۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 55470508

استفاده از لنز طبی به جای عینک بسیار محبوب و پرطرفدار است از این رو با ما همراه باشید و درباره خرید لنز طبی رنگی بدانید.

خرید لنز طبی رنگی

سلام نو پلاس: لنزهای طبی رنگی در مقایسه با لنزهای طبی گران تر می باشد. تفاوت قیمت در برندهای مختلف کاملا مشهود می باشد.

هر چه یک برند شناخته تر باشد و از متریال و تکنولوژی های بروز تر استفاده کرده باشد دارای قیمت بالاتری می باشد.

خرید لنز طبی سالانه

امروزه استفاده از انواع لنز سالانه طبی و غیر طبی (رنگی) به سرعت رو به گسترش می باشد و بسیاری از مردم برای اصلاح عیوب بینایی خود و رهایی از دست عینک و یا برای داشتن رنگ چشم دلخواه به استفاده از انواع لنزها روی می آورند، لنز چشم با معیارهای مختلف تقسیم بندی می شوند، که می توان به دو دسته لنزهای طبی و رنگی اشاره نمود، که این دو دسته لنز از نظر طول عمر به لنزهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تقسیم می شوند.

لنزهای سالانه از جمله لنزهای پر طرفدار در ایران می باشند.

لنزها فارغ از جنس و نوع مواد تشکیل دهنده آن که به لنزهای نرم و سخت تقسیم می شوند، در لحاظ مدت زمان استفاده هم به لنزهای روزانه، فصلی و سالانه تقسیم می شوند.

لنزهای مدت دار (فصلی و سالانه) عمدتاً لنزهای سیلیکون هیدروژلی هستند که طبق اعلام کارخانه سازنده و تاییدیه سازمان های ناظر باید پس از مدت تعیین شده، دور انداخته شوند.

خرید لنز طبی رنگی

لنزهای ویال یا سالانه، لنزهایی هستند که در بطری هایی شیشه ای در بازار عرضه می شوند.

قیمت این لنزها در بازار با قیمت لنزهای فصلی برابری می کند که دلیل آن درخواست برخی از وارد کننده ها از بسته بندی لنزهای کیفیت بالایین در بسته های یکساله می باشد.

در حالی در بسیاری از کشورهای پیشرفته تولید و فروش آن متوقف شده است.

از طرف دیگر تولید لنزهای سالانه زمان بر بوده و هزینه بالایی برای تولید کننده در بر دارد، به همین دلیل تولید کننده ها زیاد تمایل به تولید لنزهای سالانه ندارند و تولید آن را محدود کرده اند.

لنز طبی در مارک و انواع مختلف عرضه میشود هر لنز طبی چشم دارای معایب و مزایایی نسبت به سایر لنزهای طبی می باشد.

– مزایای لنزهای سالانه

۱- استفاده از لنزهای سالانه به دلیل عبور کم اکسیژن و رسوب پذیری آن ها باعث ناراحتی چشم می گردد. البته در صورت نگهداری درست این احتمال کاهش می یابد.

۲- لنزهای سالانه خوب و با کیفیت علاوه بر دوام بالا مانند یک لنز فصلی راحتی زیادی برای مصرف کننده می تواند به ارمغان بیاورد.

۳- کم وزن و نازک بودن لنز سالانه باعث ایجاد حس راحتی برای استفاده کننده می تواند باشد.

۴- از دیگر مزیت های لنزهای سالانه با کیفیت، افزایش شفافیت و درخشش رنگ چشم، وجود رنگدانه های طبیعی، اکسیژن رسانی و آب رسانی کافی و مناسب را می توان به عنوان دیگر مزیت های لنزهای سالانه خوب دانست، که در کنار قیمت مناسب و به صرفه آن نام برد.

۵- یکی دیگر از مزیت های لنزهای سالانه این است که اغلب این لنزها را می توان در هنگام خواب در چشم نگاه داشت (گرچه این کار توصیه نمی شود)، چنانچه بیمار شب با لنز نخوابد، طول عمر آنها کمی بیشتر می شود.

خرید لنز طبی رنگی

۶- لنزهای سالانه از لحاظ ساخت و جنس در مقایسه با لنزهای فصلی و غیره نسبت به پاره شدن مقاوم تر می باشند.

۷- لنزهای طبی سالانه برای افرادی که به طور مداوم از عینک استفاده می کنند، می تواند گزینه مناسبی باشد، چرا که با استفاده از لنزهای طبی نگران بخار گرفتن، کثیف شدن و یا شکستگی و گم شدن عینک خود نباشید.

– معایب لنز سالانه

۱- لنزهای سالانه در مقایسه با دیگر لنزهای بیشتر مانع از ورود اکسیژن به چشم می شوند.

۲- افرادی که از این لنزها استفاده می کنند، باید از چشمان خود بسیار مراقبت کنند و وارد محیط های آلوده نشوند.

۳- در صورتی که از لنزهای چشم خود مراقبت درست و کافی نداشته باشید، سلامتی چشم به خطر می افتد.

۴- استفاده طولانی مدت از لنز می تواند سبب خشکی چشم، حساسیت چشم، تجمع رسوب در لنز و احساس خستگی در چشم، خطر عفونت چشم و تورم چشم و پلک را در پی داشته باشد.

لنز تماسی یک مانند مسواک و شانه یک وسیله کاملا شخصی است و نباید آن را برای استفاده به شخص دیگری بدهید.

انجام این کار می تواند حتی عامل انتقال بیماری از سایرین به شما شود. بنابراین اگر همسر یا دوستان شما علاقه زیادی به رنگ لنز شما دارند سایت ما را به آنها معرفی کنید تا بتوانند لنز طبی رنگی مورد علاقه خود را خریداری نمایند.

یکی از مهمترین دلایل عدم اشتراک این است که آنها با چشم شما در تماس هستند و انجام این کار می تواند موجب گسترش باکتری ها و عفونت از سایرین به شما شده و سلامت چشم شما را به خطر اندازد.

خرید لنز طبی رنگی

نحوه و شرایط استفاده از لنز سالانه

این لنزها با بعد از یکسال استفاده حتماً باید تعویض کنید و از لنزهای جدید استفاده نماید.

برای استفاده نرمال از لنزهای سالانه به صورت مداوم و هشت ساعت در روز بهتر است که هر هشت ساعت لنز را از روی چشم خود بر دارید و استراحتی به چشم بدهید و مجدد از آن استفاده کنید و اما اگر بعد از چهار ماه استفاده از لنز سالانه، احساس کردید که در چشم خود جسم خارجی هست، در این صورت می توانید از قطره های مرطوب کننده لنز استفاده کنید و هر چهار ماه یکبار با قرص آنزیم لنز خود را رسوب زدایی کنید تا چشم شما راحت تر باشد.

در زمانی که لنز سالانه می خرید، از لنز خود بیش از زمان توصیه شده استفاده نکنید. لنزهای سالانه، تنها برای یک سال استفاده می باشند و بعد از آن باید تعویض شوند.

البته بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که لنزهای سالانه را هم شش ماه مصرف کنید و نهایتاً یک سال استفاده شود، استفاده بیش از یک سال درست نمی باشد.

توجه به این نکته ضروری است که اکثر لنزها عمری کمتر از شش ماه دارند و تنها لنزهای سالانه است که عمر آنها بیش از شش ماه می باشد.

در صورتی که شما از لنزهای سالانه استفاده می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید با این لنز شب ها بخوابید. چرا که لنزهای سالانه برای استفاده یک سال و فقط در طول روز توصیه می شود.

بنابراین استفاده از لنز سالانه بصورت شبانه روزی اصلاً جایز نیست.

لنزهای سالانه به صورت بسته بندی داخل شیشه بفروش میرسد به همین دلیل به لنزهای ویال و یا لنز دائمی معروف هستند.

خرید لنز طبی آستیگمات

آستیگماتیسم یکی دیگر از مشکلات رایج چشمی می باشد که می تواند به تنهایی و یا همراه نزدیک بینی و یا دور بینی همراه شود.

در آستیگماتیسم کره ی چشم حالت کروی شکل خود را از دست می دهد و عدسی چشم نمی تواند یک تصویر متمرکز بروی شبکیه چشم ایجاد کند.

خرید لنز طبی رنگی

این مشکل باعث ایجاد تصویر کج و معوج و تاری دید خواهد شد.

علل ایجاد آستیگماتیم وراثت، وارد شدن ضربه و فشار به چشم می باشد. همچنین در کودکان که نارس متولد شده اند این مشکل شیوع بیشتری دارد.

در صورت سردرد و خستگی چشم ها در هنگام مطالعه و یا تماشای تلویزیون حتما باید با مراجعه به پزشک از روند پیشرفت این بیماری جلوگیری کنید.

لنز طبی را از کجا تهیه کنیم

لنز به علت حساسیت زیادی که دارند باید مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا و همچنین وزارت بهداشت ایران باشد. مواد و تکنولوژی به کار رفته در ساخت لنزهای تماسی بسیار پیچیده و حساس می باشد.

لنزهای طبی رنگی نیز مانند لنزهای طبی از حساسیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. بهتر است برای خرید این دسته از لنزها به مراکز فروش معتبر مانند نمایندگی لنز طبی رنگی مراجعه کرد.

با مراجعه به مراکز فروش معتبر کارشناسان با معاینه ی دقیق چشمها و اطمینان از نداشتن از هیچ گونه عفونت های باکتریایی، عفونت های چشمی، حساسیت، آلرژی، زخم فرنیه، خشکی چشم اقدام به تجویز لنزی مناسب خواهند کرد.

همچنین با خرید از مراکز معتبر از کیفیت و استاندار بودن محصولات مطمئن خواهید بود.

همچنین قیمت لنزها در نمایندگی لنز طبی رنگی تحت نظارت وزارت بهداشت می باشد. برخی از استاندارهایی که در حین خرید لنز باید به آن ها توجه داشته باشید عبارت است:

  • داشتن مجوز از سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA)
  • میزان اکسیژن رسانی حداقل ۱۳۵ واحد و محتوای آب حداقل ۳۵ درصد
  • دفع اشعه های مضر
  • استفاده از تکنولوژی برای دفع رسوبات چربی
  • پخش یکنواخت رطوبت در سطح چشم
  • سایزی متناسب با قرنیه چشم

خرید لنز طبی رنگی

خرید لنز طبی رنگی سالانه

برای برطرف کردن مشکلات رایح بینایی همچون نزدیک‌بینی و دوربینی می‌توانید به جای لنز طبی ساده، از لنز طبی رنگی طبیعی استفاده کنید.

لنز طبی رنگی علاوه بر اصلاح عیوب انکساری چشم، شما را خوش‌تیپ‌تر و زیباتر هم نشان می‌‎دهد.
اما اگر لنز رنگی دائمی دوست ندارید می‌توانید برای مهمانی‌های خاص از لنز طبی یکبار مصرف رنگی استفاده کنید.

معمولا لنز طبی رنگی به دو دسته دور دار و بدون دور تقسیم می شود. نوع دور دار در اطراف خود یک حلقه لیمبال مشکی کم رنگ یا تیره تر دارد که اثر بخشی رنگ لنز را بیشتر می کند.

نوع دوم بدون حلقه لیمبال در اطرافش است که می تواند براحتی یک نگاه طبیعی و روشن را برای شما بهمراه داشته باشید .

در نظر داشته باشید که انتخاب هر کدام از این مدل ها به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد و بسته به تناسب آن با چهره شما هر کدام می تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد.

هنگام خرید لنز رنگی باید شماره ی چشم تان را اعلام کنید. اپتومتریست توسط چارت اسنلن، تونومتری( تست فشار چشم)، معاینه شبکیه، معاینه با اسلیت لامپ نوع مشکل چشم را تشخیص خواهد داد.

و شماره ی چشمتان را به شما اعلام می دارد.

لنز مخصوص نزدیک بینی

نزدیک بینی یا میوپیا یکی از مشکلات انکساری چشم می باشد.

در این مشکل بینایی افراد برای دیدن اشیا دور دچار مشکل می باشد.

اما در دیدن اشیا نزدیک هیچ مشکلی ندارد.

در این حالت نوری که از اشیا دور به چشم انسان می رسند و توسط عدسی چشم شکسته می شود، جلوی پرده ی شبکیه ی چشم تشکیل می شود.

خرید لنز طبی رنگی

وراثت، استفاده ی بیش از حد از چشم مانند مطالعه ی مداوم کتاب بدون استراحت دادن به چشم، استفاده ی بیش از حد از موبایل و کامپیوتر، خیاطی، قالیبافی و ساخت صنایع دستی می تواند احتمال مبتلا شدن به نزدیک بینی را افزایش دهد.

برای اصلاح این مشکل از عدسی مقعر استفاده می شود. لنزهای مقعر دارای شماره ی منفی می باشد.

در حین سفارش لنز به این نکته توجه داشته باشید که اگر دچار میوپیا یا همان نزدیک بینی می باشید برای سفارش لنز باید شماره ی منفی اعلام کنید.

لنز مخصوص دور بینی

یکی دیگر از مشکلات چشمی که افراد را در دیدن دچار مشکل می کند، دور بینی می باشد.

در دوربینی یا هایپرمتروپیا ( هایپروپیا) تصاویر اشیا نزدیک بر پشت پرده ی شبکیه ی چشم ایجاد می گردد. پس افراد در دیدن اشیا نزدیک دچار مشکل خواهند بود.

وراثت و افزایش سن دو عامل شایع در ابتلای افراد به دورچشمی می باشد. مشکل دوربینی بیشتر در افراد مسن دیده می شود.

با گذشن زمان و افزایش سن کره ی چشم کوچک می شود وباعث ایجاد دوربینی می شود.

این افراد برای انجام کارهای هنری و مطالعه دچاردردسر می شوند و برای مطالعه مجبورند کتاب را در فصله ی دورتری قرار دهند.

البته اکثرا برای رفع این مشکل از عینک های مخصوص مطالعه و یا لنزهای محدب استفاده می کنند.

این لنزها با شماره ی مثبت مشخص می شوند. لنز زیادی برای رفع دوربینی توسط کمپانی های مختلف ارائه و به بازار عرضه گشته است.

خرید لنز طبی رنگی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید