علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

جزئیات آتش گرفتن کمپ اعتیاد لنگرود/ اظهارات پدر یکی از متوفیان کمپ ترک اعتیاد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ؛ حدود ساعت ۷ صبح بود که دامادم تماس گرفت و گفت در کمپ آتش‌سوزی شده است، من هم بلافاصله خودم را به آنجا رساندم.

وقتی آنجا بودم مردم می‌گفتند یک ماشین آتش‌نشانی آمده بود که آب نداشت.

از طرفی درها قفل بوده و آتش‌نشانی راهی نداشته که وارد شود و آتش را خاموش کند و ماشین نمی‌توانست به حیاط برود. اطراف هم دیوار بوده و تا از سر خیابان شلنگ بکشند و به سمت در بروند کلی زمان برده است. از همه مهم‌تر اینکه ساختمان قدیمی و ‌مال دوران رضاخان است. می‌گویند شب‌ها در را از پشت قفل می‌کنند. کلید هم دست نگهبانی از همان افراد معتاد بوده است.

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جزییات بیشتر حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند.

وی همچنین از وخامت حال چهار تن دیگر از مصدومان و سانحه دیدگان این حادثه خبر داد و گفت: تلاش کادر درمان برای زنده نگهداشتن افراد مصدوم با جدیت در خارج انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به حضور میدانی اعضای شورای تامین در لنگرود، گفت: ریاست قوه قضاییه دستور سریع پیگیری‌ها و رئیس کل دادگستری استان نیز دستور دستگیری افراد مسؤول و دخیل در این حادثه را صادر و هم‌اکنون متولیان این مرکز ترک اعتیاد و دیگر مسؤولان مرتبط بازداشت هستند.

علت حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود چه بود؟

جلایی در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسؤول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش‌از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در لنگرود خبر داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید