روستاهای قزوین دیدنی و جذاب هستند در همین راستا با ما همراه باشید تا بدانیم زیباترین روستای الموت کجاست.

زیباترین روستای الموت کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای کامان از توابع بخش رودبار است که در مسیر جاده قزوین به الموت غربی و در دامنه کوه قراردارد.

پس از پشت‌سر گذاشتن بوستان باراجین و روستای زرشک به دوراهی کامان خواهیدرسید، در سر دوراهی از جاده اصلی خارج‌شده و بعد از طی ۲ کیلومتر به روستای کامان می‌رسید.

سفر به روستای کامان سختی ندارد چون مسیر هموار است و فاصله زیادی با شهر قزوین ندارد.

اکثر مردم سفر به روستای کامان را در فصل تابستان ترجیح می‌دهند.

و این بیشتر به دلیل تعطیلات این فصل است. ولی در هر زمان از سال روستای کامان آب و هوا و ویژگی‌های مناسب آن فصل را دارد.

در نتیجه شما می‌توانید مطابق سلیقه خود هر زمان که خواستید به این روستا سفر کنید و از طبیعت دیدنی این روستا لذت ببرید.

آشنایی با روستای کامان

روستای کامان یکی از روستا های بسیار زیبای منطقه الموت غربی می باشد و در مسیر جاده قزوین به الموت غربی قرار دارد.

ناحیه ای است کوهستانی سردسیر. از چشمه سار مشروب میشود و محصولاتش: غلات، لوبیا، نخود. اهالی به کشاورزی، کرباس و جوال بافی مشغولند.

معدن ذغال سنگ دارد. همچنین پیست اسکی کامان در ۲۵ کیلومتری قزوین و در منطقه الموت واقع شده است که از نظر چشم‌انداز و آب‌ و هوا، این منطقه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

زیباترین روستای الموت کجاست؟

برای رسیدن به کامان باید از محور قزوین بهرام آباد استفاده کرد و پس از پشت سر گذاشتن بوستان باراجین و روستای زرشک به دوراهی کامان رسید.در سر دوراهی از جاده اصلی خارج شده و بعد از طی ۲ کیلومتر به کامان رسید.

این روستا دارای ۶۰ تا خانوار جمعیت ساکن بوده که در فصل های بهار و تابستان به ۱۲۰ خانوار مهاجر نیز می رسد.امروزه اهالی این روستا به کار باغداری مشغول بوده و عمده محصولات آنها گیلاس فندق و گردو فندق می باشد.

مردم روستا به زبان تاتی تکلم می کنند.

روستای کامان که در جاده قزوین به الموت قرار گرفته، یک جاذبه گردشگری دیگر است که در تمامی طول سال پذیرای گردشگران است.

این روستای کوهستانی و ییلاقی، مملو از باغ‌های گیلاس است. خانه‌های آن به شکل سنتی ساخته شده‌اند و بالکن آن‌ها چوبی است که به گلدان‌های شمعدانی مزین شده است.

شغل اصلی مردمان این روستا کشاورزی، کرباس‌بافی و جوال بافی است. روستای کامان به پیست اسکی مجهز شده است و برای عاشقان برف و کوهستان منطقه مناسبی است.

برای سفر به روستای کامان باید وارد مسیر قزوین به بهرام‌ آباد شوید. سپس از پارک راجین و روستای زرشک عبور کنید و خود را به دو راهی کامان برسانید.

فضای روستای کامان از بیدهای بلند و درختان میوه پوشانده شده است.

اگر در کوچه و پس‌کوچه‌های کامان قدم بزنید، مه و نسیم زیبا روح شما را نوازش می‌کند. در فاصله ۵ کیلومتری روستا نزدیک به دره الموت، چشمه‌ای زلال و پر آب وجود دارد که گردشگران را به خود جذب می‌کند.

جاذبه های دیدنی الموت

منطقه الموت از دو بخش الموت شرقی و غربی تشکیل شده است. در شمال شرقی استان قزوین و در رشته کوه البرز منطقه‌ای به نام الموت واقع شده است. در شمال این منطقه، استان مازندران و گیلان، در شرق آن طالقان و در غرب الموت رودبار زیتون واقع شده است.

زیباترین روستای الموت کجاست؟

الموت در حاشیه دره بزرگ شاهرود و در دامنه کوه‌های مرتفع البرز مرکزی قرار گرفته است. گویش اغلب مردمان این منطقه، تاتی یا دیلمی است.

در تمامی فصل‌ها می‌توانید به الموت سفر کنید. بهارهای این منطقه آب و هوایی معتدل دارد و دشت‌ها مملو از گل‌های شاداب و رنگین کمانی هستند. در پاییز نیز برگ درختان هزار رنگ می‌شود و منطقه چهره زیبایی به خود می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به الموت اوایل تابستان تا پایان شهریورماه است. در واقع زمان برداشت گیلاس و دیگر میوه‌های این منطقه نیز در این ماه‌ها است.

الموت پوشیده از گونه‌های مختلف درخت است. فندق، گیلاس، آلو و سنجد از بهترین محصولات این منطقه هستند. در طبیعت بکر و ارتفاعات الموت جانوران وحشی همچون گرگ، روباه، خرس قهوه‌ای، بز کوهی‌، کبک و دیگر موارد نیز زندگی ‌می‌کنند.

دریاچه اوان

اگر به کمپ و پیک نیک علاقه‌مند هستید، به الموت و سپس به دریاچه اوان سفر کنید. طبیعت رؤیایی دریاچه اوان چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

درختان انبوه چنار، گردو، فندق و تبریزی دورتادور این دریاچه را احاطه کرده‌اند. این دریاچه از هیچ رودی سرچشمه نمی‌گیرد و چشمه‌های منطقه این دریاچه را پرآب کرده‌اند.

آب این دریاچه سبب سیراب شدن زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف شده است. طبیعت بکر و زیبای آن نیز باعث شده دریاچه اوان به محلی برای تفریح و گردش مسافران تبدیل شود.

اوان در فاصله ۱۰ کیلومتری قزوین واقع شده است و مساحتی معادل ۷ هکتار و عمقی برابر با ۶.۸ متر دارد.

زیباترین روستای الموت کجاست؟

چشمه‌های الموت

در منطقه کوهستانی الموت، چشمه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این چشمه‌ها که با نام سرچشمه نینه رود شناخته می‌شود، از دل سنگ‌های شمال روستای ویار جوشیده است و در الموت جاری شده است. سرچشمه خاررود نیز از چشمه‌های جوشان و زلال روستای رشکین است. خاررود بسیار پرآب است و طبیعت اطراف آن چشم‌نواز و بکر است.

روستای مرگ

یکی از زیباترین منطقه‌های الموت، روستای مرگ است که مه سنگینی همواره در آن جریان دارد. پوشش گیاهی این روستا نیز خاص و زیبا است.

منظره این روستا به گونه‌ای است که گویی به یک تابلو زیبای نقاشی نگاه می‌کنید. آب و هوای پاک و معتدل این روستا خستگی زندگی شهری را از تن شما بیرون می‌کند.

این روستا در ارتفاعات الموت واقع شده است. در نتیجه در بخش‌های مرتفع آن می‌توانید منظره زیبا از رودخانه پرآب شاهرود را تماشا کنید.

در این ارتفاعات می‌توانید حیواناتی همچون پلنگ، شاهین، عقاب و خرس را از نزدیک مشاهده کنید.

روستای مرگ باغ‌های متعددی دارد و چندین قلعه را در خود جای داده است. در پنج کیلومتری این روستا یک چشمه جوشان و زلال وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید