یکی از مهم‌ترین خطرات این سیگارها وجود فلزات سنگین مانند کروم، نیکل و سرب در مایع درون آن‌هاست زیرا این فلزات سرطان‌زا هستند.

بلایی که سیگار الکترونیکی بر سر بدن شما می‌آورد

کارشناس دخانیات مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در سیگار الکترونیکی وابستگی به نیکوتین شدیدتر می‌شود و ضربان قلب را به شدت افزایش و موجب افزایش فشار خون می‌شود، می‌توان گفت سیگار الکترونیکی دشمنی برای مصرف کنندگان به شمار می‌رود.

به گزارش سلام نو محمدحسن کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امروزه یکی از مواد دخانی که تبلیغ آن در حال افزایش است، سیگارهای الکترونیکی بوده که استفاده از آن‌ها با خطرات بسیاری همراه است، اظهار کرد: در این سیگارها مایعی وجود دارد که بر اثر حرارت تبخیر شده و بخار حاوی نیکوتین وارد دستگاه تنفسی می‌شود و عوارض و خطرات خود را دارند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین خطرات این سیگارها وجود فلزات سنگین مانند کروم، نیکل و سرب در مایع درون آن‌هاست زیرا این فلزات سرطان‌زا هستند.

کارشناس دخانیات مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: افراد تحت تاثیر تبلیغات گمراه‌کننده تولیدکنندگان این محصول با توجیهاتی همچون کم‌آسیب‌تر بودن مصرف این نوع از سیگار نسبت به سیگار معمولی و یا درمانی جدید و آسان برای ترک سیگار، ترغیب به استفاده از آن می‌شوند که کاملا نادرست است.

کرمی ادامه داد: متاسفانه تبلیغ این نوع از سیگار در بین جوانان و نوجوانان و شرایط خاص این گروه سنی میل به استفاده از آن را افزایش می‌دهد، در نتیجه در این گروه از افراد علاوه بر ایجاد مشکلات ناشی از مصرف آن، احتمال اینکه بعد از مدت کوتاهی از شروع مصرف سیگار الکترونیک، سیگار معمولی و مواد آسیب‌زای دیگری را مصرف کنند، افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در سیگار الکترونیکی وابستگی به نیکوتین شدیدتر می‌شود و ضربان قلب را به شدت افزایش و موجب افزایش فشار خون می‌شود، می‌توان گفت سیگار الکترونیک دشمنی برای مصرف کنندگان به شمار می‌رود.

کارشناس دخانیات مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: زمانی‌که ماده‌ای همچون نیکوتین وارد بدن افراد می‌شود قطعا خطرناک است زیرا سمومی وارد بدن می‌شود که به صورت مزمن بیماری‌هایی ایجاد و این بیماری‌های مزمن در دراز مدت می‌تواند موجب مرگ افراد شود.

کرمی افزود: واردات سیگار الکترونیکی به دلیل اینکه در دسته مواد دخانی قرار دارد ممنوع است، اما به صورت قاچاق وارد می‌شود که با تنوع زیادی نیز همراه است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برخورد با سیگار الکترونیکی آگاهی پیدا کردن مردم در این زمینه است هر چه آگاهی مردم مخصوصا در نوجوانان افزایش یابد تقاضا برای استفاده از سیگار الکترونیکی کم می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید