۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55467821

مشهد جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره تفریحات لذت بخش چالیدره بدانید.

تفریحات لذت بخش چالیدره

سلام نو _ سرویس گردشگری: چالیدره مشهد یکی از مجموعه های تفریحی و گردشگری مشهد می باشد که بسیاری از گردشگران آن را به عنوان مقصد گردشگری خود در شهر مشهد انتخاب می کنند و برای تفریح به سمت آن می روند.

این مجموعه تفریحی در منطقه طرقبه مشهد واقع شده و به واسطه داشتن دریاچه ای زیبا و پوشش گیاهی غنی، از آب و هوایی بسیار دلنشین و مطلوب برخوردار است.

شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه رضوی، علاوه بر آن که شهری مذهبی به شمار می رود، جاذبه های تفریحی و گردشگری زیادی را در خود جای داده و به عنوان شهری گردشگری و بزرگ در کشور شناخته می شود.

امکانات تفریحی متعددی در مجموعه تفریحی چالیدره مشهد وجود دارند که استفاده از آن ها به یک روز ختم نمی شوند و اگر بخواهید تمام تفریحات آن را تجربه کنید، می بایست ۲ الی ۳ روز به آن مراجعه کنید.

تفریحات چالیدره

در چالیدره مشهد می‌توانید انواعی از تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب را امتحان کنید. موتورسواری، کارتینگ، تله کابین و قایق‌سواری تنها چند تا از تفریحات این مجموعه هستند. در ادامه تمام تفریحات چالیدره را معرفی می‌کنیم.

زیپ لاین چالیدره
اگر به ارتفاع علاقه دارید و دوست داری تفریحی مهیج را در چالیدره مشهد تجربه کنید، حتماً زیپ لاین آن را از دست ندهید. برای خرید بلیط این زیپ لاین شما دو حق انتخاب دارید.

یکی مسیر کوتاه و دیگری مسیر بلند برای زیپ لاین سواری است. اگر علاقه داشته باشید می‌توانید عکس خود را در هنگام فرود که با دوربین عکاسی حرفه‌ای گرفته می‌شود خریداری کنید.

تفریحات لذت بخش چالیدره



ترن کوهستان چالیدره
یکی از تفریحات یا به نوعی امکانات چالی دره مشهد ترن کوهستان آن است. ازآنجاکه بخش ورودی چالی دره بر فراز کوه قرار دارد، افرادی که توانایی پیمودن این مسیر را ندارند، می‌توانند با استفاده از این ترن که با نام ترن کوهستان شناخته می‌شود، این مسیر شیب‌دار را طی کنند تا به ابتدای ورودی این مجموعه برسند.

دکتر فیش چالیدره
یکی از تفریحات چالی دره ماساژ ماهی یا دکتر فیش است. در این مرکز حوضچه‌های مخصوصی قرار دارد که شما می‌توانید پای خود را درون آنها قرار دهید. در این حوضچه‌ها نوعی ماهی به نام «گارای قرمز» وجود دارد. به‌ محض آنکه پای خود را درون حوضچه بگذارید، این ماهی‌ها دور پایتان جمع می‌شوند و شروع به مکیدن پوست پای شما می‌کنند. با این اتفاق بافت‌های مرده پوست شما جدا می‌شود و یک پاک‌سازی طبیعی رخ می‌دهد. اگر دوست دارید تجربه‌ای منحصربه‌فرد از ماساژ پا آن هم با کمک ماهی‌ها را تجربه کنید، حتماً به دکتر فیش در چالیدره مراجعه کنید.

لمکده و چایخانه‌های چالیدره
اگر علاقه دارید در زمان بازدید از چالیدره با دوستان و آشنایان خود بنشینید و چای بنوشید، به شما لمکده و چایخانه‌های چالیدره را پیشنهاد می‌کنیم. فضای دل‌نشین و چشم‌انداز جذاب این لمکده‌ها آن را به یکی از امکانات جذاب چالیدره تبدیل کرده است. ورود به ‌چایخانه‌های چالیدره رایگان است. ازآنجایی‌که دمای این منطقه کمی سرد است، نوشیدن چای می‌چسبد. پس حتماً به این چایخانه‌ها سر بزنید.

غواصی چالیدره
یکی از تفریحات مهیجی که می‌توانید در منطقه چالی دره مشهد امتحان کنید، غواصی است. در دریاچه این مجموعه امکان غواصی کردن برای علاقه‌مندان به این ورزش مهیج فراهم شده است. با استفاده از مربیان حرفه‌ای این مجموعه می‌توانید آموزش‌های اولیه را ببینید و وارد دنیای زیر آب دریاچه چالیدره شوید. در فصل زمستان نمی‌توانید این تفریح را امتحان کنید. متأسفانه در سال ۱۴۰۲ بخش غواصی دریاچه چالیدره تعطیل است.

تفریحات لذت بخش چالیدره



قایق‌سواری چالیدره
یکی از تفریحات آرامش‌بخشی که می‌توانید در این منطقه امتحان کنید، قایق‌سواری بر روی دریاچه چالیدره است. دریاچه چالیدره یکی از دریاچه‌های مصنوعی ایران به حساب می‌آید. در این دریاچه چندین نوع قایق‌ها برای اجاره دادن وجود دارد. در ادامه نام برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:
• پدالی قو
• پارویی
• پدالی فولکسی
• پدالی کابین دار
• پدالی دوچرخه‌ای
• پدالی خانوادگی
• قایق موتوری
• قایق وی آی پی
• قایق کودکان

ماهیگیری چالیدره
اگر به ماهیگیری علاقه دارید، می‌توانید در مجموعه چالیدره این تفریح را امتحان کنید. در این دریاچه چندین گونه زندگی می‌کند. این ماهی‌ها از طریق جریان رودخانه وارد دریاچه می‌شوند. اگر وسایل ماهیگیری ندارید، می‌توانید با اجاره وسایل و تجهیزات ماهیگیری این تفریح را در مجموع چالیدره امتحان کنید. تجهیزات ماهیگیری به‌صورت گروهی و انفرادی اجاره داده می‌شود.

اسکی روی آب چالیدره
اگر از تفریحات هیجان‌انگیز لذت می‌برید، حتماً در زمان بازدید از منطقه تفریحی چالیدره اسکی روی آب آن را امتحان کنید. اسکی روی آب بر روی دریاچه سد چالیدره انجام می‌شود. اگر به اسکی سواری زیاد علاقه ندارید، می‌توانید تفریحات دیگری را امتحان کنید. از دیگر تفریحات آبی این دریاچه می‌توان به شاتل و بنانا سواری اشاره کرد.

تله کابین چالیدره

تله کابین چالیدره با محیط خانوادگی و جذاب، یکی دیگر از تفریحات این منطقه است. این تله کابین به طول ۲۷۰ متر با پوشش قسمتی از مسیر روی دریاچه، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

تفریحات لذت بخش چالیدره

یکی ازامکانات تفریحی چالیدره مشهد، تله کابین آن می باشد که بهترین تفریح برای خانواده ها به شمار می رود. شما می توانید برای رسیدن به بالای کوه سوار تله کابین این منطقه شوید و به راحتی و با گذر از مناظری جذاب و هیجان انگیز، خاطراتی فراموش نشدنی را برای خود پدید آورید. تله کابین چالیدره دارای طول ۲۷۰ متر می باشد. همچنین برای مسیر برگشت نیز می توانید از همین تله کابین ها استفاده کنید و به راحتی به مبدا خود باز گردید.

  • چالیدره مشهد محلی مناسب برای پیک نیک می باشد که خانواده های زیادی آن را برای پیک نیک و تفریح خود انتخاب می کنند. بدین صورت که پیش از رفتن تمام وسایل لازم برای پیک نیک را همراه خود داشته باشید و پس از رسیدن به این مجموعه، محل مناسبی را برای خود انتخاب کنید و بساط پیک نیک را به پا کنید. همچنین می توانید بسیاری از وسایل لازم خود را از ای مجموعه تهیه کنید و وسایل زیاد و اضافی همراه خود نبرید.
  • یکی از امکانات جالبی که این مجموعه برای گردشگران فراهم آورده این است که پکیج های مختلف با هزینه های مشخصی برای استفاده از امکانات تفریحی مجموعه وجود دارند و گردشگران هر کدام را که بخواهند می توانند تهیه کنند.
  • از آنجایی که بخش ها و امکانات تفریحی مختلف این مجموعه به بخش خصوصی تعلق دارند، هزینه استفاده از تفریحات مختلف مجموعه متغییر و با یکدیگر متفاوت هستند.
  • برخی از امکانات تفریحی مجموعه چالیدره فصلی بوده و در برخی مواقع سال آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند و در مواقع دیگر سال تعطیل می شوند و امکان استفاده از آن ها وجود ندارد.
  • در این مجموعه روشن کردن آتش ممنوع می باشد.
  • مهمترین نکته ای که باید برای گشت و گذار در مجموعه تفریحی چالیدره مشهد رعایت کنید، آلوده نکردن محیط زیست بوده و از رها کردن زباله های خود در طبیعت جدا خودداری کنید.
  • و در آخر حتما به یاد داشته باشید دوربین عکاسی و موبایل مجهز به دوربین همراه خود داشته باشید تا بتوانید هنگام استفاده از تفریحات مختلف عکس های به یاد ماندنی و جذابی را تهیه کنید.

تفریحات لذت بخش چالیدره

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید