خورش تره فرنگی بسیار خوشمزه است و در این مطلب طرز تهیه این خورش را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

به گزارش سلام نو،  «تره فرنگی همون پیازچه‌س؟! شکل برگ سیره ولی!» تره فرنگی نه پیازچه است نه برگ سیر! برای خودش هویت مستقلی دارد! برگ‌های بلند و پهن سبز و پیازی سفید رنگ که بوی آن کمتر از پیازچه و سیر و پیاز است و تندی آنها را هم ندارد. طعمش هم کاملا متفاوت است.

طرز تهیه خورش تره فرنگی؛ خوشمزه و لذیذ

 اگر خورش تره فرنگی تا به حال به حق خودش نرسیده است ما کوتاهی کرده‌ایم! چون به بدن خودمان هم ظلم شده است! این خورش تره فرنگی بسیار مطبوع و خوشمزه است. البته که می‌توان هم با مرغ آن را درست کرد و هم با گوشت، این سبکی که ما برای شما آماده کرده‌ایم از گوشت قرمز در آن استفاده شده است. حتی نحوه‌ی درست کردن خورش تره فرنگی با گوشت قرمز هم چندین شکل دارد که در این مقاله یکی از آنها را با هم از نظر رد می‌کنیم!

مواد لازم

گوشت خورشتی

۳۵۰ گرم

جعفری تازه 

150 گرم 

تره فرنگی

۲ عدد

نعناع خشک

۲ قاشق غذاخوری

پیاز

۱ عدد

رب گوجه فرنگی

یک قاشق سوپخوری

آبغوره یا آب لیمو ترش یا لیموعمانی

به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به مقدار لازم

روغن مایع، پودر دارچین و ادویه کاری

به مقدار لازم

قدم اول

جعفری‌ها باید ریز خرد شوند. اگر از سبزی آماده استفاده نمی‌کنید آنها را خوب بشویید و خرد کنید.

تره فرنگی‌ها را هم به صورت حلقه‌ای باریک برش بزنید. بشویید و آماده بگذارید.

پیاز را نگینی خرد کرده یا رنده ریز کنید.

قدم دوم

جعفری را در یک تابه با مقداری روغن سرخ کنید. وقتی تقریبا سرخ شدن آن کامل شد نعناع خشک را به آن اضافه کنید. نعناع نباید زیاد تفت بخورد درغیراین صورت تلخ خواهد شد.

قدم سوم

در یک تابه دیگر تره فرنگی‌ها را هم در مقداری روغن تفت بدهید. وقتی تره‌ها خوب سرخ شدند به ظرف جعفری و نعناع اضافه کنید.

قدم چهارم

در یک قابلمه پیاز را خوب سرخ کنید. لازم نیست پیاز را بسوزانید!! تفت بدهید تا رنگ آن عوض بشود وسبک به نظر بیاید. کمی زردچوبه به آن بزنید. حالا وقت اضافه کردن گوشت است. گوشت‌ها باید مثل بقیه خورش‌ها به شکل مکعبی خرد شده باشد. آنها را با پیازها تفت بدهید. فلفل سیاه، پودر دارچین و ادویه کاری را هم به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با طعم‌های یکدیگر آشنا بشوند. رب گوجه فرنگی را به میدان بیاورید! کمی آن را سرخ کنید تا از خامی دربیاید و رنگ آن خوب پخش شود. دیگر وقت این است که آب به خورش اضافه کنید و اجازه بدهید گوشت خوب بپزد. این مرحله حدود 2 ساعت زمان می‌برد و البته اگر عجله دارید می‌توانید از زودپز استفاده کنید تا گوشت سریعتر بپزد.

دقت کنید که وقتی یک ساعت از زمان پخت گوشت گذشت تره فرنگی و نعناع و جعفری را به آن اضافه کنید تا خوب با هم مزه دار شوند.

قدم پنجم

نیم ساعت مانده به سرو خورش آبغوره و نمک را اضافه کنید تا طعم اصلی خورش دربیاید و جا بیفتد. اگر از لیموعمانی استفاده می‌کنید همراه با سبزی‌ها آن را اضافه کنید.

تره فرنگی یک گیاه دارویی به حساب می‌آید چون خواص بسیار زیادی دارد. سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین K، ویتامین B6، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین C، منگنز، مس، آهن، کلسیم، منیزیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است. عطر و بوی این خورش منحصربه فرد است. قطعا با یک بار امتحان کردن آن همیشه در لیست غذاهایتان خواهید داشت. نوش جان.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید