۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 55469010

تجربه حضور در جنگل بسیار دلنشین است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم جنگل ابر کجاست.

جنگل ابر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال قرار گرفته و چون در اکثر مواقع فضای اطراف آن را اقیانوسی از ابر فرا گرفته، به این نام معروف شده است.

در این جنگل، ابرها آنقدر به درختان نزدیکند که به نظر می‌رسد جنگل سوار ابرها شده است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد.

جنگل ابر شاهرود

قدمت این جنگل به دوران جنگل‌های هیرکانی برمی‌گردد که متعلق به بقایای دوره سوم زمین‌شناسی هستند.

قرارگیری جنگل ابر در میان دو اقلیم خشک و نیمه‌خشک، و مرطوب و نیمه‌مرطوب باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری شگفت‌انگیزی در این منطقه شده است.

تنوع گونه‌های حیوانی ابر هم در نوع خود جالب است؛ حیواناتی مثل اسب، خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، شوکا و بز در این جنگل دیده می‌شوند.

جنگل ابر کجاست؟

پرندگان جنگل هم از قافله گوناگونی جا نمانده‌اند و پرندگانی مثل کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول در آنجا خانه دارند.

جنگل ابر محلی مناسب برای تفریح، کوهنوردی، دوچرخه سواری در جنگل، کمپینگ و اطراق شبانه است.

فرقی نمی‌کند تصمیم بگیرید چند ساعت را در جنگل ابر شاهرود سپری کنید یا شب را آنجا بمانید؛ در هر صورت، جنگل ابر جاذبه‌هایی برای شگفت‌زده کردن شما در دل خود دارد.

این جنگل زیبا می‌تواند مقصدی مناسب برای عکاس‌ها و عاشقان طبیعت باشد که می‌خواهند تکه‌ای از این طبیعت منحصربه‌فرد را در قاب دوربین خود ثبت کنند.

درواقع می‌توان گفت ابر در تمام فصول سال دیدنی است؛ ولی برای بازدید از آن در ایام سرد سال، باید تجهیزات کامل و لباس گرم به همراه داشت.

برای مشاهده اقیانوسی ابری که این جنگل را در دل خود فرا می‌گیرد، باید روزی به جنگل بروید که هوای شیرین‌آباد ابری یا بارانی و هوای شاهرود آفتابی باشد.

پس برای داشتن چشم‌اندازی زیباتر به هنگام اقامت در جنگل ابر، چک کردن آب‌وهوا را فراموش نکنید.

مسیر جنگل ابر از گرگان

مسافت 75 کیلومتر

فاصله زمانی 45 دقیقه

براساس سرعت میانگین 100 کیلومتر بر ساعت

این جنگل در منطقه البرز شرقی و در ۱۲ کیلومتری روستای ابر جای گرفته است و قسمت‌های زیادی از آن مرز استان سمنان و گلستان را پوشش می‌دهد.

جنگل ابر کجاست؟

از شمال به جنگل‌های استان گلستان، از شرق به منطقه اولنگ، از جنوب به کوه قاسم، کوه ابر و قطری و از غرب به کوه یخام و تکیاتو محدود است.

برای رسیدن به جنگل ابر باید خودتان را به استان سمنان و شاهرود برسانید. اگر از سمت تهران حرکت می‌کنید، بعد از رسیدن به سمنان باید از شاهرود یا بسطام وارد جاده آزادشهر شوید.

برای دسترسی به جنگل ابر در این مسیر دو انتخاب دارید؛ جاده قلعه نو خرقان‌ـ‌ابر و جاده روستای ابر.

در حالت اول باید از مسیر شاهرودـآزادشهر وارد فرعی روستای قلعه نو خرقان شوید و از آنجا جاده قلعه نو خرقان‌ـ‌ابر را پیش بگیرید.

در حالت دوم، پس از عبور از فرعی روستای قلعه نو خرقان در مسیر شاهرودـآزادشهر، به فرعی روستای ابر خواهید رسید؛ این فرعی شما را به روستای ابر می‌رساند.

لازم است بدانید با ماشین نمی‌توانید خیلی در جنگل پیش بروید و تنها در مراتع اطراف که نرسیده به جنگل هستند، می‌توانید گشتی بزنید.

همچنین درصورتی که می‌خواهید با اتوبوس یا قطار به این سفر بروید، بعد از رسیدن به شاهرود با تاکسی به میدان امام این شهر بروید و از آن جا با تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که از ساعت هشت صبح تا شش غروب کار می‌کنند خودتان را به جنگل ابر برسانید.

  • فاصله تهران تا جنگل ابر: ۴۵۳ کیلومتر
  • فاصله سمنان تا جنگل ابر: ۱۳۸ کیلومتر
  • فاصله مشهد تا جنگل ابر: ۵۱۴ کیلومتر

آدرس جنگل ابر: استان سمنان، ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود، روستای ابر

جنگل ابر کجاست؟

اگر تصمیم دارید با خودروی شخصی به ابر بروید، مسیری که باید طی کنید از این قرار است: شروع حرکت شما از هر شهری که باشد، اول باید به شاهرود بروید.

بعد از پشت سر گذاشتن میدان امام رضا، جاده آزادشهر را دنبال کنید و بعد از پشت سر گذاشتن پلیس راه، وارد جاده فرعی روستای ابر شوید که در سمت راست شما قرار دارد.

بعد از رسیدن به روستا، حدود هشت کیلومتر تا جنگل راه دارید.

اگر تصمیم دارید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جنگل ابر بروید، کار سختی در پیش رو نخواهید داشت. ابتدا باید با اتوبوس یا قطار به شهر شاهرود بروید.

فاصله تهران تا شاهرود با اتوبوس یا قطار حدود شش ساعت است و قطارها و اتوبوس‌های در نظر گرفته شده برای این مسیر از امکانات خوبی برخوردار هستند؛ بنابراین نگران طولانی بودن نسبی مسیر نباشید.

وقتی به شاهرود رسیدید، با تاکسی به میدان امام بروید.

ایستگاه تاکسی و اتوبوس روستای ابر در خیابان هفده شهریور (تخت جمشید سابق) قرار دارد. از آنجا می‌توانید با تاکسی و یا اتوبوس به سمت روستای ابر بروید.

تاکسی‌ها و اتوبوس‌های این مسیر از ساعت هشت صبح تا شش عصر آماده سرویس‌دهی هستند.

البته این امکان را هم دارید که یک آژانس دربست کرایه کنید و به روستای ابر بروید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید