تهیه لنت ترمز برای سوناتا از اهمیت فراوانی برخوردار است از این رو با ما همراه باشید تا درباره بهترین لنت ترمز برای سوناتا بدانیم.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

سلام نو پلاس: لنت ترمز یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم ترمز هرخودرو به‌شمار می‌رود. درصورتی‌که لنت ترمز فرسوده شده باشد یا عملکرد مناسبی نداشته باشد، ایمنی راننده و سایر سرنشینان خودرو به شدت به خطر می‌افتد.

به همین دلیل با مشاهده هرگونه نشانه‌ای از خراب شدن لنت ترمز باید برای تعویض آن اقدام نمایید. لنت ترمز هیوندای سوناتا نیز ممکن است درصورت فرسودگی یا تمام شدن عمر مفید آن نیاز به تعویض داشته باشد.

انواع متنوعی از برندهای لنت ترمز هیوندا سوناتا در بازار وجود دارند که باتوجه به سال ساخت و مدل خودرو خود می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید. گفتنی است که لنت ترمز برندهای مختلف برای هیوندای سوناتا از نوع دیسکی هستند.

لنت ترمز تایومی نیز از جنس سرامیک بوده و ساخت کشور تایوان است. برند تایومی از جمله بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروی هیوندا سوناتا به‌شمار می‌رود و عمر مفید آن حداقل ۵/۲ برابر لنت‌های ترمز معمولی است.

استفاده از این لنت ترمز برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک بسیار مناسب است و استفاده از آن، ایمنی سایر قطعات خودرو شما را نیز تضمین می‌کند.

لنت ترمز دستی سوناتا

لنت یکی از بخش های ترمز است؛این وسیله مصرفی با دیسک خودرو تماس پیدا میکند و در اثر این تماس اصطحکاکی به وجود می آید که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف خودرو میشود، لنت خودرو از ترکیب چند مواد از جمله ریز فلزات نرم به اضافه ذغال مخصوص ترکیب شده است که باعث گیرایی بیشتر ترمز و بهتر نگه داشتن خودرو میشود و هنگام استفاده از لنت ها سرعت ماشین به حداقل یا ایست کامل خودرو میشود.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

لنت ترمز جزء قطعات مصرفی است و طول عمر ان برحسب کارکرد خودرو مشخص میشود.

لوازم یدکی هیوندای باید با مدل اتومبیل متناسب باشد و همچنین برای کارخانه اتومبیل سازی یا زیر مجموعه‌ های همان خودرو سازی باشد.

با توجه به اهمیت قطعات یدکی، نباید از قطعات و لوازم یدکی تقلبی استفاده کرد. استفاده نکردن از قطعات یدکی اورجینال نه تنها باعث عملکرد خوب اتومبیل نمی‌شود بلکه روی دیگر قطعات نیز تاثیرات مضر مستقیمی می‌گذارد.

پس لوازم یدکی فابریک مهم ترین نکته در رابطه با قطعات یدکی است که در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

توصیه می کنیم برای تعویض قطعات یدکی و تعمیرات اتومبیل به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید. تا از نصب صحیح لوازم یدکی اطمینان حاصل کنید تا دچار دل مشغولی های آینده نشوید.

لنت ترمز خودرو بر اساس جنس و مواد اصطکاکی آن به چند نوع سرامیکی، غیرفلزی و نیمه‌فلزی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها می‌پردازیم. شایان ذکر است که پس از لنت اصلی، بهترین و محبوب‌ترین انواع لنت ترمز هیوندا سوناتا از نوع سرامیکی و نیمه‌فلزی هستند.

لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمز سرامیکی یکی از بهترین انواع لنت ترمز خودروها به‌شمار می‌رود که نسبت به انواع غیرفلزی و نیمه فلزی از دوام، کیفیت و استحکام بیشتری برخوردار است.

این نوع لنت ترمز هنگام ترمزگیری کمترین سروصدا را ایجاد می‌کند، در اثر تغییرات دما و استفاده مداوم از آن، دیرتر دچار فرسودگی می‌شود و نسبت به سایر انواع لنت ترمز هنگام ترمزگیری کمترین گرد و غبار را ایجاد می‌کند.

باتوجه به مزیت‌های یاد شده قیمت لنت ترمز سرامیکی نسبت به انواع غیرفلزی و نیمه فلزی تا حدی بالاتر است.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

لنت ترمز نیمه فلزی یا متالیک

لنت ترمز نیمه فلزی از ترکیبی از فلزات و الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و نسبت به لنت ترمز غیرفلزی از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار است.

این نوع لنت ترمز که قیمت مناسب‌تری نسبت به نوع سرامیکی دارد در زمره پرفروش ترین انواع لنت ترمز خودروها به‌شمار می‌رود.

لنت ترمز متالیک در انتقال درجه حرارت عملکرد بسیار خوبی دارد و به خنک شدن سیستم ترمز کمک شایان توجهی می‌کند اما نسبت به سایر انواع لنت ترمز سروصدای بیشتری هنگام ترمزگیری ایجاد می‌کند.

لنت ترمز متالیک پارس یکی از محصولات باکیفیت و صادراتی ایران به‌حساب می‌آید، برای هیوندا سوناتا NF که ساخت آن مربوط به سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ است، موجود بوده و دیسک چرخ را دچار خوردگی نمی‌کند.

خرید لنت ترمز سوناتا

با توجه به این که خودروهای وارداتی معمولا قدرت و عملکرد بالایی دارند پیشنهاد می‌شود که به هنگام خرید لوازم جانبی مربوط به این خودروها محصولاتی با بهترین کیفیت را بخرید.

خودرو سوناتا Hyundai Sonata یک ماشین وارداتی و لنت ترمز سوناتا یکی از تجهیزاتی است که کیفیت در خرید آن‌ها عاملی تاثیرگذار است.

سوناتاها از جمله ماشین‌های وارداتی زیبا هستند که محبوبیت به نسبت خوبی در ایران دارند. سوناتا ماشینی است که قدرت مناسب و امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی دارد و در واقع یک نمونه ماشین همه چیز تمام محسوب می‌شود.

توان بالای این خودرو به راننده‌ی خود این امکان را می‌دهد که با سرعت زیادی حرکت کنند در نتیجه وجود یک لنت ترمز مناسب برای این خودروها بسیار مهم می‌باشد.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

فرقی ندارد که با چه نوع خودرویی در حال رانندگی هستید، ادامه رانندگی با لنت تزمز فرسوده می‌تواند آسیب‌ها و خطرات جبران ناپذیری برای راننده، سرنشینان و خودرو شما به‌بار بیاورد.

بنابراین حتی طی کردن مسیری کوتاه با لنت ترمز فرسوده می‌تواند هزینه‌های سنگینی بسیار بیشتر از هزینه تعویض لنت را به شما تحمیل کند.

باتوجه به تنوع برندهای لنت ترمز هیوندای و نظر به اینکه انواع بی‌کیفیت و تقلبی آن‌ها نیز در بازار به فروش می‌رسند توصیه می‌شود که لنت ترمز را از فروشگاه‌های معتبر و خوشنام خریداری نمایید تا از مرغوبیت و دوام آن اطمینان داشته باشید.

فرسودگی و استهلاک اجزای سیستم ترمز به‌خصوص لنت ترمز سوناتا تا حد زیادی به عادات رانندگی شما بستگی دارد و درصورت استفاده صحیح دوام لنت ترمز خودرو شما می‌تواند طولانی باشد.

با این‌حال هرلنت ترمز عمر مفیدی دارد و با گذر زمان و استفاده مداوم تحلیل می‌رود.

باتوجه به مکانیسم ترمز خودروی سوناتا لنت‌های جلو سریع‌تر از لنت‌های عقب دچار فرسودگی ‌شده و نیاز به تعویض خواهند داشت.

بهتر است هربار که خودرو خود را برای سرویس‌های دوره‌ای به تعمیرکاران مجرب می‌سپارید از آن‌ها بخواهید که سلامت لنت ترمز جلو و عقب خودرو را نیز بررسی کنند.

درصورتی‌که هنگام رانندگی هریک از علائم زیر را مشاهده نمودید در اسرع وقت برای تعویض و خرید لنت ترمز سوناتا اقدام نمایید.

  • لرزش فرمان یا پدال ترمز هنگام ترمزگیری
  • استشمام بوی سوختگی از سیستم ترمز
  • شنیدن صدای جیرجیر، سوت یا جیغ هنگام ترمزگیری
  • روشن شدن چراغ هشدار اتمام لنت
  • کشیدگی خودرو به طرف چپ یا راست

شاید در نگاه اول به نظرتان بعید به نظر برسد که خرید اینترنتی لنت معقول باشد و فکر می‌کنید برای بررسی یک لنت حتما باید حضوری مراجعه کنید و از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

اگر چه مراجعه حضوری و مشاوره‌های یک تعمیرکار بسیار مفید و معمول‌تر می‌باشد اما کماکان خرید اینترنتی از یک فروشگاه معتبر این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی کالایی تضمین شده با قیمتی مناسب برای خود تهیه نمایید.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

قیمت لنت ترمز جلو سوناتا

قیمت لنت ترمز هیوندا سوناتا باتوجه به برند لنت و مرغوبیت آن و همچنین مدل و سال ساخت خودرو متفاوت است.

از طرفی دیگر قیمت لنت‌ جلو سوناتا با لنت ترمز عقب آن تا حدی متفاوت است. باتوجه به اینکه لنت ترمز یک قطعه مصرفی است و به‌طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد توصیه می‌شود که حتما لنت ترمز سوناتا را با کیفیت بالا و از برندهای معتبر تهیه نمایید.

همچنین نظر به اینکه لنت‌های ترمز تقلبی نیز در بازار به فروش می‌رسند که می‌توانند موجب آسیب رسیدن به سایر قطعات خودرو شما شوند، بهتر است لنت ترمز خودرو را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

لنت ترمز جلو هیوندای سوناتا انواع تست های سایش، برش، چسبندگی و سختی رو در طی شرایط استاندارد گذرانده و حالا با پایداری و ضریب اصطکاک بالا، در شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی کار میکنه و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خودش رو از دست نمیده.

همچنین استحکام بی‌نظیری در مقابل سائیدگی داره و به هیچ وجه باعث خراش کاسه ترمز نمیشه‌.

به همین دلیل بهتره که پیشگیری رو به درمان اولویت بدید و به طور متوسط هر ۵۰ هزار کیلومتر لنت خودرو رو تعویض کنید.

البته خوبه بدونید که ترمزهای جلو نسبت به ترمزهای عقب بسیار سنگین‌تر هستند و به علت درگیری بیشتر خیلی زودتر از ترمزهای عقب نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

به طوری که بهتره تا بعد از ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر، لنت جلو و بعد از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی لنت عقب خودرو کامل خالی و عوض بشه.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

در صورت شندین صدای بلند در زمان ترمز گرفتن، روشن شدن چراغ هشدار لنت ترمز، چسبیدن لنت به دیسک بدون ترمز زدن، کشیده شدن ماشین حتی با گرفتن پدال ترمز، پله شدن پدال ترمز، شیشه کردن سطح لنت، ایجاد ترک و شکستگی روی سطح لنت و مشاهده سایش لنت های ترمز تا حد آخر لنت، دیگه وقت اون رسیده که لنت ترمز جلو خودروی خودتون رو تعویض کنید.

لنت عقب سوناتا yf

سوناتا YF به عنوان ششمین نسل از هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی شد.

از آنجایی که نسل پنجم سوناتا نیز خودرویی موفق بود، می‌شد حدس زد که در نسل ششم نیز این موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد اما سوناتا نسل ششم را با طراحی بسیار پیشگامانه و مدرن معرفی کرد و همین مساله در کنار امکانات زیادی که این خودرو ارائه می‌داد سبب شد تا از موفق‌ترین خودروهای وارداتی بازار باشد.

سوناتا YF در زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۱۱ رقبایی مانند نیسان تیانا و تویوتا کمری داشت و تقریبا می‌توان سوناتا را از بسیاری جهات بهترین خودروی کلاس در آن زمان دانست.

هیوندای مثل همیشه در سوناتا روی امکانات زیاد خودرو و طراحی فراتر تاکید داشت و به این ترتیب در سوناتا YF تجهیزاتی می‌دیدید که به ندرت در این کلاس خودرویی وجود داشتند.

سوناتا YF تا سال ۲۰۱۳ عرضه شد و در سال ۲۰۱۴ نیز یک فیس لیفت جزیی روی آن اجرا شد و در بازار ایران معروف به سوناتا رینگ کادنزایی هستند! در مدل ۲۰۱۴ رینگ‌های خودرو ، سپرها و گرافیک درون چراغ‌های عقب مقداری متفاوت است.

مدل دوم و نسل ششم این خودرو که در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تولید شده است به سوناتا YF شهرت دارد.

این مدل از خودروی سوناتا نسبت به نسل قبلی دارای ارتفاع و وزن کمتر و طول بیشتری است. از نظر فنی نیز، سوناتا YF دارای موتور ۴ سیلندر ۴/۲ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب بخار است.

گفتنی است که لنت ترمز جلو سوناتا YF از برندهای NHC، اکوگلد، ام بی کوریا، های کیو، پارس لنت، تایومی، لئون، فریکسا و های تک در فروشگاه موجود است.

همچنین لنت ترمز هیوندای سوناتا YF در چرخ‌های عقب را می‌توانید از میان برندهای NHC، فریکسا، ام بی کوریا، اکوگلد، فدرال، های کیو، یس کیو، پارس لنت، فیکسن، تایومی، لئون و های تک انتخاب کنید.

بهترین لنت ترمز برای سوناتا

لنت ترمز فدرال، یکی از محصولات باکیفیت ساخت کشور انگلستان است که برای خودروی هیوندا سوناتا YF موجود است، سروصدا تولید نمی‌کند و از قدرت ترمزگیری مناسبی برخوردار است.

لنت ترمز متالیک اکوگلد که ساخت کشور کره جنوبی است برای هیوندا سوناتا مدل YF که ساخت سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ است موجود بوده و از قدرت ترمزگیری بالایی برخوردار است.

برند اکوگلد باتوجه به کیفیت بی‌نظیر آن یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای لنت ترمز در بازار به‌حساب می‌آید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید