فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف ۱۷ قلم اشیای عتیقه مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد خبر داد.

کشف گنج سه هزار ساله در همدان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، جواد خدامرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدا شدن تعدادی اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این آثار که شامل ۷ قطعه ظرف سفالی سالم و ۳ ظرف مفرغی سالم و ۷ ظرف سفالی شکسته است به گفته کارشناسان دارای قدمت س۶ هزار ساله است.

 خدامرادی افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می شود. 

وی ضمن تقدیر از این اقدام شایسته این همشهری فرهنگ گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و ضیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید