۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
کد خبر: 55418390

لنز طبی به عنوان جایگزینی مناسب برای عینک طبی استو در این مطلب نکاتی در مورد خرید لنز طبی مناسب گفته ایم که در ادامه خواهید خواند.

خرید لنز طبی

لنز طبی چیست؟

برای اصلاح ضعف بینایی در افراد روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از عمل حراجی لیزر گرفته تا استفاده از عینک‌های طبی و ... اما در حال حاضر کارایی لنزهای طبی نسبت به این روش‌ها متداول بوده و از اهمیت بیشتری برخوردار است، به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، لنزهای طبی را جایگزین عینک‌های طبی کرده و از آن‌ها استفاده نمایند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند با لنزهای طبی سبک زندگی فعال‌تری داشته باشند.

امروزه لنزهای طبی بیشتر جنبه درمانی دارند و به منظور رفع عیوب مختلف بینایی مثل دوربینی، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم چشمی توسط پزشک برای افراد تجویز می‌شوند. لنزهای طبی یک عدسی کوچک و بسیار ظریف هستند که بر روی قرنیه چشم قرار می‌گیرند و باعث عبور اکسیژن از خود و به داخل قرنیه چشم می‌شوند.

داشتن میدان دید بیشتر، راحتی استفاده، زیبایی چهره و راحت بودن در شرایط خاص مثل انجام فعالیت‌های ورزشی باعث شده تا افراد زیادی به جای عینک‌های طبی به سراغ لنز طبی بروند. در صورتی که شما هم قصد خرید لنز طبی و یا لنز رنگی را دارید یا می‌خواهید برای مطالعه، رانندگی، انجام تمرینات ورزشی، شنا و ... به جای عینک طبی از لنز چشمی طبی استفاده نمایید، یا اینکه برای خرید انواع لنز طبی به دنبال یک فروشگاه معتبر می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا هم شما را با انواع لنزهای طبی و مزایای استفاده از آن‌ها آشنا کنیم.

انواع لنز طبی

لنزهای طبی با توجه به جنسی که دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

لنز طبی سخت:

لنز طبی سخت که به آن لنزهای طبی نفوذپذیر گاز یا RGP هم گفته می‌شود، از جمله بادوام‌ترین مدل‌های لنز طبی هستند که در برابر تجمع رسوبات تولیدی چشم بر روی سطح لنز، مقاومت بالایی دارند. این نوع از لنزهای تماسی طبی، دید واضح و روشن‌تری را به افراد ارائه می‌دهند و از لحاظ قیمتی نسبت به دیگر انواع مقرون به صرفه‌تر هستند. لنزهای طبی سخت عمر طولانی‌تری دارند و کمتر دچار پارگی و آسیب می‌شوند، به همین دلیل شما می‌توانید برای مدت بیشتری از آن‌ها استفاده نمایید. قرار دادن لنزهای طبی سخت در داخل چشم بسیار آسان بوده، اما در مقایسه با لنزهای طبی نرم، ممکن است افراد برای سازگاری با آن‌ها نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. لنزهای RGP برای تمیز کردن و ضدعفونی شدن نیاز به فرایند پیچیده‌ای دارند.

لنز طبی نرم:

لنز طبی نرم که به آن Soft Contancts هم گفته می‌شود، دارای ساختاری نرم هستند و از پلاستیک‌های نرم و انعطاف‌پذیر تولید شده‌اند، این ویژگی در لنزهای طبی نرم باعث شده تا آن‌ها بتوانند اکسیژن‌رسانی بهتری را برای عنبیه چشم فراهم کنند. این مدل از لنزهای تماسی طبی، نسبت به انواع لنز طبی سخت دارای انعطاف‌پذیری بیشتری هستند و به همین دلیل افراد راحت‌تر و برای مدت زمان بیشتری می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. در میان انواع لنز طبی بر اساس جنس، کاربرد لنزهای طبی نرم در بین افراد رایج‌تر و متداول‌تر است و امکان انتخاب آن‌ها با توجه به مواد، طرح و رنگ و قدرت اصلاح مشکلات چشم برای همه افراد موجود دارد. اغلب افرادی که می‌خواهند از لنز به جای عینک طبی استفاده نمایند، بیشتر به سراغ لنز طبی نرم ‌می‌روند.

طریقه گذاشتن لنز طبی بر روی چشم

1- لنز را بر روی انگشت اشاره گذاشته و دقت داشته باشید که لنز بر عکس باشد.

2- با همان دست که لنز بر روی آن است، پلک پایینی را به پایین بکشید.

3- با دست دیگر پلک بالایی را به بالا بکشید و لنز را بر روی قرنیه چشم بگذارید.

4- بعد به آرامی پلک خود را رها کنید و پلک بزنید، تا لنز در جای خود قرار گیرد.

خرید لنز طبی

– نحوه خارج کردن لنز طبی از چشم

1- چشم ها را به سمت بالا ببرید (به بالا نگاه کنید)، و با انگشت وسطی پلک پایین را به سمت پایین بکشید.

2- با انگشت اشاره لنز را از روی قرنیه به سمت سفیدی چشم هل دهید.

3- با احتیاط و با انگشت شصت و انگشت اشاره لنز را بردارید.

4- لنز را که خارج کرده و بر روی کف دست بگذارید.

5- از محلول هایی که برای تمیز کردن لنز در نظر گرفته شده، چند قطره بر روی لنز بریزید و با دست دیگر لنز را به مدت 15 ثانیه با احتیاط تمیز کنید. (این روش برای لنز رنگی مد نظر نیست)

6- با محلول تمیز کننده هر دو طرف لنز طبی رنگی را به خوبی بشورید.

7- لنز را در جعبه مخصوص خود بگذارید و آن را با محلول ویژه پر کنید و در آن را ببنید.

8- همین روش را برای لنز دیگر هم انجام دهید.

خرید لنز طبی

لنزها برای استفاده در روز در نظر گرفته شده اند، آنها صبح بر روی چشم گذاشته می شوند و شب قبل از خواب باید از چشم خارج شوند. البته در دوره اخیر لنزهایی تولید شده که در زمان خواب هم نیازی به خارج کردن آنها نیست. اما بعد از استفاده طولانی مدت عوارض متعددی ایجاد می کنند، با این حال چشم پزشکان خوابیدن با لنز را توصیه نمی کنند، چرا که وقتی پلک ها بسته می شود، لنزها تحت فشار قرار می گیرند و این هم تغذیه چشم را مختل می کند.

همچنین به گفته پزشکان پنجاه درصد افراد بعد از مدت معینی نمی توانند از لنز استفاده کنند، چرا که لنزها در چشم مانند یک جسم خارجی محسوب می شوند و بعد از مدت زمان مشخصی سبب تحریک چشم شده و حساسیت چشم و ارتباط چشم با بیرون را از بین می برند در حالی که چشم همیشه نیاز به اکسیژن دارد.

به همین دلیل استفاده همیشگی و مداوم از لنز برای جوان های توصیه نمی شود. لذا می توان روزها از لنز و شب ها از عینک استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید