۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 55473234

جزیره قشم یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران است که به مرموز بودن و البته بکر بودن شهرت دارد. پهنه‌ای وسیع و گسترده که سفر به آن می‌تواند شما را با شگفتی‌های متفاوت و مختلفی روبرو کند.

راهنمای سفر به قشم

قشم سالانه گردشگران و مسافران زیادی دارد و به همین دلیل هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوانی نیز در آن طراحی و ساخته شده‌اند. شما با سفر به جزیره قشم هم می‌توانید در هتل‌های متفاوت و جذاب آن اقامت کنید و هم می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم گردی مجهز این جزیره اقامت خود را بگذرانید. این مطلب سفری مجازی به یکی از مرموزترین جزایر جنوب ایران یعنی جزیره قشم نحوه رزرو در هتل های قشم است که در انتها شما را غافلگیر خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی جزیره قشم

جزیره زیبای قشم در فاصله بسیار کوتاهی از تنگه هرمز واقع شده و از پرجمعیت‌ترین جزایر در خلیج فارس به حساب می‌آید. از شمال با بندرعباس، از شمال شرق با جزیره هرمز و از قسمت شرق هم با جزیره لارک همسایه است. ضمن اینکه از جنوب، جزیره را می‌توانید در همجواری جزیره هنگام و از جنوب غرب در همسایگی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی مشاهده کنید. نزدیک‌ترین ساحل از سواحل اصلی ایران به جزیره قشم بندرعباس است و جالب اینکه سواحل این جزیره بیشتر اوقات برای لنگرگاه مناسب هستند. ضمن اینکه قشم با کوه‌های آهکی سر به فلک کشیده‌ای احاطه شده است.

قشم به بندرعباس فاصله کمی دارد. به همین دلیل تردد و رفت و آمد آن زیاد است و در حال حاضر یکی از مناطق تجاری آزاد به حساب می‌آید. ضمن اینکه قوانین مناطق آزاد نیز در آن اجرا می‌شود.

نکته مهمی که در مورد جزیره قشم به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، موقعیت استراتژیک آن است. این جزیره دید وسیع و گسترده‌ای به شمال شرق و جنوب دارد. ضمن اینکه به بندرعباس نزدیک بوده و تنگه هرمز را نیز زیر نظر دارد. بر همین اساس این جزیره پایگاهی اصلی برای توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی به حساب می‌آید.

بهترین زمان و فصل برای سفر به قشم

راهنمای سفر به قشم

اگر تصمیم گرفته‌اید به جزیره قشم سفر کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً هتل سینگو قشم را برای اقامت خود انتخاب کنید. البته قبل از آن باید بدانید بهترین زمان و فصل برای سفر به قشم کدام فصل است. همانطور که گفتیم جزیره قشم در قسمت جنوبی ایران قرار گرفته است. این جزیره آب و هوایی همواره گرم و مرطوب دارد. تابستان‌های آن شرجی و گرم و زمستان‌های آن کوتاه اما ملایم هستند.

بهد عبارتی جزیره قشم از ابتدای تیر ماه تا ابتدای مرداد ماه، گرم‌ترین زمان خود را سپری می‌کند. در این بازه زمانی دمای جزیره بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. از ابتدای دی ماه تا ابتدای بهمن ماه نیز شما سردترین آب و هوا را در جزیره قشم تجربه خواهید کرد. در این مدت، دمای هوا بین ۲۰ درجه الی ۲۴ درجه سانتیگراد است و از ۲۴ درجه سانتیگراد تجاوز نمی‌کند. بر همین اساس اگر عاشق آبتنی، شنا و غواصی کردن هستید، توصیه می‌کنیم فصل‌های بهار و تابستان را انتخاب کنید.

البته شلوغ‌ترین زمان در جزیره قشم 3 ماهه زمستان و ابتدای فروردین ماه یعنی نوروز است. در3 ماهه تابستان نیز خلوت‌ترین حالت خود را تجربه می‌کند. ضمن اینکه باید بدانید تمامی اقامتگاه‌ها و هتل‌ها مانند هتل سینگو درگهان و هتل رویال قشم همینطور مراکز خرید و فروشگاه‌ها به سیستم‌های مدرن و مجهز خنک کننده تجهیز هستند. همچنین آبتنی کردن در خلیج همیشه فارس نیز در فصل تابستان جاذبه دیگری دارد.

سفر زمینی و سفر هوایی به قشم

راهنمای سفر به قشم

از هر کجای ایران که باشید می‌توانید با وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس، هواپیما و حتی خودروی شخصی خود را به جزیره قشم برسانید. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید سفر به این جزیره را به صورت هوایی و زمینی تجربه کنید.

  • سفر زمینی به جزیره قشم

برای سفر زمینی به جزیره قشم ‌می‌توانید از ماشین، اتوبوس و حتی قطار استفاده کنید. البته انتخاب سفر به قشم با اتوبوس هزینه اندکی دارد. اما اگر به دنبال سفری امن و ایمن و بدون دردسر به جزیره قشم هستید، ما قطار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید جزیره قشم وسعت فراوانی دارد و بین مناطق گردشگری این جزیره فاصله زیادی وجود خواهد داشت. به همین دلیل اگر با خودروی شخصی به قشم رفتید، باید بدانید که در هزینه‌های حمل و نقل در جزیره هم به شدت صرفه‌جویی کرده‌اید. برای رفتن به جزیره قشم با خودروی شخصی از شهر تهران، باید تقریباً ۱۵ ساعت تا بندرعباس رانندگی کنید.

برای رسیدن به بندرعباس دو مسیر در مقابل شما قرار دارد. مسیر اول از یزد و سیرجان عبور کرده و مسیر دوم از اصفهان و شیراز می‌گذرد.

در بندرعباس، بندر پل شما را به قشم می‌رساند. بندر پل فقط ۳۰ دقیقه با بندرعباس فاصله دارد و تنها راه ورود برای افرادی است که با خودرو شخصی به قشم سفر کرده‌اند. از بندر پل فقط با 2 ساعت زمان می‌توانید خود را با یک لندینگ کرافت به قشم برسانید. حتی می‌توانید خودرو خود را به وسیله قطار به بندرعباس فرستاده و خود هم با همان قطار یا هواپیما به بندرعباس بروید. از بندرعباس هم با استفاده از بندر پل به سمت قشم حرکت خواهید کرد.

  • سفر هوایی به جزیره قشم

البته که سریع‌ترین و راحت‌ترین راه سفر به جزیره قشم استفاده از خطوط هوایی است. شما به راحتی می‌توانید از شهر مبدا خود در هر کجای ایران که باشد، با پرداخت هزینه‌ای نه چندان گزاف و البته در مدت زمانی بسیار کوتاه، خودتان را به جزیره قشم برسانید. جالب است بدانید که بر اساس آمار به دست آمده سالانه تقریباً ۴ میلیون نفر مسافر از فرودگاه جزیره قشم جابجا می‌شوند.

قشم و زیبایی‌هایی از جنس ماسه‌های داغ

این مطلب راهنمای سفر کوتاه اما جامعی به جزیره قشم بود. هیچ تفاوتی نمی‌کند که شما از کدام شهر و کدام مبدا ایران، قصد سفر به جزیره قشم را داشته باشید. در هر حال وسیله‌های نقلیه مختلف و متعددی هستند که می‌توانند شما را به سرعت و به راحتی به مقصدتان یعنی قشم برسانند. اگر تصمیم شما سفر جزیره طلایی و همیشه آفتابی قشم بود، مجموعه اسنپ تریپ در کنارتان خواهد بود تا با بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات همراه شما باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید