ایران سواحل بسیار دیدنی دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم ساحل چمخاله در کجاست.

ساحل چمخاله در کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان است که هر سال از گردشگران بسیاری میزبانی می‌کند و پس از بندر انزلی، به‌عنوان دومین قطب گردشگری استان شناخته می‌شود.

ساحل چمخاله یکی از جاهای دیدنی چمخاله به شمار می‌آید که مجهز به انواع امکانات رفاهی و تفریحی است؛ ساحلی زیبا و بی‌نظیر که خاطراتی فراموش‌نشدنی را از سفر به شمال کشور برای شما می‌سازد.

این ساحل در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان برگزیده شد و از جمله تفریحات آن می‌توان به پیک‌نیک، عکاسی، انواع تفریحات آبی و شنا اشاره کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به سفری به ساحل چمخاله ببریم.

ساحل چمخاله کجاست

ساحل چمخاله یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای ایران محسوب می شود و توانسته با امکانات خوبش گردشگران بی شماری را به خود جذب کند.

بد نیست بدانید که به نظر کارشناسان، چمخاله پس از بندر انزلی، دومین قطب توریستی گیلان لقب گرفته و در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان از سوی وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

ساحل چمخاله در کجاست؟

از چمخاله با عنوان یکی از زیباترین، مجهزترین و کم خطرترین ساحل های موجود در کشور نیز یاد می شود.

آدرس: استان گیلان، شهر لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله

چاف و چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان در شهرستان لنگرود است که در ۱۰ کیلومتری شرق شهر لنگرود، ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۴۰ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد.

ساحل چمخاله نیز در فاصله ۱٫۶ کیلومتری (چهار دقیقه‌ای) مرکز شهر چاف و چمخاله واقع شده است. فاصله این ساحل تا شهر تهران، حدود ۳۷۰ کیلومتر (چهار ساعت و ۵۰ دقیقه) است.

برای رسیدن به ساحل چمخاله باید خود را به استان گیلان برسانید.

سپس وارد جاده لاهیجان - لنگرود یا رودسر - لنگرود شوید. در شهر لنگرود خود را به بلوار سعدی و سپس به خیابان آزادگان برسانید؛ در ادامه مسیر به بلوار جمهوری اسلامی بروید تا در امتداد آن به جاده چمخاله وارد شوید؛ جاده‌ای که شما را به ساحل چمخاله می‌رساند.

یک فرعی به‌سمت راست پیش از ورود به شهر چمخاله، شما را به ورودی‌های ساحل چمخاله می‌رساند.

فاصله از جاده تا ساحل چمخاله کمتر از پنج دقیقه است. پس از رسیدن به ساحل، اتومبیل خود را کنار پیاده‌رو پارک کنید و با پای پیاده به‌سمت ساحل بروید.

به هنگام بهار به ویژه در موسم نوروز، چمخاله میزبان مسافران بسیاری از راه های دور و نزدیک است و در تابستان نیز از مقاصد پرطرفدار به شمار می رود.

بهار: در آغازین روزهای بهار و در نوروز، گردشگران زیادی به چمخاله می آیند و به طور کلی در این فصل استقبال زیادی از سفر به این ساحل می شود.

تابستان: با گرم تر شدن هوا رطوبت بالا می رود و هوای شرجی ممکن است آزاردهنده باشد اما با این وجود، به دلیل تعطیلات باز هم چمخاله شلوغ است و پر از مسافر.

پاییز: در ابتدای فصل پاییز هوای چمخاله دلپذیر است؛ اما با نزدیک شدن به آبان ماه، سرمای هوا کم کم حس می شود.

زمستان: سرمای هوا به اوج می رسد؛ اما باز هم هستند کسانی که به ساحل می آیند تا جلوه زمستانی آن را شاهد باشند.

ساحل چمخاله در کجاست؟

فاصله لاهیجان تا ساحل چمخاله

از این شهر تا لنگرود چیزی حدود ۱۰ کیلومتر فاصله است که فاصله زیادی محسوب نمی‌شود. چمخاله در کنار دریای خزر قرار دارد و ساحل آن در سال ۱۳۹۰ به عنوان زیباترین و مجهزترین ساحل استان گیلان شناخته شد.

فاصله بین لاهیجان تا ساحل چمخاله : ۲۹ کیلومتر - زمان : ۳۴ دقیقه

برای رسیدن به این شهر کافی است که از رشت، ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران بروید تا به لنگرود برسید. پس از ۱۰ کیلومتر به چمخاله خواهید رسید.

چمخاله در ۲۰ کیلومتری شرق شهر لاهیجان و در ۴۰ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد به همین خاطر از رودسر و لاهیجان هم می‌توانید به چمخاله بروید.

با شنیدن نام چمخاله ممکن است کمی تعجب کنید؛ چرا که این نام خیلی شبیه نامگذاری های شمالی نیست.

دلیلش این است که اغلب اهالی چمخاله از کردهای جلالوند هستند و با هم به زبان کُردی صحبت می کنند.

آنها در زمان نادر شاه افشار از کرمانشاه به اینجا آمدند و منطقه را چمخاله نام نهادند.

در زبان لکی "چم" یعنی رودخانه و "خاله" یعنی انشعاب؛ این دو کلمه با هم منشعب شده از رودخانه معنا می دهند. این نام به رودخانه ای اشاره دارد که از میان شهر می گذرد.

چمخاله تا چند سال پیش نام یک روستا بود که در دهستانی به نام چاف قرار داشت و بخشی از شهرستان لنگرود به حساب می آمد.

این روستا از سال ها پیش و حتا پیش از انقلاب اسلامی ایران، یکی از پرطرفدارترین سواحل را داشت و بسیاری از مسافران را به سوی خود می کشاند.

ساحل چمخاله در کجاست؟

در سال های پس از انقلاب اسلامی، چمخاله کم رونق شد و توجه به آن کاهش یافت تا اینکه ساحل زیبای آن به خاطر پیشروی دریا، به زیر آب رفت و دیگر اثری از آن نماند.

کمی بعد که آب دریا از تلاطم افتاد و آرام گرفت، دوباره ساحلی زیبا در این مکان برپا شد و کم کم همان چمخاله پیشین راهش را به دل مردم باز کرد.

حالا آن چمخاله زیبا از سال ۱۳۸۸ با چند روستای دیگر ادغام شده و نام شهر چاف و چمخاله را به خود گرفته است؛ اما هیچ کس نمی تواند چمخاله و خاطراتش را از ذهن پاک کند و به همین دلیل همچنان ساحل چمخاله نامی آشنا برای مسافران این خطه به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید