جاذبه های گردشگری مازندران خاص هستند به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره جنگل دالخالی؛ جاذبه ای مهیج در مازندران بدانید.

جنگل دالخالی؛ جاذبه ای مهیج در مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: جنگل دالخانی، جنگلی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر است که در مسیر جاده رامسر-تنکابن در استان مازندران قرار گرفته.

این جنگل در منطقه‌ نیمه‌کوهستانی و نسبتا بکر قرار گرفته است و به خاطر جاده‌ زیبایی که دارد با اسم دالان بهشت شناخته می‌شود.

جنگل دالخانی رامسر مساحتی نزدیک به ۶۰۰ هزار مترمربع دارد و در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، آب‌وهوای بی‌نظر جنگل آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی رامسر در سال‌های اخیر کرده است.

پوشش گیاهی متراکم جنگل و مه غلیظی که گاهی سراسر فضا را می‌پوشاند، جنگل را به یک بهشت دیدنی تبدیل کرده که شما را به سفر به جنگل دالخانی ترغیب می‌کند.

جاده جنگلی دالان بهشت از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس شروع می‌شود و در روستاهای ییلاقی رودبار و گرسماسر به پایان می‌رسد.

از ویژگی‌های این جنگل می‌توان به فاصله ۱۰ کیلومتری آن به دریا اشاره کرد، یعنی اگر به ارتفاعات جنگل صعود کنید، تماشای چشم‌انداز زیبای دریا جایزه صعود شما خواهد شد.

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی

آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

برای رسیدن به جنگل دالخانی، اول باید خودتان را به رامسر برسانید. سفر به رامسر با استفاده از هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی امکان‌پذیر است.

حالا باید از شرق رامسر وارد جاده رامسر به تنکابن شوید تا به سه راهی جنت رودبار برسید. اگر ماشین شخصی ندارید می‌توانید از رامسر یا سادات شهر تاکسی دربست به جنگل بگیرید.

جنگل دالخالی؛ جاذبه ای مهیج در مازندران

از سه راهی جنت رودبار به سمت راست حرکت کنید تا به جاده ییلاقی و دیدنی جنت رودبار برسید، این جاده شیب‌دار پردارودرخت در نهایت شما را راهی جنگل دالخانی خواهد کرد فقط حواستان باشد که قبل از سفر با ماشین شخصی، از وضعیت سلامت ماشینتان مطمئن شوید چون جاده کمی پرفراز و نشیب است.

بهتر است این نکته را بدانید که ورود به جنگل دالخانی هزینه‌ای ندارد اما گاهی اوقات با توجه به شرایط فصلی و تعداد گردشگران، ممکن است مبلغی به عنوان هزینه ورودی دریافت شود.

چیزی که باید برای سفر به جنگل دالخانی رامسر در نظر بگیرید، آب‌وهوا و طبیعت آن است، چون لازم نیست دغدغه شلوغی و هزینه را داشته باشید.

این جنگل به عنوان یکی از جاهای دیدنی رامسر، دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است اما به خاطر کوهستانی بودن منطقه، خبری از هوای گرم و شرجی شمال نیست و کمی چاشنی هوای خنک به ترکیب دلنشین آب‌وهوای شمال اضافه شده است.

در ابتدای جاده جنگلی دالخانی، مسیری انحرافی در سه راهی شَستا به سمت راست وجود دارد که به یکی از زیباترین سدهای ایران می‌رسد. سدی که محیط و طبیعت اطراف آن کمتر شناخته شده است؛ اما منظره‌ای تماشایی و دیدنی دارد.

مسیر رسیدن به سد تا حدی سخت و پر از سربالایی و سرپایینی ست؛ اما ارزش رفتن را دارد. زمانی که به نزدیکی سد می‌رسید، چشم‌انداز یک دریاچه فیروزه‌ای در مقابل شما قرار می‌گیرد که با جنگلی انبوه احاطه شده است، و چه چیزی بهتر از این.

راه‌تان را در جاده سرپایینی به سمت دریاچه ادامه دهید تا به نزدیکی آن برسید. حالا وقت خوشگذرانی‌ست، از ماشین پایین بیایید و در نزدیکی دریاچه به گشت و گذار بپردازید.

جنگل دالخالی؛ جاذبه ای مهیج در مازندران

تفریحات مهیج جنگل دالخانی

داستان جنگل دالخانی، داستان مسیری بهشتی‌ست که شما را از دل روزمرگی‌ها بیرون می کشد و طبیعت بکر و مه آلود شمال ایران را پیش پای‌تان می گستراند.

جایی که مه در بیشتر مسیر به مانند حریری سپید شما را در بر می‌گیرد و پیچ‌های تودرتوی جاده، رویای بهشت را برای‌تان تعبیر می‌کند. دالخانی، این جنگل سرسبز و انبوه به مانند دالانی از درختان سر به فلک کشیده دست شما را می‌گیرد و در نهایتِ زیبایی غرق می‌کند.

جاده‌ای سحرانگیز که هر لحظه، جلوه‌ای تازه از طبیعت بکر خود را در برابرتان به نمایش می‌گذارد و شما را به وسوسه دیدن زیبایی‌های بیشتر، تا انتهای مسیر می‌کشاند.

یکی دیگر از تفریحاتی که شما را وسوسه می‌کند تا سری به جنگل دالخانی بزنید، عکاسی از منظره‌های بدیع و نفس‌گیر آن در فصل‌های مختلف سال است. اگر هم از طرفداران پیک نیک در هوای باز هستید، باز هم اینجا گزینه‌ای خوب برای شما محسوب می‌شود.

البته خوب است بدانید، بیشتر قسمت‌های مسیر، به صورت جنگلی انبوه دارد و دشت‌های باز، چندان در آن به چشم نمی‌خورد. بهتر است در کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌هایی که در قسمت‌هایی از مسیر وجود دارند پیک‌نیک کنید.

در طول مسیر جنگل دالخانی به غیر از دیدنی‌های طبیعی، خوشمزه‌های محلی مانند انواع ماهی‌های پرورشی، عسل و میوه‌های محلی نیز به چشم می‌خورند که می‌توانند سوغاتی‌های خوبی از رامسر به شمار بیایند.

جنگل دالخالی؛ جاذبه ای مهیج در مازندران

همچنین می‌توانید در دکه‌های چوبی بین راه، توقفی داشته باشید و خود را میهمان یک چای تازه دم محلی، یک کاسه آش داغ یا یک غذای خوشمزه شمالی و دلچسب کنید.

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریح‌هایی که در جنگل دالخانی انجام می‌شود جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی است. برای جنگل‌نوردی در دالخانی، تورهای متعددی برگزار، و بسته به راهنمای گروه، مسیرهای متفاوتی برای پیمایش جنگل و کوه انتخاب می‌شود.

اگر شما هم به این فعالیت علاقه دارید، توجه داشته باشید که هرگز این کار را بدون تجربه قبلی، بدون راهنمایی راهنمایِ آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و وسایل لازم انجام ندهید.

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • اکرم IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    2 0
    عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید