وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگرچه فاصله ۴۵ ساله وجود دارد اما انقلابی‌ها نسل به نسل و سینه به سینه آرمان‌های خود را منتقل می‌کنند که همان مبارزه با آمریکا و صهیونیسم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آرمان‌های انقلاب نسل به نسل منتقل می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در اجتماع پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در میدان قدس شهر بیرجند افزود: آرمان مبارزه با آمریکا و صهیونیسم نسل به نسل منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یکی از ایام الله تاریخ انقلاب اسلامی است گفت: کتاب قطور افتخارات انقلاب در این روز ورق خورده و سه اتفاق مهم و تاریخی در آن ثبت و ضبط شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اتفاق اول به اوایل نهضت انقلاب اسلامی برمی‌گردد آن زمان که امام راحل چهارم آبان ۱۳۴۳ در اعتراض به مصونیت قضایی اتباع آمریکایی و سخنرانی طوفانی عزای عمومی اعلام کرد تا بیرق های عزا در شهرها به اهتزاز درآید چرا که استقلال ایران را فروختند و ایران را جزو مستعمرات آمریکا کردند.

وی گفت: از روز اول نهضت انقلاب اسلامی در کنار مبارزه با استبداد داخلی طاغوت و پهلوی، مبارزه با استکبار خارجی و صهیونیسم در صدر آرمان‌های مردم ایران بوده لذا امام راحل به خاطر اعتراض به قرارداد ننگین مصونیت قضایی آمریکایی از کشور تبعید شد و ۱۵ سال این دوری از وطن را به خاطر مبارزه با آمریکا تحمل کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه مناسبت دوم در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳ آبان ۵۷ روز دانش آموز نام گرفت افزود: آن روز دانش آموزان تهرانی مقابل دانشگاه توسط عوامل خودفروخته پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و امروز هم انش آموزان در صحنه هستند.

وی یادآور شد: اتفاق سوم که انقلاب دوم هم نام گرفت ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود زیرا آنها این احساس را در وجود خود با نگاهی به تاریخ مبارزات انقلابی در همه دنیا به دست آوردند که هر جا آمریکا سفارتخانه داشته، منشا نیرنگ و نقشه برای فروپاشی ملل مختلف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب هنوز در کمتر از یک سال عمر داشت که لیبرال ها و افراد خودفروخته برای انحراف از مسیر نورانی تلاش می کردند لذا دانشجویان، لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و اگر امروز محکم بر سر آرمان مقابله با آمریکای جهانخوار ایستاده ایم حاصل آن اقدام شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام است.

وی یادآور شد: امروز جهان اسلام و همه آزادگان به خباثت آمریکا پی برده اند، شاید روزی که علم مبارزه بلند شده بود تردیدهایی در گوشه و کنار شنیده و دیده می‌شد که چرا خود را دچار مشکل می‌کنید و با ابرقدرت درگیر شده اید بلکه باید با او کنار بیاید اما امروز ساده لوح ترین افراد مجبور به سکوت هستند.

اسماعیلی گفت: مسیر مقاومت که از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفته تا نابودی صهیونیست ها ادامه دارد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ سال مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی درگیر هستند چون آنها از نقاط مختلف دنیا به سمت فلسطین سرازیر شدند و دولت اروپا که قیمومیت این سرزمین را داشت با مکر شروع به اسکان آنها کرد اما با خروج بریتانیا یک دولت جعلی و نامشروع به نام اسرائیل متولد شد که ۷۵ سال مشغول جنایت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه جنگ در سرزمین های اشتغالی سازش دولت‌های عربی عنوان کرد: در حالی که آزادیخواهان به خاطر این تسلیم ذلت بار در برابر صهیونیست‌ها خون دل خوردند، چند ماه بعد نهضت بزرگ ایران به پیروزی رسید و قدس به آرمان‌های بلند این نهضت تبدیل شد.

وی گفت: از همان زمان فرزندان مقاومت به میدان آمدند و ابزار آنها ابتدا سنگ بود اما با پایداری در مسیر مقاومت الان از موشک استفاده می کنند لذا مقاومت انقلابی در منطقه افتخار آفریده و خون حاج قاسم موجب طراوت شده برای همین است که ۱۵ مهرماه بیش از هزار صهیونیست در یک روز به هلاکت رسیدند.

اسماعیلی گفت: این مسیر مبارزه با قوت ادامه پیدا می‌کند زیرا دشمن صهیونیستی نفس‌های آخر را می کشد و آمریکای جنایتکار و همه پشتیبانان رژیم صهیونیستی به زودی مرگ این رژیم نامشروع را خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۵ مهرماه روز حماسه جوانان فلسطینی نامگذاری شده است اضافه کرد: ۲۵ مهرماه نیز به عنوان گرامیداشت کودکان و زنان فلسطینی و نسل کشی نامگذاری شده تا هم این حماسه و عظمت و هم دژخیمی رژیم صهیونیستی در تاریخ بماند و امید است که به زودی در قدس نماز را به جماعت برپا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاید دشمن این موضوع را دور ببیند اما ما نزدیک می‌بینیم و به مجاهدان سرزمین قدس این بشارت را می‌دهیم که بیاستید چون خداوند پشت سر شماست.

وی افزود: ملت‌های منطقه حزب الله لبنان، عراق، یمن، ایران، افغانستان، پاکستان و همه جهان اسلام پشت حزب الله فلسطین ایستاده و این مسیر را با قوت ادامه خواهد داد.

اسماعیلی بیان کرد: اتفاقاتی که در غزه رخ داده، تاریخ را شرمنده کرده زیرا رژیم خون آشام وحشی، نژادپرست و کودک کش به همه آرمان‌ها و هستی یک ملت هجوم برده و آنها را به خاک و خون کشیده است.

وی گفت: با بمباران بیمارستانی نزدیک به هزار نفر در یک شب کشته شدند و به مدارس، مراکز خدمات درمانی به هیچ جا رحم نمی‌کنند لذا کجایند مدعیان حقوق بشر و دستگاه‌های عریض و طویل بین المللی که برای یک موضوع کوچک به خط می‌شوند و همه نیروی خود را به کار می‌گیرند تا با ملت‌های آزادیخواه مبارزه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این مصداق بارز نسل کشی است زیرا بیش از ۱۰ هزار نفر در کمتر از ۳۰ روز به شهادت رسیدند اما در کنار هر شهید یک مبارز جدید با قامت بلند ایستاده است.

وی گفت: این خاصیت خون شهید است که بیداری و قیام بوده پس اینها فکر می‌کنند با کشتن و جنایت می‌توانند قیام را خاموش کنند اما حماسه‌های بزرگتر خلق خواهد شد که همین حماسه ۱۵ مهر بی نظیر بود.

وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی که از دیروز به خراسان جنوبی سفر کرده است امروز در راهپیمایی مرکز استان حضور یافت و سخنران پایانی مراسم ۱۳ آبان بود.

راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند از ساعت ۹ صبح امروز - شنبه - از میدان ابوذر آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش، خیابان پاسداران به سمت میدان قدس ادامه یافت. نظیر این مراسم در ۱۰ شهرستان دیگر استان خراسان جنوبی نیز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید