جاذبه های گردشگری ایران پر شمار است از این رو با ما همراه باشید و درباره آکواریوم انزلی؛ جاذبه ای بی همتا در شمال ایران بدانید.

آکواریوم انزلی؛ جاذبه ای بی همتا در شمال ایران

سلام نو _ سرویس گردشگری: به مجموعه فانتستیک که وارد شوید، دنیایی از شگفتی‌های زیر آب و حیوانات را می‌بینید. این مجموعه آن‌قدر سرگرم‌کننده است که شاید گذر زمان را در آن حس نکنید.

ماهی‌های آب شور، ماهی‌های آب شیرین و تونل آکواریم سه بخش اصلی این مجموعه دیدنی هستند.

می‌توانید از آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم‌ها، آکواریوم‌های معمولی و آکواریوم تونلی دیدن کنید. عجله نکنید آکواریم‌ها هنوز تمام نشده‌اند.

این مجموعه آکواریوم‌های دیواری، حوضچه‌ای و استوانه‌ای هم دارد. با بهترین فیلترها آب ورودی به هر محفظه را تصفیه می‌کنند تا محیط خوبی برای زندگی حیوانات فراهم شود.

آشنایی با آکواریوم انزلی

آکواریوم بندر انزلی با نام «آکواریوم فانتستیک» (Funtastic Aquarium) در پنجم تیر سال ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی افتتاح شد و علاوه بر ۲۰۰ گونه مختلف آبزیان، بیش از ۵۰۰۰ هزار خزنده، آبزی و پرنده را در خود جای داده است و از همین رو جامع‌ترین کلکسیون گونه‌های آبزیان را می‌توان در آن مشاهده کرد.

آکواریوم انزلی؛ جاذبه ای بی همتا در شمال ایران

آکواریوم ۱۰ هزار متر مربعی انزلی در دو طبقه ساخته شده است که آکواریوم‌های حوضچه‌ای، دیواری و استوانه‌ای آن به‌صورت کاملا هوشمند طراحی شده‌اند و اطلاعات مربوط به آبزیان و حیوانات این مجموعه از طریق چند رسانه‌ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

فیلترهای به‌کاررفته در آن، از مهم‌ترین بخش‌های آکواریوم هستند که برای تصفیه آب و گرفتن سختی آب و املاح استفاده می‌شود.

در کنار تماشای آکواریوم، امکان استفاده از شهربازی سرپوشیده گیم لند با بازی‌های مدرن، لونا پارک و بولینگ استاندارد با هشت لاین نیز وجود دارد.

رستوران و کافی‌شاپ گرندشف از بخش‌های جذاب و خوشمزه آکواریوم انزلی است که اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

سالن خلیج فارس: یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آکواریوم منطقه آزاد انزلی است که آکواریوم‌های مختلفی با انواع ماهیان خلیج فارس در آن به چشم می‌خورد؛ ضمن اینکه فضای زیبایی برای عکس‌های دسته‌جمعی دارد.

بخش آرواره: بخش آرواره این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است که اندازه واقعی آرواره ماهی‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

بخش آمازون: بازدیدکنندگان می‌توانند در این بخش از دکور جنگل های آمازون برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کنند و از دیدن ماهی‌های بومی منطقه آمازون نظیر سفره‌ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی و... لذت ببرند.

آبزیان دیگری همچون ماهی‌های پنگوسی از ماهی‌های زینتی مناطق جنوب شرق آسیا و ماهی‌های دریاچه مالاوی (از دریاچه‌های آفریقا) نیز در بخش آمازون وجود دارد.

بخش غار دریایی: دکوراسیون و نورپردازی این بخش، آن را شبیه به غارهای دریایی کرده است و می‌توانید یک گردش علمی در اعماق دریا داشته باشید و نگاهی به ماهی‌های مختلف بیندازید.

آکواریوم انزلی؛ جاذبه ای بی همتا در شمال ایران

در این غار آبی زیبا بیش از ۳۵ گونه ماهی زندگی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کرد.

بخش دریای خزر: آکواریوم تخصصی دریای کاسپین، به ماهیان و آبزیان این دریا اختصاص دارد که ماهی خاویار معروف‌ترین آن‌ها است.

فیل ماهی یا بلوگا که بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر است و گرانترین خاویار دنیا را دارد،‌ در این محل نگهداری می‌شود.

کوسه ماهی‌ها: کوسه ماهی‌هایی نظیر کوسه بلک تیپ از بومی‌های اقیانوس اطلس و هند در این بخش زندگی می‌کنند.

آکواریوم انزلی کجاست

برای بازید از آکواریوم زیبای انزلی باید به طرف شمال ایران حرکت کنید. بعد از رسیدن به استان سرسبز گیلان به طرف رشت و سپس شهر انزلی بروید.

فاصله رشت تا منطقه آزاد انزلی حدود ۳۰ کیلومتر است. آکواریوم فانتستیک در کنار باغ پرندگان و در پشت مجتمع تجاری ونوس است.

بندرانزلی آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد؛ پس بهترین زمان بازدید از آکواریوم بندر انزلی فصل بهار است. در روزهای بهاری هوا آفتابی است و نسیم خنکی هم در کنار ساحل می‌وزد.

تابستان‌هایش کمی گرم است. شرجی‌بودن هوا را هم به آن اضافه کنید؛ البته خیلی‌ها برای شنا و آب‌تنی در روزهای گرم تابستان به این منطقه می‌روند.

در پاییز و زمستان باران‌های شمال هم شروع می‌شود؛ اما مجموعه آکواریوم منطقه آزاد سرپوشیده است و روزهای بارانی هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تا قبل از تعطیل‌شدن آکواریوم می‌توانید در سالن‌های مختلف بگردید و از هر دو طبقه استفاده کنید؛ اما در صورت عبور از گیت و رفتن به فروشگاه یا گیم لند؛ دیگر نمی‌توانید وارد بخش آکواریوم شوید.

آکواریوم انزلی؛ جاذبه ای بی همتا در شمال ایران

اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان آکواریوم انزلی هستید، می‌توانید یک روز قبل اقدام به خرید بلیط از سایت‌های تخفیف کنید.

در اکثر نقاط آکواریوم می‌توانید عکاسی کنید؛ به‌جز برخی بخش‌ها که به‌خاطر ضرر فلش دوربین برای آبزیان، اجازه عکاسی ندارید. نور فلش دوربین می‌تواند آسیب‌های جدی به حس تشخیص جهت و بینایی جانوران وارد کند.

آکواریوم انزلی با بیش از ۴۰ آکواریوم، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم ایران به حساب می‌آید که به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی تبدیل شده است.

۴۰ متر تونل زیر آب، حجم سه میلیون لیتر آب، وجود آبزیان مختلفی از پنج قاره دنیا، سینماهای چند بعدی و بخش‌های تجاری و خدماتی و تفریحی در انتظار گردشگرانی است که بازدید از این آکواریوم را در برنامه خود قرار می‌دهند.

نزدیکی به پایتخت، جاذبه‌های گردشگری متعدد، انواع مراکز خرید استقبال گردشگران از منطقه آزاد انزلی و همین طور آکواریوم آن را در پی داشته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • Tohi68687@gmail.com IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    24 3
    بازدید از این مکان 350هزار تومان هزینه دارد توصیه نمیشود
  • ایران IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    6 4
    من رفتم فوق العادست بی نظیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید