کرمان جاذبه‌های طبیعی بی‌همتایی دارد از این رو همراه باشید و بازدید از دره راگه رفسنجان را از دست ندهید.

بازدید از دره راگه رفسنجان را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: دره راگه رفسنجان یکی از زیباترین و منحصربفرد ترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمان است.

استان کرمان در قسمت مرکزی ایران واقع شده‌است و استانی پهناور با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی است که سالانه گردشگرانه بسیاری را به خود جذب می‌کند.

مناطق بیابانی این استان به قدری بکر و زیبا هستند که گروه‌های گردشگری زیادی در قالب تورها به این کویرها سفر می‌کنند و از طبیعت فراخ و راه رفتن روی شن‌ها و جذاب‌تر از همه از تماشای آسمان پر ستاره کویر در شب لذت می‌برند.

رفسنجان یکی از شهرهای مهم استان کرمان است و با مرکز این استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

رفسنجان دارای جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیزی است که یکی از این جاذبه‌های گردشگری دره راگه است.

آشنایی با دره راگه

تنگه راگه از مقاصد طبیعت‌گردی استان کرمان در نزدیکی رفسنجان است. این دره در حدود ۲۰ کیلومتر طول دارد و عمق آن به ۸۰ متر نیز می‌رسد.

بر دیواره‌های تنگه، سنگ‌ها و ساختارهایی زیبا شکل گرفته‌اند که مانند سنگ‌های تراش‌خورده تمدن‌های باستانی به نظر می‌رسند.

در کناره صخره‌های خیره‌کننده، عبور رودخانه‌ همیشه جاری گیودری از میان تنگه، راگه را به محلی الهام‌بخش تبدیل می‌کند.

بازدید از دره راگه رفسنجان را از دست ندهید

راگه در کنار ژئوپارک جهانی قشم و ژئوپارک ارس، سومین ژئوپارک ایران به شمار می‌آید و علاوه بر زیبایی‌های زمینی‌اش، آسمانی پرستاره و مبهوت‌کننده دارد که آن را به محلی مناسب برای آسترتوریسم یا گردشگری نجوم تبدیل می‌کند.

حیات وحش تنگه راگه در منطقه منحصربه‌فرد است و پرندگانی مانند عقاب، دراج و کبک در محدوده آن حضور دارند.

در طول مسیر پیاده‌روی درتنگه راگه، اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید حفره‌های موجود در قلب صخره‌ها را ببینید که آشیانه عقاب هستند.

این دره با منطقه حفاظت‌شده بدوئیه که پناهگاه آهو در استان کرمان محسوب می‌شود، تنها چند کیلومتر فاصله دارد و وجود این‌گونه جانوری نیز در منطقه توسط افراد محلی گزارش شده است.

دره راگه رفسنجان در فاصله کمی از شهر رفسنجان واقع شده است و فرودگاه رفسنجان تنها ۲۰ کیلومتر با دره راگه فاصله دارد. این دره از طرف دیگر در وسط مسیری قرار دارد که دو جاذبه مهم طبیعی تاریخی کرمان یعنی روستای میمند و کویر لوت واقع شده است.

شاید به جرات بتوان گفت دره راگه به دلیل قرار گیری در این منطقه و حتی به دلیل داشتن ویژگی‌ها و جذابیت‌های متمایزش یکی از منحصر بفردترین جاذبه‌های گردشگری ایران است.

دره راگه رفسنجان یکی از زیباترین مناطق کویری کشور است که در طول آن می‌توانید از ۲۰ کیلومتر پیاده روی در امتداد دره، قدم زدن در کنار هم و امکان مشاهده اثرات فرسایش خاک برخوردار شوید.

حالت‌های مخروط و ستونهای حاصل از فرسایش طاقها، تیغه‌ها و دیواره‌های راه راه که ارتفاع آنها در بعضی نقاط به ۷۰ متر می رسد از بخشهای ویژه و جلوه‌های جذاب این منطقه است.

بازدید از دره راگه رفسنجان را از دست ندهید

در بعضی از مکانها در بین ستونها و دندانه های قله دیواری از اشکال جالب و متنوع وجود دارد. علاوه بر این‌ها می‌توان معابر باریک و گسترده‌ای را در کنار دیواره‌های رودخانه و دره مشاهده کرد.

سوراخ ها و برش های کوچک یا بزرگ که برخی از آنها طبیعی و برخی دیگر ساخته بشر هستند در این منطقه قابل رویت است.

دره راگه کجاست

آدرس: استان کرمان، جنوب‌شرقی رفسنجان، قبل از پل کمربندی جاده رفسنجان-کرمان، دوربرگردان، خروجی بعد از روستای ناصریه

دسترسی: برای سفر به این دره باید ابتدا خود را به شهر رفسنجان برسانید، از آنجا وارد جاده رفسنجان - کرمان شوید و پس از عبور از پل کمربندی و گذر از تابلوی روستای ناصریه کمی جلوتر و در سمت راست وارد یک جاده فرعی (این جاده روبه‌روی کارخانه فرمولیبدن کویر رفسنجان قرار دارد) شده که ابتدای آن آسفالت است و رفته رفته مسیر خاکی خواهد شد، اگر حدود ده کیلومتر این مسیر را ادامه دهید، تنگه را در سمت راست خود خواهید دید. توجه کنید که جاده خاکی خیلی ناهموار نیست و می‌توانید با ماشین شخصی از آن عبور کنید.

برای بازدید از این دره بهتر است پاییز و اواخر بهار به این منطقه بروید. در اوایل بهار به دلیل باران‌های فصلی زیادی که در این منطقه وجود دارد و چون این دره در مسیر رودخانه است احتمال جاری شدن سیل وجود دارد. برای بازدید از دره راگه رفسنجان نیاز به هزینه خاصی وجود ندارد و فقط هزینه سفر خودتان باید لحاظ شود.
• دره راگه رفسنجان یکی از جذابترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی رفسنجان محسوب می‌شود.

بازدید از دره راگه رفسنجان را از دست ندهید


• گردشگران با سفر به استان کرمان میتوانند در کنار بازدید از دره راگه رفسنجان از سایر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان کرمان نیز بازدید کنند.
• دره راگه رفسنجان برای طبیعت گردان و حتی کویرنوردان گزینه بسیار خوبی برای گردش است.
• این دره از لحاظ زمین شناسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای مطالعات زمین شناسی نیز مفصد مهم و کاربردی است.
• گردشگرانی که به دره راگه رفسنجان سفر می‌کنند می‌توانند یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی را از نزدیک ببینند و با گرفتن عکس‌های یادگاری از سفرشان خاطرات بی‌نظیری را ثبت کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید