محمدرضا فاتحی، فرماندار ازنا، گفت: روز گذشته تیمی متشکل از 9 کوهنورد از شهرستان دورود به ارتفاعات سِن‌بران صعود می‌کنند که امروز در بین مسیر به‌دلیل رانش برف دچار بهمن شدند.

فوری: بلاخره چند کوهنورد در اشترانکوه جان باختند؟ / تناقض در کلام مسئولین

تناقض‌گویی‌های مسئولان لرستان در انعکاس جزئیات مفقودشدن کوهنوردان گرفتار در اشترانکوه رسانه‌ها را سردرگم کرده‌است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، خبر مفقودشدن 9 کوهنورد در ارتفاعات قله سنبران اشترانکوه، امروز، به خبر اول رسانه‌های لرستان تبدیل شد و مسئولان را برای یافتن مفقودان و رسانه‌ها را برای دریافت خبرهایی جدید از حادثه رخ‌داده به تکاپو انداخت.اما یکی از مشکلاتی که در جریان این امر منجر به سردرگمی خبرنگاران و مردم شد، تناقض‌گویی مسئولان در ارائه خبرهای این اتفاق بود.

همین امر خبرگزاری تسنیم را بر آن داشت که سراغ مسئولان برود و جزئیات این اتفاق را جویا شود.

علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ازنا، با اشاره به مفقود شدن 9 کوهنورد در اشترانکوه، اظهار داشت: یک تیم 9 نفره کوهنوردی شامگاه پنجشنبه از شهرستان دورود به قله سنبران اشترانکوه عازم شدند و از صبح امروز صعود خود را آغاز کردند.

وی افزود: کوهنوردان پس از شروع صعود در منطقه چاله کبود گرفتار بهمن شدند و تیم‌های امدادونجات هلال‌احمر نیز بلافاصله به محل حادثه عازم شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ازنا عنوان کرد: از تعداد 9 کوهنورد 2 نفر مصدوم و 2 نفر سالم پیدا شدند، ولی پنج نفر دیگر از کوهنوردان زیر بهمن گرفتار شدند.

وی با اشاره به تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودی، بیان کرد: از تعداد 5 نفر گرفتار در بهمن دو نفر اهل شهرستان ملایری، دو نفر دورودی و یک نفر بروجردی هستند.

سلیمانی گفت: یک تیم از امدادگران شهرستان ازنا در محل حادثه حاضرند و یک فروند بالگرد از استان مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

توضیحات فرماندار ازنا دربارۀ کوهنوردان مفقودشده

محمدرضا فاتحی، فرماندار ازنا، گفت: روز گذشته تیمی متشکل از 9 کوهنورد از شهرستان دورود به ارتفاعات سِن‌بران صعود می‌کنند که امروز در بین مسیر به‌دلیل رانش برف دچار بهمن شدند.

وی با اشاره به هشدارهای مدیریت بحران مبنی‌بر عدم صعود کوهنوردان، افزود: چهار نفر از تیم صعودکننده دچار جراحت سطحی شده‌اند و به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز اعرام شدند.

فرماندار ازنا عنوان کرد: پنج کوهنورد تا الان مفقود هستند و از زمان آگاهی از حادثه تاکنون جست‌وجو با حضور گروه‌های امداد هلال‌احمر، هیئت کوهنوردی، دو بالگرد از هلال‌احمر و اورژانس الیگودرز در تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودی هستند.

وی یادآور شد: احتمال جان‌باختن پنج کوهنورد به‌دلیل بارش سنگین برف زیاد است، اما با این اوصاف تلاش برای جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

اسامی مجروحان حادثه در اشترانکوه کیانوش خادمی، سبحان نیک‌آبادی، مهدی فولادوند و همایون موحدی از شهرستان دورود و اسامی کوهنوردان  مفقودشده امیرحسین دهقانی و کیارش لشنی از شهرستان دورود، جواد نصرالهی از شهرستان  بروجرد ،جواد نجفی  و حامد حسینی از شهرستان ملایر است.

روابط‌عمومی فرمانداری الیگودرز اعلام کرده‌است که 4 مجروح حادثه با تلاش عوامل امدادی به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز انتقال یافتند و جست‌وجو برای پیدا کردن مفقودان ادامه دارد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده‌است که رئیس اورژانس لرستان خبر از پیداشدن اجساد پنج نفر مفقودی این حادثه داده‌است.

اجساد 5 کوهنورد مفقودی «اشترانکوه» پیدا شد

محسن آدینه‌وند، رئیس اورژانس لرستان گفت: اجساد 5 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات اشترانکوه از زیر بهمن خارج شدند و با هماهنگی‌های انجام‌شده توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر به استان مرکزی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی لرستان 4 سورتی پرواز را برای نجات کوهنوردان از صبح امروز آغاز کرده‌است، افزود: در مسیر برگشت 5 فوتی، 3 مصدوم توسط بالگرد به بیمارستان اعزام شدند.

رئیس اورژانس لرستان با تأکید به اینکه یک مصدوم به بیمارستان ولیان و 2 مصدوم به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز منتقل شدند، عنوان کرد: یک نفر از تیم 9 نفره کوهنوردان همچنان مفقود است.

 پس از انتشار این خبر، در تماس خبرنگار خبرگزاری تسنیم با سلیمانی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا اظهار کرد: بنده در محل حادثه هستم و تاکنون تنها اجساد دو نفر از مفقودشدگان پیدا شده‌است و جست‌وجو برای پیداشدن سه مفقودی دیگر ادامه دارد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که رسانه‌ها و مردم در این تناقض‌گویی‌ها سردرگم شده‌اند و همین امر رسانه‌ها را در انعکاس اخبار سرگردان کرده‌است.

انتهای پیام/645/.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید