سعی کنید هنگام سفر پاییزی حتما شرایط آب‌وهوایی مقصد را بررسی کنید و متناسب با شرایط لباس و تجهیزات همراه خود ببرید. مورد دیگر این است که رزرو هتل آنلاین را در اولویت قرار دهید تا هنگام رسیدن به مقصد دغدغه‌ای از بابت محل اقامت نداشته باشید و اذیت نشوید.

بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای هوایی

برای اکثر افراد اینگونه جا افتاده است که سفر فقط در فصل‌های بهار و تابستان لذت‌بخش است، البته شرایطی مثل مشغول به تحصیل بودن دانش‌آموزان و دانشجوها نیز می‎تواند دلیلی بر کم‌تر شدن میزان سفر در پاییز باشد، اما آیا تابحال دیدن تصاویر پاییزی شهرهای مختلف شما را به وجد نیاورده است؟ آیا هیجان‌انگیز نیست که در نم نم باران و در میان برگ‌های زرد و نارنجی قدم بزنید و از زیبایی‌های پاییز در ترکیب با زیبایی‌های یک شهر دیگر لذت ببرید؟آموزان و دامشجوها نیز  البته برخی از شهرهای ایران در پاییز دارای آب‌وهوایی معتدل و بهاری بوده و برای سفر در فصل پاییز بسیار مناسب هستند.

برترین مقاصد سفر هوایی در پاییز

برای سفر در پاییز، مخصوصا سفر به مقاصدی همچون جزایر خلیج فارس، سفر هوایی گزینه مناسبی است. شما با تهیه بلیط هواپیما در کمترین زمان در مقصد مورد نظر خواهید بود و اتلاف وقت کمتری خواهید داشت. در عین حال برای سفر به برخی از مقاصد در پاییز قطار نیز گزینه جذابی به‌شمار می‌رود. پس اگر می‌خواهید با هزینه کمتر سفر کرده و در طول سفر از مناظر پاییزی لذت ببرید، با خرید اینترنتی بلیط قطار به یک سفر زمینی بروید.

ایران زیبا در همه فصل‌های سال زیبا و پر از جاذبه است، در واقع در هر فصل از سال بعد جدیدی از زیبایی‌های یک شهر یا مکان برای ما آشکار می‌شود. از جمله شهرها و مکان‌های مناسب برای سفر پاییزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. جزیره کیش

جزیره زیبای کیش از جمله مقاصدی است که در هر فصل از سال برای مسافران جذابیت دارد، اما همانطور که می‌دانید جزایر جنوبی ایران در تابستان و فصول گرم سال آب‌وهوای گرم و شرجی دارند که شاید برخی از افراد نتوانند این آب‌وهوا را تحمل کرده و آنطور که باید از سفر خود لذت ببرند. در فصل پاییز آب‌وهوای جزیره بسیار دلپذیر و معتدل می‌شود و می‌توانید در کنار دریا و دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش لحظات نابی را برای خود ثبت کنید.

  1. جزیره قشم

همانطور که اشاره کردیم، مناسب بودن شرایط آب‌وهوایی مناطق جنوبی کشور در فصول سرد سال باعث می‌شود که این مناطق مقصد مناسبی برای سفر در پاییز باشند. جزیره قشم نیز یکی از جاذبه‌های جنوبی ایران است که با بافت سنتی خود شما را غرق در آرامش خواهد کرد.

البته شهرهایی جنوبی دیگر مثل بوشهر، بندرعباس، چابهار، جزیره هنگام و هرمز، اهواز و آبادان نیز می‎‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر پاییزی باشند.

بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای هوایی

  1. اصفهان

اصفهان زیبا و جذاب یکی از شهرهایی است که در هر فصل از سال برای سفر مناسب است؛ چراکه زیبایی‌های آن در هر فصل از سال جلوه دیگری پیدا می‌کنند و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌نماید. البته یکی از دلایلی که اصفهان را به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر پاییزی معرفی می‌کنیم، کویرهای مصر و مرنجاب این شهر زیبا هستند.

در واقع یکی از بهترین زمان‌ها برای کویرنوردی فصل پاییز است؛ چراکه در این فصل، کویر از نظر شرایط آب‌وهوایی در بهترین حالت قرار دارد و پاییز برای عاشقان کویر یک فرصت ایده‌آل برای سفر است.

جذابیت‎های دو کویر مصر و مرنجاب آنقدر زیاد است که امکان به قلم کشیدن همه آنها وجود ندارد، اما تصور تماشای آسمان پر ستاره شب، قدم زدن در شن‌های نرم، موتورسواری، شترسواری، آفرودهای پر هیجان، دیدن کاروانسرای مرنجاب، چاه کنجه، چاه دست‌کن، دریاچه نمک آران بیدگل از نزدیک، شب نشینی‌های کنار آتش و... هوش از سر گردشگران می‌برد، چه برسد به تجربه تمام این لحظات در یک سفر پاییزی!

دریاچه نمک خور اصفهان نیز از جمله جذابیت‌های این شهر زیباست و می‌توانید آن را در لیست مقاصد گردشگری خود بگنجانید.

  1. مشهد

به لطف وجود بارگاه امام رضا (ع) شهر مشهد همیشه پر از مسافر است، همچنین فراهم بودن شرایط سفر هوایی باعث می‌شود که شما به راحتی با تهیه بلیط هواپیما بتوانید در کمترین زمان به مقصد برسید.

دلیل اینکه مشهد را برای سفر در پاییز معرفی می‎‌کنیم این است که این شهر طبیعت بسیار زیبا و مسحورکننده‌ای دارد و دارای پارک‌های جنگلی زیادی است که در فصل پاییز زیبایی آنها چند برابر می‌شود؛ پارک‌هایی مثل وکیل آباد، کوهسنگی و پارک ملت که قدم زدن در این پارک‌ها در فصل پاییز می‌تواند تجربه جدید و فراموش نشدنی از سفر به مشهد را برایتان رقم بزند.

  1. شیراز

اگر دلتان می‎‌خواهد با خیال راحت در شیراز بگردید و خبری از همهمه و شلوغی‌های تعطیلات عید و بهار نباشد، فصل پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. در این صورت علاوه‌بر اینکه می‎‌توانید به راحتی رزرو هتل خود را انجام دهید و نگرانی کمتری برای پر شدن ظرفیت هتل داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت در جاهای دیدنی این شهر مثل حافظیه و باغ‌های شیراز قدم بزنید و از هر نقطه که می‌خواهید به راحتی عکس بگیرید.

به غیر از تمام این موارد رفتن به روستای قلات شیراز در پاییز از آن دست تجربه‌هایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

مقاصدی که نام بردیم فقط چند مورد از جاذبه‌های ایران زیبا برای سفر پاییزی هستند و شما می‌توانید از زیبایی‌های گوشه به گوشه ایران در پاییز لذت ببرید و خاطره‌سازی کنید.

بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای هوایی

نکات مهم در سفرهای پاییزی

پاییز یکی از فصل‌هایی است که چندان قابل پیش بینی نیست؛ چراکه ممکن است در ساعاتی از روز کاملا گرم و تابستانی باشد و در ساعات دیگر سرد و همراه با بارندگی! در واقع همین موضوع یعنی یکنواخت نبودن شرایط آب‌وهوا پاییز را بسیار جذاب می‌کند.

اما این موضوع می‌تواند هنگام سفر کمی دردسرساز باشد، پس سعی کنید هنگام سفر پاییزی حتما شرایط آب‌وهوایی مقصد را بررسی کنید و متناسب با شرایط لباس و تجهیزات همراه خود ببرید. مورد دیگر این است که رزرو هتل آنلاین را در اولویت قرار دهید تا هنگام رسیدن به مقصد دغدغه‌ای از بابت محل اقامت نداشته باشید و اذیت نشوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم هنگام رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای سفر، اگر مدت زمان سفر شما مشخص است، بلیط برگشت را نیز تهیه کنید تا خیالتان از بابت شرایط برگشت نیز راحت باشد. شاید فکر کنید چون پاییز زمان پیک سفر نیست در هر زمانی به راحتی می‌توانید بلیط تهیه کنید، اما اینطور نیست و ممکن است با این فکر به دردسر بیفتید، پس تهیه بلیط رفت و برگشت را در اولویت قرار دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید