جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل فشارهای فزاینده مردمی در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی، از ارسال اولین محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور برای مردم غزه خبر داد.

بایدن کمک‌های بشردوستانه برای فلسطین ارسال کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع کرد و نوشت: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. ما باید از این مساله مطمئن شویم که آنها همه امکانات لازم برای محافظت از مردم خود را برای همیشه دارند.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام خود به گفت‌وگویش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اشاره کرد و افزود: ما درباره اینکه چگونه آنها تحت قوانین جنگی باید عمل کنند، بحث کردیم. این بدان معناست که باید از جان غیرنظامیان به بهترین نحو ممکن محافظت شود.

رئیس کاخ سفید نوشت: ما نمی توانیم انسانیت فلسطینی‌های بی گناه را که فقط می خواهند در صلح زندگی کنند، نادیده بگیریم. اولین محموله کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطینی در غزه فراهم شده است.

رییس جمهور آمریکا در عین حال تاکید کرد: ما نمی‌توانیم از راه حل دو کشوری چشم پوشی کنیم.

بایدن نگران مردم غزه شد/ ارسال اولین محموله کمک‌های بشردوستانه برای فلسطین

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۶ روز گذشته (۱۵ مهر ماه) بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذازی، دارویی از سوی دیگر، وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده و نهادهای حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده انند.

نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

اما در این بین آمریکا در کنار گسیل تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست ها دارد. آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است، اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید