای بی همتا در چابهار

سلام نو _ سرویس گردشگری: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور که به دریای عمان و اقیانوس هند راه دارد، جاذبه‌های طبیعی زیبایی را دل خود دارد که هنگام سفر به سیستان و بلوچستان به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

چابهار، جنوبی‌ترین بندر سیستان و بلوچستان است. اینجا می‌خواهیم با دو ساحل صخره‌ای آشنا شویم. یکی پرهیاهو با امواج ۱۵متری و گردشگرانی که همیشه در آن دیده می‌شوند و دیگری آرام و ساکت که محل رزق و روزی ماهیگیران جنوب است.

دریای بزرگ، اکنون به پارکی ساحلی تبدیل شده است و محل مناسبی برای امتحان کردن غذاهای محلی سیستان و بلوچستان است. در این ساحل می‌توانید امواج مرتفع دریا را ببینید که به سنگ‌ها و صخره‌ها برخورد می‌کنند و مناظری خیره‌کننده خلق می‌کنند؛ البته برای تماشای امواج باید تابستان و در مرداد ماه به چابهار سر بزنید.

اگر در زمان جزر امواج به این ساحل بروید، دیگر خبری از امواج نیست؛ اما در عوض صخره‌های جلبک‌پوش و سبز رنگی را می‌بینید که همین‌ها در تابستان آغوشی گرم برای موج‌های خروشان هستند. ناگفته نماند که در این ساحل منظره غروب بسیار دل‌چسب است. از عکس گرفتن و ثبت لحظات خاص غافل نشوید.

حالا می‌رسیم به دریای کوچک. ساحلی صخره‌ای و آرام که مکانی امن برای ماهیگیران است. آن‌ها در انتهای روز در ساحل جمع می‌شوند و برای فروش زحمات طول روز خود تلاش می‌کنند. از آنجایی که این ساحل دیگر به اقیانوس راه ندارد، بسیار آرام و ساکت است.

زمانی که از هیاهوی جاهای دیدنی و جمع شلوغ سایر گردشگران خسته شدید، با خیال راحت به این ساحل بیایید و چند ساعتی را در آرامش و با تماشای مناظر رنگارنگ این ساحل سپری کنید.

دو ساحل صخره‌ای بی همتا در چابهار

عمق دریا بزرگ چابهار چقدر است

مساحت آن ۹۰۳ هزار کیلومتر مربع است. عمق این دریا در اطراف چاه‌بهار حدود ۳۳۹۸ متر است.

ساحل دریا بزرگ محل خودنمایی امواج سرکش دریای عمان است که در آن مسافران شاهد قدرت‌نمایی آب‌های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان خواهند بود. این ساحل زیبا که در شرق چابهار قرار گرفته به دلیل ارتباطش با آب‌های اقیانوسی و وصل بودن به این آب‌های بزرگ یا همان مکران، ساحل دریابزرگ نام گرفته و دارای جزر و مدهای زیبایی است که موجهای بزرگی را به وجود می‌آورد.

از پوشش‌های گیاهی زیبای این منطقه فرش خزه است. خزه‌های زیادی در طول مدت زمان طولانی روی صخره‌ها را به صورت فرش پوشانده‌ و زیبایی جذابی به آن بخشیده‌اند.

در زمان طلوع آفتاب می‌توان شاهد آوازخوانی و پرواز مرغان دریایی بر فراز ساحل صخره ای چابهار بود، همچنین در حوالی غروب آفتاب نیز انواع ماهی‌های رنگارنگ در این مکان جمع می‌شوند و منظره‌ای بدیع را پدید می‌آورند.

مسافران هنگام تماشای این ساحل، می‌توانند صدف، حلزون، انواع ماهی‌های کوچک و بزرگ، نهنگ‌ها، خرچنگ‌ها، لاک پشت‌ها و ستاره دریایی نظاره کنند.

برای رسیدن به ساحل صخره ای چابهار، می‌توان از بلوار امام خمینی، یا از جاده‌ای که ترمینال اتوبوس‌ها در آن قرار دارد، به سمت میدان هیئت سه نفره حرکت کرد. سپس از بلوار اقیانوس به سمت جنوب رفته تا به فلکه مادر برسید.

دو ساحل صخره‌ای بی همتا در چابهار

در ادامه از فلکه مادر بار دیگر که به سمت جنوب حرکت کرده و به یک فلکه بزرگ می‌رسید. در این قسمت باید وسیله نقلیه را پارک کرده و پیاده به سمت ساحل حرکت کرد. البته این مسیر برای افرادی است که وسیله نقلیه شخصی دارند.

درباره دریای کوچک چابهار

تاریخ دقیق و مشخصی از به وجود آمدن این منطقه در دسترس نیست اما برخی افراد معتقد هستند که در زمان گذشته قسمتی از دریای عمان به وسیله موج ‌شکن ها جدا شده و این دریا به وجود آمده است و به همین علت آن را دریای کوچک می نامند.

این منطقه در واقع یک پارک ساحلی است که امکانات بی نظیری در آن وجود دارد و شما می توانید از تمام آن ها استفاده کنید. در قسمتی از این تفرجگاه ساحلی، محیطی مناسب برای شنا و آب ‌تنی فراهم آمده است که می توانید در تابستان از آن استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

اما برخی از امکانات و تفریحات موجود در این منطقه فقط تا هنگام غروب آفتاب قابل استفاده هستند. زیرا بعد از آن قایق ها پهلو می گیرند و فضای زیادی را اشغال می کنند. از این رو بهتر است برای تفریح و خوشگذرانی، قبل از غروب آفتاب به آن جا بروید.

علاوه بر موارد ذکر شده امکانات بسیار دیگری از جمله پارک، آنتن دهی موبایل، سرویس بهداشتی، بوفه، شنا، فروشگاه، کافی شاپ و رستوران، محل پارک خودرو و آلاچیق های بیشماری در این منطقه وجود دارد.

دو ساحل صخره‌ای بی همتا در چابهار

از دیگر ویژگی های این تفرجگاه ساحلی می توان به محوطه سازی خوب، کاشت درخت، پارک بازی بزرگ برای کودکان، نیمکت های نشیمن که برای تفریح و گذران اوقات فراغت خانواده ها درست شده اند، اشاره کرد. معمولا در این منطقه قایق های کوچک و بزرگ بسیاری، دیده می شود که در حال ماهیگیری هستند.

همان طور که گفته شد در اطراف رستوران های متعددی وجود دارد اما بهتر است در آن جا برای خودتان ماهی تازه خریداری کنید و در کنار خانواده یک غذای سالم و خوش مزه نوش جان کنید. مطمئنا با سفر به چابهار و رفتن به ساحل دریا کوچک، پشیمان نمی شوید و تفریح در آن جا برای تان به یک خاطره شیرین و به یاد ماندنی تبدیل می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید