جاذبه های طبیعی و گردشگری گیلان دیدنی هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره ساحل و پارک جنگلی گیسوم؛ جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان بدانید.

ساحل و پارک جنگلی گیسوم؛ جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای رسیدن به یکی از زیباترین پارک های جنگلی ایران کافیست از رشت به سمت آستارا حرکت و از منطقه پره سر عبور کنیم.

کم کم به پارک جنگلی گیسوم می رسیم که وسعت آن به ۸۰ هکتار می رسد؛ جایی که دریا و جنگل در فاصله کمی از هم قرار دارند.

بد نیست بدانید که نام این پارک جنگلی از روستایی به همین نام در منطقه می آید. گیسوم، روستایی از توابع بخش اسالم شهرستان تالش در استان گیلان است که در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد.

منطقه‌ای که امروزه با عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شود در حدود پانزده سال پیش با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان از آن یاد می شود.

بخشی از پارک جنگلی دکتر درستکار نیز قسمتی از جنگل های گیسوم را در بر گرفته است و طبیعتی بسیار زیبا دارد.

ساحل گیسوم در کجاست

گیسوم ساحل و جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و یکی از روستاهای توابع بخش پره‌سر شهرستان تالش محسوب می‌شود و به‌دلیل وجود یک روستا دقیقا با همین اسم در آن منطقه، به این نام خوانده می‌شود.

منطقه‌ تفریحی گیسوم صرفا منطقه‌ای جنگلی نیست؛ چراکه در کنار آن، یک فضای بکر ساحلی وجود دارد که در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا و زیبایی‌های آن بنشینید.

ساحل و پارک جنگلی گیسوم؛ جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

وجود جنگل و دریا کنار هم که هرکدام دنیایی از زیبایی را در خود جای می‌دهد، منطقه‌ گیسوم را به یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران تبدیل می‌کند.

پتانسیل بسیار بالای این منطقه، حدود ۱۵ سال پیش مورد توجه شهرداری تالش قرار گرفت و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، به‌شکل‌گیری یکی از مناطق بی‌نهایت جذاب تفریحی جنگلی و ساحلی کشور منجر شد.

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند.

جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند.

ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لذت را بیشتر می‌کند.

برای سفر به گیسوم باید وارد مسیر رشت به آستارا شد. در این مسیر حدودا ۲۳ کیلومتر بعد از پونل می‌توانید وارد گیسوم شوید.

آدرس: استان گیلان، ۱۷ کیلومتری تالش

گیسوم در ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار گرفته است. برای دسترسی به این جاذبه از رشت به سمت آستارا حرکت کنید تا به پره سر برسید.

پس از طی ۵ کیلومتر در سمت راست جاده ورودی جنگل گیسوم را خواهید دید. با ۳ کیلومتر رانندگی در پارک جنگلی به ساحل می رسید.

جنگل گیسوم از جاذبه های طبیعی چهار فصل استان گیلان است و در هر فصلی جلوه متفاوتی از زیبایی طبیعت را به بازدیدکنندگان عرضه خواهد کرد. اما اگر قصد دارید در بهترین شرایط آب و هوایی گیلان از این جنگل بازدید کنید، اواسط بهار و اوایل پاییز را برای بازدید از جنگل گیسوم برگزینید.

ساحل و پارک جنگلی گیسوم؛ جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

در ساحل گیسوم و در کنار شنیدن صدای امواج می توانید از بازار کوچکی که برپاست نیز دیدن کنید و سوغاتی های رنگارنگی را برای عزیزان تان بخرید. آلوچه ها و مرباها و دیگر خوشمزه های این بازارچه چیزی نیستند که بتوانید به راحتی بی خیال شان شوید.

در این میان صنایع دستی همچون وسایل حصیری و چوبی نیز می توانند در سبد خرید شما جای گیرند. در میان جاده گیسوم دست فروشانی را نیز خواهید دید که کالاهای متنوعی از جمله لباس ها و روسری های رنگارنگ را عرضه می کنند و تجربه ای متفاوت از خرید به شما هدیه می دهند.

جاذبه های تفریحی گیسوم

شاتل‌سواری

شاتل‌سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در منطقه پارک جنگلی گیسوم و ساحل گیسوم تجربه کنید. شاتل‌سواری از آن دسته ورزش‌های آبی است که هیجان بسیار زیادی دارد، فقط حواستان باشد از هیجان زیاد وسط آب پرت نشوید.

پاراسل‌سواری

ترکیبی از زیبایی دریا زیر پاهای شما و هیجان ارتفاع گرفتن، بهترین تجربه‌ای است که با پاراسل‌سواری می‌توانید داشته باشید.

پاراسل‌سواری یک از تفریحات جذاب ساحل گیسوم است که توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود؛ بنابراین اگر قبلا این ورزش را انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای اولین بار آن را در ساحل گیسوم انجام دهید تا زیبایی‌های زیادی را زیر پاهای خود ببینید.

ساحل و پارک جنگلی گیسوم؛ جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری در جنگل گیسوم کار راحتی نیست؛ پس اگر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم وارد جنگل شوید. اگر اهل ورزش هستید و دوچرخه‌سواری را دوست دارید، جاده گیسوم و ساحل گیسوم می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای ورزش باشد.

اسب‌سواری

در بخش‌هایی از جنگل گیسوم و همین‌طور در ساحل گیسوم می‌توانید اسب اجاره کرده و تجربه متفاوت اسب‌سواری را داشته باشید.

اگر سواری را دوست دارید این بهترین فرصت برای شما خواهد بود؛ چون به همراه راهنما اسب‌سواری خواهید کرد و طبیعت اطراف شما هم خیلی زیبا و چشم‌نواز است، شاید شبیه به این فرصت کمتر پیش بیاید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید