انتخاب و خرید لنت ترمز مهم است به همین جهت همراه باشید تا بدانیم بهترین مارک لنت ترمز چیست.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

سلام نو پلاس: لنت ترمز یکی از مواد مصرفی در خودرو است که در سیستم ترمز خودرو بسیار مهم است و اصطکاک با دیسک چرخ هر خودرویی را متوقف می کند.

اگر به علائم تعویض لنت ترمز دقت کنید به راحتی می توانید از تصادفات احتمالی جلوگیری کنید.

برخی از نشانه های بارز تعویض لنت ترمز شامل روشن شدن چراغ ترمز یا نیاز به طی مسافت های طولانی تر برای توقف کامل خودرو است که باید در نظر گرفته شود.

همچنین مالک هر خودرو می تواند با تماس با تعمیرگاه ها یا مسئولین هر شرکت از وضعیت لنت ترمز خودروی خود مطلع شود.

انواع لنت ترمز

لنت ترمز ماشین مثل بسیاری از دیگر محصولات صنعتی دنیا به مرور زمان دچار تحولات بسیاری شده است. همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تعیین استانداردهای جدید در مقوله‌ی ایمنی و یا مسائل زیست‌محیطی، لنت‌ها تغییرات بسیاری داشته‌اند.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

انواع لنت ترمز در خودروها

۱- لنت ترمزهای دیسکی

لنت‌های دیسکی زمانی تولید شدند که ساختار چرخ‌ها متفاوت شد و دیسک چرخ جایگزین کاسه چرخ شد.

لنت‌های دیسکی تخت هستند و سطح صاف آنها با سطح هموار دیسک‌ها سایش پیدا می‌کند خودرو را از حرکت بازمی‌دارد.

در این مدل‌ها دو لنت که در انگلیسی به آنها Brake Pad گفته می‌شود در دو سوی دیسک چرخ قرار می‌گیرند.

هنگامی که راننده روی پدال ترمز می‌فشارد نیروی پدال از طریق روغن ترمز و شلنگ ترمز به کالیپر منتقل می‌شود و با بسته‌شدن پیستون‌های کالیپر، لنت‌ها از دو طرف به سمت دیسک هل داده می‌شوند.

تا زمانی که فشار پدال ادامه داشته باشد، روغن ترمز نیرو را منتقل می‌کند و عمل توقف ادامه می‌یابد.

لنت ترمزهای دارای آزبست

لنت ترمزها با مواد مختلفی ساخته می‌شوند. در ابتدا و در سال‌های دورتر بخش عمده‌ای از این مواد آزبست بود.

لنت‌های آزبستی یک نوع خاص از لنت ترمز محسوب نمی‌شود و آزبست ممکن است در هر دسته‌ای وجود داشته باشد؛ اما به دلیل اهمیت این ماده آن را به صورت جداگانه قرار دادیم تا هرکجا که اسم لنت آزبستی را شنیدید از آن دور شوید.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

آزبست گیرایی خوبی داشت و موجب توقف خودرو می‌شد.

اما پس از آزمایشات مختلفی که شرکت‌های زیست‌محیطی معتبر دنیا انجام دادند به این نکته پی بردند که آزبست دارای مواد سمی و سرطان‌زا است؛ ضمن اینکه ذرات معلق تولید شده در این لنت‌ها نانومتری بودند و بدون آنکه دیده شوند در هوا پخش می‌شدند.

ذرات آزبست که مثل سوزن‌های غیرقابل مشاهده در هوا پخش می‌شوند در ریه‌ها فرو می‌رود و این شروعی است برای بروز مشکلات مختلف ریوی و سایر تاثیرات منفی بر حوزه‌ی سلامتی انسان.

لنت ترمز نیمه فلزی

به این لنت‌ها که لنت‌های کم فلز، نیمه متالیک یا نیمه زینتری نیز می‌گویند محصولاتی هستند که از ترکیب مواد سایشی تولید شده‌اند.

در این لنت‌ها بجز سایر مواد اصطکاکی که فرمولاسیون مخفی شرکت‌هاست، مقداری هم فلز به کار رفته است. این لنت‌ها گیرایی خوبی دارند ولی در تولید سروصدا و یا ایجاد بوی ترمز بی‌عیب نیستند.

پس از مدتی استفاده از این مدل لنت ترمز صدای آن را خواهید شنید. امروزه این لنت‌ها چندان مورد استقبال نیستند و در کشورهای پیشرفته استفاده نمی‌شوند.

– لنت ترمز فلزی

در بررسی انواع لنت ترمز باید به مدل تمام فلزی یا زینتری اشاره کرد. این مدل از لنت‌ها گیرایی بسیاری عالی دارند.

اما به دلیل وجود فلز زیاد در آنها احتمال ایجاد سروصدا بسیار زیاد است. همچنین در آب‌وهواهای مختف عملکرد یکسانی ندارند و در محیط‌های مرطوب و یا خیلی خشک کارایی آنها دچار تغییر می‌شود.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

با این حال برای برخی از مدل‌های مسابقه‌ای و یا موتورسیکلت‌ها از لنت فلزی استفاده می‌کنند تا بتوانند سرعت وسیله‌ی نقلیه را به صورت ناگهانی کاهش دهند.

این لنت‌ها با توجه به فلزی بودن در صورت گرم‌شدن عملکرد بهتری پیدا می‌کنند؛ اما اگر گرما از حدی بیشتر شود عملکرد آنها به صورت ناگهانی کاهش می‌یابد.

همچنین به دلیل آلاینده بودن و داشتن مواد سمی که در نتیجه‌ی اصطکاک در هوا پخش می‌شوند، استفاده از آنها در کشورهای پیشرفته مرسوم نیست.

– لنت ترمز اورگانیک

لنت‌های اورگانیک همانطور که از نام آنها مشخص است دوستدار محیط زیست هستند.

مواد به‌کاررفته در تولید این لنت‌ها همگی طبیعی هستند و ضرری برای محیط‌زیست ندارند؛ با این حال استفاده از آنها چندان مورد استقبال قرار نگرفت؛ چرا که عمرشان خیلی زود تمام می‌شود و نیاز به تعویض دارند.

همچنین در شرایط مختلف جوی نیز عملکرد آنها دچار تغییر می‌گردد.

اگر جزو رانندگانی باشید که در مسیرهای شهری تردد می‌کنند این لنت دوام چندانی برای شما نخواهد داشت و باید خیلی زود دوباره به سراغ تعویض‌کار لنت بروید.

– لنت ترمز سرامیکی، تکنولوژی درخشان

در بررسی انواع لنت ترمز به مدل لنت‌های سرامیکی می‌رسیم. محصولی که نتیجه‌ی آخرین تکنولوژی و دانش دنیا است. امروزه تمام کشورهای پیشرفته مثل امریکا و ژاپن و خودروسازان مطرح دنیا به استفاده از این مدل لنت ترمز روی آورده‌اند. اما دلیل این امر چیست؟

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

لنت‌های سرامیکی از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و دارای ذرات سمی نیستند. آزمایشات مختلف در مراکز معتبر بین‌المللی نشان داده که این لنت‌ها در شرایط مختلف آب‌وهوایی عملکرد یکسان دارند و دچار افت کیفیت نمی‌شوند.

لنت سرامیکی هرچه گرمتر می‌شود گیرایی بهتری پیدا می‌کند و ایمنی بالاتری را رقم می‌زند.

ترکیب موادی که برای مدل سرامیکی اختراع شده یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن است.

شاید جالب باشد که بدانید طول عمر این لنت‌ها چند برابر سایر مدل‌هاست و در ترافیک شهری یا حتی ترمزهای ناگهانی در جاده‌ها دوام بالایی دارند.

لنت سرامیکی به دلیل محسنات ذکر شده در بالا، امروز مورد استفاده‌ی برندهایی مثل بنز، بی ام و، تویوتا و تقریبا تمام شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیاست.

لنت سرامیکی خیال آنها را بابت توقف وسایل نقلیه‌ی تولیدی‌شان، ایمنی سرنشینان و همچنین اخذ مجوزهای محیط‌زیستی راحت کرده است.

بهترین مارک لنت ترمز

بهترین مارک لنت ترمز ممکن است بسته به نوع خودرو و شرایط استفاده متفاوت باشد. هنرمندان لنت ترمز، یکی از معروفترین و معتبرترین تولیدکنندگان لنت ترمز است.

همچنین، برندهای دیگری مانند مارک پارس ؛ مارک تکستار ؛ مارک امکو ؛ مارک لیا لنت و مارک سایلنت نیز به عنوان مارک های محبوب و با کیفیت شناخته شده اند.

در هر صورت، برای انتخاب بهترین لنت ترمز برای خودروی خود، بهتر است به دستورالعمل تولیدکننده خودرو و همچنین توصیه های تکنسین های تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید.

آنها با توجه به شرایط رانندگی، نوع لنت هایی را توصیه خواهند کرد که بیشترین عملکرد و ایمنی را برای خودروی شما فراهم می کنند.

مارک پارس

این مجموعه دارای بیش از 35 سال سابقه در تولید و استفاده از تکنولوژی روز و ماشین آلات تمام اتوماتیک و تحویل بهترین مواد اولیه از منابع معتبر جهانی و تبادل اطلاعات و ارتباط نزدیک و مستمر می باشد.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

با علم، تحقیق و توسعه. اینترنشنال محصولات خود را در بالاترین سطح کیفی تولید و عرضه می کند و سال هاست که به عنوان واحد با کیفیت نمونه برداری شده توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و وزارت صنعت معرفی شده است.

مارک تکستار

لنت های تکستار با استفاده از فناوری خط ترمز و توجه به نصب، حداکثر ایمنی، عملکرد و راحتی را تضمین می کنند.

این روش عملکرد لنت ترمز تکستار بیش از 100 سال است که در زمینه تولید لنت ترمز وجود دارد.

با توجه به این ویژگی ها، لنت ترمز Textar هنوز یک تولید کننده قابل اعتماد برای مشتریان در سراسر جهان است.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

مارک امکو

شرکت مادر تخصصی مهر خودرو جهان در سال 1369 با هدف تولید، توزیع و تامین قطعات انواع خودروهای داخلی و خارجی (خودرو و سنگین) و همچنین تولید و نصب لنت ترمز، دیسک، دیسک کلاچ نام Emco.

با همکاری مهندسین و تکنسین های مجرب کشور راه اندازی شده و با تکیه بر استراتژی رقابت پذیری و تولید با کیفیت بازار قطعات خودرو با سطح کیفی محصولات اورجینال با چشم انداز تولید جهانی، محصولات خود را در مراکز فروش و نمایندگی ها عرضه می کند.

مارک لیا لنت

برند لی لنت فعالیت خود را در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ در زمینه تولید لنت ترمز خودرو و خودروهای سنگین، راهسازی و موتورسیکلت آغاز کرد.

این برند برای پیشبرد اهداف کارآفرینی و تولید ملی با استخدام کارمند ایرانی سعی در گسترش تولید کالای با کیفیت ایرانی دارد.

مارک سایلنت

این پد تولید شده توسط برند سایلنت، طبق برخی نقل قول ها، از مواد اولیه و فناوری کره جنوبی ساخته شده است.

این لنت ترمز دارای پلمپ استاندارد ایران و بدون آزبست، بدون صدا و دارای طول عمر بالا می باشد. همچنین بد نیست بدانید که این پد با کمک متخصصان ایرانی در داخل کشور تولید می شود.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

لنت ترمز ۲۰۶

لیست قیمت لنت ترمز پژو 206 برای تیپ‌ها و مدل‌های مختلف و برندهای لنت ترمز که برای این مدل‌های متنوع 206 در بازار به فروش می‌رسد.

هنگام خرید لنت ترمز 206 باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید تا خریدی بهتر داشته باشید. لنت‌هایی که در بازار موجود هستند دو نوع دارند.

یک نوع بر روی لایه فلزی یک لایه نرم‌تر قرار گرفته است. در نوع دیگر، با پرچ کردن ایجاد اصطکاک انجام می‌گیرد.

این روش‌ها باعث می‌شوند تا لنت ترمز عقب پژو 206 و لنت ترمز جلو پژو 206 دارای عمر طولانی‌تری باشد.

قیمت لنت ترمز پژو 206 تیپ 1، 2، 3

مدل و برند لنت ترمز قیمت
لنت ترمز عقب پژو 206 تیپ 3 ~ برند پارس لنت (ایرانی) 569,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 مدل 1400cc شامل تیپ1، تیپ2، تیپ3 و مدل V20 -همگی تولید قبل از 1392 ~ برند پارس (ایرانی) 375,000 تومان – 439,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 مدل 1400CC شامل تیپ1،2،3 و مدل V20 تولید قبل از 1392 ~ برند اوفیلیس (آلمانی) از 619,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 مدل 1400CC شامل تیپ1،2،3 و مدل V20 تولید قبل از 1392 ~ برند کوریا تک (کره ای) از 595,000 تومان

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

قیمت لنت ترمز پژو 206 تیپ 5

مدل و برند لنت ترمز قیمت
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 تیپ 5 مدل 1600cc تولید سال 1392 به بالا ~ برند مریت (ایرانی) از 280,000 – 349,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 تیپ 5 مدل 1600cc تولید سال های قبل از 1392 ~ برند های تک (کره ای) از 650,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 تیپ 5 مدل 1600cc تولید سال های قبل از 1392 ~ برند بلو (چینی) از 495,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 تیپ 5 مدل 1600cc تولید سال های قبل از 1392 ~ برند پارس (ایرانی) از 445,000 تومان
لنت ترمز جلو و عقب پژو 206 تیپ 5 مدل 1600cc تولید سال های قبل از 1392 ~ برند مریت (ایرانی) از 365,000 تومان

لنت ترمز دوچرخه

هنگام خرید بهترین لنت ترمز دوچرخه لقمه ای، باید به معیارهای مختلفی توجه کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. این معیارها عبارتند از:

نوع دوچرخه:

نوع دوچرخه ای که دارید (مثلاً جاده ای، کوهستان، شهری و غیره)، تاثیر مستقیمی بر نوع لنت ترمز دارد. معمولاً برندهای تولیدکننده لنت ها، محصولات خاصی برای هر نوع دوچرخه تولید می کنند.

جنس لنت:

لنت های ترمز معمولاً از جنس های مختلفی تهیه می شوند از جمله رزینی و سرامیکی و.. هر کدام از این جنس ها ویژگی ها و عملکرد متفاوتی دارند. برای مثال، لنت های فلزی معمولاً مقاومت بالا در برابر گرما و سایش دارند، اما ممکن است دوچرخه تان را در حالت مرطوب و باران زده به خطر اندازند.

بازده ترمز:

بازده ترمز، توانایی لنت ها در توقف دوچرخه شما را تعیین می کند. لنت های با بازده بالا به سرعت و کارایی بیشتری می توانند دوچرخه را توقف دهند.

عمر مفید:

عمر مفید لنت ها نیز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار دهید. لنت های با عمر مفید بیشتر، کمتر نیاز به تعویض دارند و اقتصادی تر هستند.

بهترین مارک لنت ترمز + انواع لنت ترمز

ترمز بر روی شیب:

اگر شما از دوچرخه برای کوهنوردی یا مسابقه کوهستان استفاده می کنید، توانایی ترمز کارآمد بر روی شیب ها بسیار مهم است. لنت های مناسب برای کوهستان باید عملکرد خوبی بر روی سطوح کوهستانی داشته باشند.

توافق با سیستم ترمز:

اطمینان حاصل کنید که لنت ها با سیستم ترمز دوچرخه تان سازگار هستند. برخی از لنت ها به طور خاص برای سیستم های ترمز دیسکی یا V-Brake طراحی شده اند.

قیمت:

قیمت همیشه یک معیار اهمیت آمیز در خرید محصولات است. لنت های گران قیمت ممکن است برتری های خاصی داشته باشند، اما باید با نیازها و بودجه ی خود هماهنگ باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید