۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 55470186

اطراف تهران روستاهای زیبا و تماشایی بسیاری وجود دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره روستای شگفت انگیز برگ جهان بدانید.

روستای شگفت انگیز برگ جهان

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از بهترین مناطق اطراف تهران که افراد می توانند برای داشتن تعطیلات خوب و هم چنین گذراندن آخر هفته ای خاطره انگیز به آن مراجعه نمایند، روستای برگ جهان می باشد.

این روستا به عنوان یکی از بخش های دهستان لواسان کوچک در شهرستان شمیرانات می باشد و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد.

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی از مناطق زیبای اطراف تهران می باشد که با فاصله ای کم از پایتخت توانسته عده زیادی از مردم این شهر را به سمت خود جذب نماید.

آب و هوای خوب این شهر به خصوص در فصول بهار و تابستان به قدری دل پذیر بوده که توانسته افراد زیادی را به سمت خود بکشاند.

بهتر است اگر می خواهید برنامه ای برای سفر به این روستای زیبا بگذارید، ماه های سرد سال را برای این منظور انتخاب نکنید چرا که دمای هوا در این ایام پایین بوده و سرما شما را آزار خواهد داد.

مگر این که خودروی آفرودی داشته و تجربه این مدل سفر ها را نیز داشته باشید.

روستای شگفت انگیز برگ جهان

یکی از مواردی که درباره بخش مسکونی روستای برگ جهان باید به آن اشاره کرد، استفاده از مصالحی همانند سنگ، خشت، گل و چوب در ساخت خانه ها می باشد که البته این مورد در سال های اخیر و با ساخت ساختمان های جدید کمتر به چشم می خورد و تنها در بخش هایی از روستا مثل محله سرده می توانید آن ها را از نزدیک ببینید.

از مورادی که در ساخت این گونه ها خانه ها رعایت میشد، حضور خانه و اتاق های متعدد آن در اطراف زمین و قلب آن حیاط و باغچه ها بودند.

افراد ساکن این منازل می توانستند با پله های سنگی به هر کدام از اتاق ها که در اطراف حیاط قرار داشت برسند.

یکی از ایراداتی که می توان از پله های این منازل گرفت، ارتفاع آن هاست که بین ۲۰ تا ۳۵ سانتی متر بودند.

هم چنین اتاق های گفته شده در اطراف معمولا در حدود ۲ متر بالاتر از سطح حیاط قرار داشتند تا اهالی بتوانند از زیر زمین برای جمع آوری آذوقه و یا تبدیل آن به اتاق هایی اضافه استفاده نمایند.

اگر به بخش های جدید تر روستا بروید می توانید خانه هایی را ببینید که بعد از مرمت سقف آن ها شیروانی و یا ایزوگام شده اند.

خانه های قدیمی معمولا تنها یک طبقه داشتند ولی ساختمان های جدید تاسیس شده در روستای برگ جهان همگی دو تا سه طبقه دارند.

ارتفاع این روستا از سطح دریا به ۲۰۲۷ متر می رسد که این موضوع بر روی اقلیم این منطقه نیز تاثیر به سزایی گذاشته است.

همین شرایط آب و هوایی نیز سبب شده تا شغل اکثر مردم در این روستا باغداری، زراعت و یا دامداری باشد به گونه ای که گندم و جو از اصلی ترین گزینه های مربوط به محصولات زراعتی روستاست.

روستای شگفت انگیز برگ جهان

البته با مراجعه به روستای برگ جهان می توانید از دیگر محصولات روستا همانند گردو، زردآلو، آلبالو، سیب، هلو و… سفارش دهید و این موارد را بدون واسطه با کیفیت خوب برای خود یا عزیزانتان تهیه نمایید و از این جهت به مردم این روستا در درآمدزایی کمک خواهید کرد.

روستای برگ جهان کجاست

گفتیم که این روستا از توابع دهستان لواسان کوچک و بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران است.

بنابراین از تهران راه‌های دسترسی به روستای برگ جهان شامل دو مسیر دسترسی است: یکی اینکه از تهران به شهر لواسان رفته و از آنجا به نارون، هنزک، افجه می رسید و در نهایت به روستای زیبای برگ جهان راه پیدا می کنید این راه آسفالته است.

و دیگر اینکه باز هم می توانید از تهران و از مسیر جاجرود، سد لتیان، نیکنامده، به برگ جهان بروید که این راه هم اسفالته است اما در قسمت انتهایی، راه به بازسازی نیاز دارد.

فاصله تهران با برگ جهان حدودا ۴۰ کیلومتر است، اگر از داخل شهر تهران می خواهید به این روستا بروید از اتوبان شهید بابایی جاده لشگرک به شهر لواسان بروید و بعد به روستای افجه رسیده و سپس راه روستای برگ جهان را در پیش بگیرید.

روستای برگ جهان از توابع دهستان لواسان کوچک است که جزو بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران محسوب می‌شود. این روستا در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد و فاصله آن تا لواسان به ۱۳ کیلومتر می‌رسد.

آدرس: استان تهران، لواسان، ۱۱ کیلومتری روستای افجه، روستای برگ جهان

برگ جهان از جمله روستاهای قدیمی منطقه لواسانات به حساب می‌آید و گواه این موضوع نیز سفال‌های به دست آمده از لایه زیرین این روستای کوهستانی هستند.

روستای شگفت انگیز برگ جهان

با این حال، روستای برگ جهان نیز مثل بسیاری از نقاط دیگر کشور، در گذر زمان، حوادث طبیعی و ساخت و سازهای بی‌رویه، هویت اصلی خود را از دست داده است.

آب‌وهوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است؛ با این حال، زیباترین مناظر روستا را در پاییز خواهید دید که ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه‌ای را پیش روی شما می‌گذارد.

از جاذبه‌های گردشگری روستای برگ جهان می‌توان به رودخانه، درختان میوه، مزارع گندم و جو، کوچه باغ‌ها، مقبره امامزاده اسماعیل، تپه تنگل‌خانه، آبشار برگ جهان اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لبافی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    نویسنده متن فرد ناآگاه و نا آشنا به منطقه می باشد. این منطقه یک دانه خوشه گندم و جو کاشته نمی شود. بی جهت به مردم اطلاعات غلط ندهید.
  • شهرزاد تکنیپه DE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    از معرفیِ این روستا، که ندیده عاشقش شدم، فوق العاده سپاسگزارم. تمامِ توصیف از این دهکدهٔ رویایی رو می تونم جلوی چشمام به خوبی تصورکنم. آیا امکانش هست نرخِ زمین یا خونه ویا احتمالاً آپارتمان رو هم بنویسین که اگه با بودجهٔ ما هماهنگی داشته باشه، همسایه بشیم. از پاسخ سریع شما بی نهایت سپاسگزار می شم. با احترام شهرزاد تِکنیپه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید