شرکت بیمه تعاون در صنعت بیمه آرام آرام جایگاه مناسبی را کسب می کند چرا که اقدامات مهمی انجام داده و توانسته عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد.فروش بیمه تعاون در سال جاری نسبت به سال قبل رشد دو برابری داشته است، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت افزایش پیدا کرده و سطح توانگری شرکت هم وضعیت خوبی پیدا کرده و از همه مهمتر نسبت خسارت شرکت کمترین نسبت خسارت در صنعت بیمه در شهریور امسال ثبت شد.

شرحی بر عملکرد و موقعیت بیمه تعاون در صنعت بیمه ایران

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، بیمه تعاون در شهریور امسال مبلغ ۱۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به سال قبل رشدی دو برابر را تجربه کرد. این شرکت در سال جاری مبلغ ۵ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال خسارت داد که نسبت خسارت شرکت به ۴۲ درصد رسید که یکی از کمترین نسبت های خسارت در صنعت بیمه ایران است و از همه مهمتر اینکه به گزارش برخی از کارشناسان، میزان درآمد شرکت، ۱۴۳ درصد رشد را نسبت به ماه گذشته کسب کرد. علاوه بر این، آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت های بیمه بر مبنای اطلاعات آخرین صورت های مالی مصوب، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت بیمه تعاون از دو هزار میلیارد ریال عبور کرده است.

در حقیقت، ظرفیت نگهداری در شرکت‌های بیمه در واقع میزانی از ریسک است که هر شرکت بیمه می‌تواند در هر رشته، بازار و یا منطقه قبول کند. ظرفیت نگهداری مشخص می‌کند که شرکت بیمه در هر ریسک، چه میزان از ارزش موضوع بیمه را می‌تواند نزد خود نگهداری کند و مابقی آن رقم باید از طریق بیمه اتکایی، به شرکت‌های واجد شرایط واگذار شود. بر این اساس، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت بیمه تعاون به رقم ۲ هزار و ۱۸ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال رسیده است.

از دیگر رخدادهای مهم و تاثیرگذار شرکت بیمه تعاون در سال جاری و برای پنجمین سال متوالی، قرار گرفتن در سطح یک توانگری مالی بود که گویای وضعیت خوب شرکت است.

بیمه مرکزی می گوید که نسبت توانگری مالی شرکت بیمه تعاون برای سال ۱۴۰۲ معادل ۱۴۹ درصد و سطح توانگری آن «یک» بوده است که بر اساس تازه ترین گزارش «آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت های بیمه بر مبنای اطلاعات آخرین صورت های مالی مصوب»، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت بیمه تعاون از دو هزار میلیارد ریال عبور کرده است.

شایان ذکر است که به لحاظ حرفه ای هم این شرکت اقدامات مهمی انجام داده است. محمد حسین یوسفی، مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه تعاون؛ از افزایش سقف سرمایه فوت و پوشش های جدید مسئولیت بیمه های زندگی خبر داد. او گفته که برآنیم تا با طراحی محصولات جدید در حوزه بیمه‌های عمر موجب فرهنگ‌سازی و ترویج بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای شویم که افزایش سقف سرمایه فوت و نقص عضو به همراه افزایش سقف پوشش های مسئولیت از جمله اقدامات تحقق این مهم می باشد.

به گفته او وقتی صحبت از بیمه‌های زندگی می‌شود بیشتر افراد تصور می‌کنند تنها کاربرد این نوع بیمه‌ها به پوشش بیماری‌ها و یا مرگ مربوط می‌شود اما این بیمه ها عملکرد گسترده تری داشته ومزایای بیشتری از جمله امکان دریافت سود مشارکت، دریافت سود تضمینی، امکان گرفتن وام ویا امکان خرید بدون محدودیت سنی و . . . را در بر می گیرد. از این رو افزایش سقف سرمایه و گسترش پوشش های گروه مسئولیت در بیمه نامه های زندگی بیمه تعاون مد نظر قرار گرفت تا علاوه بر توسعه فرهنگ این نوع بیمه ها و بالا بردن فروش آن ها، پاسخ مناسبی به اعتماد مشتریانمان دهیم.

بیمه تعاون در اقدامی سقف سرمایه فوت از ۱۰ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال، سقف سرمایه نقص عضو در اثر حادثه از ۱۰ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال، تعداد بیماری های خاص پوشش داده شده از ۵ بیماری به ۳۰ بیماری و سقف سرمایه از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱ میلیارد ریال و سقف سرمایه فوت در اثر حادثه از ۱۰ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال افزایش داده است.

گفتنی است "تعاون" در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه ۲۸ میلیارد تومانی آغاز کرد ولی افزایش نقدینگی و تورم در جامعه و بزرگ شدن صنعت بیمه مدیران شرکت را مجاب به افزایش سرمایه کرد. بنابراین، این شرکت طی دو مرحله، سرمایه شرکت را ابتدا به ۴۹ میلیارد تومان و سپس از محل آورده نقدی به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش داد. شرکت بیمه تعاون با هدف اصلاح ساختار مالی، تقویت بنیه مالی و بالاتر رفتن قدرت پذیرش و نگهداری ریسک، بهبود سطح توانگری مالی و رعایت تکلیف قانونی بار دیگر موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داد و در سال ۱۴۰۱ توانست سرمایه شرکت را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

همچنین ، بیمه تعاون با ۳۲۸ نفر نیروی انسانی علاوه بر دفتر مرکزی و وب سایت خدمات آنلاین دارای ۳۲ شعبه، ۱۰۱۸ نمایندگی و ۹۱۸ کارگزاری است و در ۲۸ استان کشور فعالیت دارد. این شرکت در سراسر کشور اقدام به جذب نماینده کرده و برای به حداقل رساندن ریسک جغرافیایی خود سیاستی اتخاذ کرده که در شهرها و شهرستان‌های کوچک حداقل یک نماینده فعال داشته باشد.

و در نهایت اینکه این شرکت علیرغم رقابت شدید و ورود بازیگران جدید در سال‌های اخیر، با حدود نیم میلیون بیمه‌شده سهم خود را در صنعت افزایش داده است. طبق بررسی‌ها سهم بیمه تعاون که در سال ۹۵ معادل ۰.۳ درصد بوده در سال ۱۴۰۰ به ۰.۹ درصد و در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱.۱ درصد رسیده است

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید