علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی ویدیویی از حضور او در برنامه جشن غدیر سال ۶۲ و خواندن آهنگ آتش دل در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

فیلم قدیمی و دیده نشده از خوانندگی علیرضا افتخاری بدون سیبیل

به گزارش سلام نو، علیرضا افتخاری متولد ۱۰ فروردین ۱۳۳۷ در اصفهان خواننده و آهنگساز است.

او فارغ التحصیل رشته مهندسی راه و ساختمان می باشد که در آواز سنتی ایران سال ها درخشید. ایشان با ۸۴ آلبوم منتشر شده سال ها بعنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین خواننده ایران شناخته می‌شد.

علیرضا افتخاری سال ۱۳۴۹ وقتی ۱۲ ساله بود به کلاس های ویولن استاد طباطبایی که روشندل بود رفت سپس از ۱۴ سالگی نزد استاد تاج اصفهانی ردیف های آوازی را آموخت چند سالی نزد اساتید دیگری چون جلیل شهناز نوازنده سرشناس تار و حسن کسایی موسیقیدان و نوازنده نی و سه تار دوره های مختلف موسیقی را گذراند.

علیرضا افتخاری سال ۱۳۵۷ وقتی ۲۰ ساله بود در مسابقه موسیقی باربد با داوری اساتیدی چون علی اکبر خان شهنازی و علی تجویدی و داریوش صفوت شرکت کرد او توانست به مقام نخست برسد و رسما بعنوان خواننده به جامعه هنری ایران معرفی شد.

بعد از وقوع انقلاب و محدودیت های موسیقی در آن اوایل تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۰ نزد استاد غلامرضا دادبه برود و به تمرینات آوازهای دوبیتی بپردازد.

افتخاری از سال ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۷۵ هر ساله یک آلبوم منتشر داد و آثارش مرتب در تلویزیون پخش می شد او از سال ۷۵ تا ۸۹ با فعالیت ها منحصربفرد خود سالانه بطور متوسط ۵ آلبوم منتشر می داد و هم اکنون بالای ۸۴ آلبوم رسمی منتشر شده دارد.

استاد علیرضا افتخاری سال ۱۳۵۵/۵/۵ وقتی ۱۸ ساله و در حال اعزام به سربازی بود با همسرش ازدواج کرد که ثمره این زندگی سه فرزند دختر می باشد الهام ، مرجان و آوا فرزندانش هستند و همسرش دختر دایی اش می باشند.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید