کیوی یک میوه پرخاصیت است که بیشتر در فصل پاییز و زمستان یافت می شود. این میوه با ظار کوچکش خواص بینظیری دارد.

با خوردن این میوه دیگر سرما نمی خورید | فواید باورنکردنی کیوی برای سرماخوردگی

به گزارش سلام نو، کیوی یک میوه خوشمزه و مغذی است. کیوی خواص درمانی زیادی دارد. یکی از خواص کیوی جلو گیری از سرماخوردگی است. کیوی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این نوع میوه برای پیشگیری، درمان سرماخوردگی و آنفلونزا و درمان گلودرد و سرفه مفید است.

خواص کیوی برای تقویت سیستم ایمنی:

کیوی به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C شناخته می‌شود که قدرتمندترین آنتی‌اکسیدان در بدن است. این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن، از نفوذ عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی و باکتریایی جلوگیری می‌کند.

یتامین C در کیوی، با افزایش تولید سلول‌های سفید خون (مانند لنفوسیت‌ها و فاگوسیت‌ها)، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی کمک می‌کند. همچنین، مصرف کیوی به دلیل حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر، با کاهش تعداد رادیکال‌های آزاد در بدن، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که مصرف کیوی به‌طور مداوم به مدت 4 هفته، باعث افزایش سطح آنتی‌بادی در بدن شده و تقویت سیستم ایمنی بدن را بهبود داده است. همچنین، مصرف کیوی به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، به تسکین علائم بالینی مرتبط با این بیماری‌ها مانند تب، سرفه و گلودرد کمک می‌کند.

به طور کلی، می‌توان گفت که مصرف کیوی به دلیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها، به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید