۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 55475083

استان کرمان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیبایی دارد در این میان همراه باشید و درباره هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان بدانید.

هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: در استان کرمان جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد اما جاذبه های آن تنها به این موارد ختم نمی شود بلکه جاذبه های طبیعی بسیار دیگری هم در این استان پهناور وجود دارد که یکی از آن ها آبشارهای سیمیک در تنگه ای به همین نام می باشد.

کرمان جاذبه های طبیعی دیگری هم دارد که یکی از آن ها روستای سیرچ است که همانند بهشتی در دل کویری کرمان می درخشد، در ادامه درباره این روستای بهشتی در کرمان هم اطلاعاتی را خدمتتان ارائه می دهیم تا در صورتی که تمایل داشتید پیش از بازدید از آبشارهای سیمک در کرمان به سمت این روستای خوش آب و هوا هم بروید.

هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان؛ آبشار سیمک

آبشارهای سیمک در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان، در روستای کوهپایه قرار گرفته‌اند و ارتفاع آن‌ها از ۶ متر تا ۲۰ متر تغییر می‌کند.

این ناحیه امکانات مناسبی از جمله اردوگاه دارد که باعث شده است تا یکی از مکان‌های دیدنی کرمان به حساب آید و گردشگران زیادی به آن مراجعه کنند.

۱۳ آبشار موجود در سیمک همواره پذیرای کوهنوردان و صخره نوردان است. در نظر داشته باشید که صعود به این آبشارها به تجهیزات و مهارت خاص نیاز دارد.

هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان

آبشارهای سیمک در کرمان در منطقه ای کوهپایه ای و در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان قرار گرفته اند.

وجود امکانات مناسب و زیرساخت های مناسب در این منطقه به خصوص اردوگاه های سیمک سبب شده گردشگران زیادی به سمت این منطقه از استان کرمان سفر کنند.

حدود ۱۳ آبشار در منطقه سیمک نیز وجود دارد نکته ای که برای صعود و فرود در این منطقه باید به طور حرفه ای بلد باشید که چطور باید از صخره ها و تخته سنگ بالا بروید و وسایل مورد نیاز را داشته باشید زمانی به این منطقه بروید اغلب کوهنوردان و صخره نوردان را مشاهده می کنید که در حال بالا رفتن از صخره ها هستند.

برای دسترسی به این روستا باید به مرکز روستای ده لولو بروید و هنگام ورود توجه داشته باشید که تابلوی اردوگاه شهید باهنر را مشاهده نمایید که نشان دهنده ی جاده اصلی این منطقه می باشد.

بعد از گذشتن از روستاهای درب انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و روستای درب آسیاب می بایست وارد اردوگاه شهید باهنر شوید. از آنجا هم تا تنگه سیمک که به آن دره بُندر Bondor کوهپایه نیز می گویند حدود ۳ کیلومتر جاده سنگچین و مناسب است.

زمانی که شما در دره سیمک حضور دارید و در حال پیاده روی در بین دره و آبشارها هستید می توانید لانه های پرنده ها را به طرز جالبی ساخته اند را مشاهده کنید اگر از اولین آبشاری که در این منطقه وجود دارد فرود بیایید برای بیرون آمدن از دره باید تا آخرین آبشار نیز بروید زیرا دو سمت تنگه دیواره های بلند و بسیار سختی وجود دارد.

هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان

جاذبه‌های درجه یک آبشار سیمک

همان طور که بیان شد، آبشار سیمک در تنگه سیمک منطقه کوهپایه واقع شده است. تنگه سیمک از جمله تنگه‌های فوق‌العاده زیبا و چشم‌نوازی است که در نزدیکی روستای کوهپایه در شمال آن واقع شده است.

وقتی وارد دره سیمک می‌شوید، از دیدن دیواره‌های بسیار مرتفع آن شگفت‌زده می‌شوید. این دیوارهای هر دو طرف آن را فراگرفته‌اند. برخلاف دیوارهای بلند دره سیمک، عرض ۳ تا ۵ متری آن در نوع خود جالب است.

در مسیر پیاده‌روی بین دره و آبشار سیمک، چیزی که در نظرتان جالب توجه خواهد بود، لانه‌های پرندگان است.

این لانه‌ها به‌طور جالبی ساخته شده‌اند. ۱۳ آبشار که ارتفاع آن‌ها به‌ترتیب زیاد و کم می‌شود، سبب جذابیت بیشتر آن شده است. صعود و سپس فرود از آن‌ها هیجان بسیاری را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

اَشکال صخره‌های تنگه سیمک در نوع خود کم‌نظیر است. این صخره‌ها عظمت طبیعت بی‌مثال را به نمایش می‌کشند. وقتی به بالای آن‌ها می‌نگرید، شاید سرتان گیج بخورد و البته کمی ممکن است برایتان ترسناک هم باشد.

در طول بازدید از آبشار و تنگه سیمک کرمان، می‌توانید از جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک به آن و همچنین جاذبه های کرمان بازدید کنید. با این کار، خاطرات خوش خودتان از سفر به منطقه کوهپایه و استان کرمان را تکمیل می‌کنید. در ادامه، به معرفی مختصری از این جاهای دیدنی پرداخته‌ایم.

رودخانه سیمک یکی از جاهای تفریحی و دیدنی تنگه سیمک کرمان است. تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

هیجان‌انگیزترین آبشار کرمان

اگر در موقعی از سال به این منطقه بروید که هوا خوب باشد، می‌توانید با داشتن لباس‌های شنا تنی به آب بزنید و از آب‌تنی در آب این رودخانه لذت دوچندانی ببرید.

برای شنا در رودخانه سیمک، به این نکته توجه داشته باشید که عمق این رودخانه در جاهای مختلف متغیر است. ازاین‌رو باید مراقب خود و همراهانتان باشید. تا حد ممکن، در جاهای کم‌عمق به شنا و تفریح بپردازید.

روستای مزارشاه یکی دیگر از جاهای دیدنی در نزدیکی آبشار سیمک کرمان است. دلیل معروف‌بودن این روستا آن است که در این مکان پیامبر قوم لوط دفن شده است. گنبد سبزرنگی هم که بر بالای بارگاه آن پیامبر ساخته شده است مسافران و گردشگران را به خود جلب می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید